Documentaţiile pentru două secţiuni din Autostrada A8 așteaptă validarea ANAP pentru licitație

Documentaţiile pentru construcţia a secţiunilor din Autostrada A8 finanţate prin Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă au fost trimise spre validare la Agenţia Naţională pentru Achiziţii Publice, ulterior putând fi lansate în licitaţie contractele pentru proiectare şi execuţie, a anunţat directorul general al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, Cristian Pistol.
Autostrada A8

„Am trimis spre validare la ANAP documentaţiile pentru construcţia secţiunilor A8, finanţate prin PNRR! Secţiunea I (24,4 km): Târgu Mureş – Miercurea Nirajului şi legătura cu Autostrada A3; Secţiunea III (29,91 km): Leghin – Târgu Neamţ (Moţca). După validarea documentaţiilor vom putea lansa în licitaţie contractele pentru proiectarea şi execuţia acestor secţiuni din Autostrada Unirii (A8)”, a precizat Cristian Pistol.

Durata fiecărui contract este de 30 de luni, din care 6 luni pentru etapa de proiectare şi 24 de luni pentru etapa de execuţie a lucrărilor.

ANAP are la dispoziţie maximum 10 zile, conform legii, pentru a finaliza verificarea documentaţiilor de atribuire.

Pentru Secţiunea Târgu Mureş-Miercurea Nirajului (22 km) – care va tranzita judeţul Mureş – sunt alocate 3,64 miliarde de lei. Vor fi construite 16 poduri, 16 pasaje şi 4 structuri casetate, la care se adaugă un drum de legătură cu A3 (2,39 km).

Pentru Secţiunea Leghin – Târgu Neamţ (29,91 km) – ce va tranzita judeţele Neamţ şi Iaşi – suma alocată este de 2,51 miliarde de lei. Pe această secţiune vor fi construite 13 poduri, 11 pasaje şi două viaducte.

Realizarea celor două secțiuni trebuie finalizată până în decembrie 2025, pentru a nu se pierde finanțarea prin PNRR.

Traseul Autostrăzii Târgu Mureș –Târgu Neamț continuă traseul Autostrăzii Turda – Târgu Mureș (A3), în zona localității Gheorghe Doja, facilitând traficul auto pe direcția Vest-Est, între Transilvania și Moldova. Autostrada A8, cunoscută și ca Autostrada Unirii, este cuprinsă în Master Planul General de Transport al României.

 

CITEȘTE ȘI:

CNAIR va rezilia contractele de infrastructură cu Tirrena Scavi

Cât de pregătită este România pentru a intra în zona Schengen?

 

 

 

Adaugati comentariu