OMV Petrom a avut vânzări mai mici şi un profit în scădere. Planurile de investiţii vor fi modificate

Vânzările OMV Petrom au scăzut în perioada ianuarie-septembrie cu 11%, de la 18,1 miliarde de lei la 16,2 miliarde de lei, iar profitul net s-a redus cu 34% şi a ajuns la 2,4 miliarde lei. Compania a înregistrat în primele nouă luni ale anului trecut un profit net de 3,6 miliarde de lei.



art petrol

La nivel de grup, profitul înainte de dobânzi şi impozitare (EBIT) aferent primelor nouă luni din 2014 a scăzut cu 24%, de la 4,5 miliarde de lei la 3,4 miliarde de lei.

În perioada analizată, producţia de hidrocarburi a companiei a scăzut cu 2%, de la 49,98 milioane barili echivalent petrol (bep) la 49,11 milioane bep.
Producţia zilnică de hidrocarburi a scăzut tot cu 2%, de la 183 bep la 180 bep.

Producţia de ţiţei a coborât cu 4%, de la 24,08 milioane barili la 23,2 milioane berili, însă producţia de gaze naturale a rămas constantă, la 3,97 miliarde metri cubi.

Costul mediu de producţie al companiei a crescut în intervalul ianuarie-septembrie cu 18%, de la 14,76 dolari/bep la 17,36 dolari/bep, în timp ce preţul mediu realizat la nivel de grup a scăzut cu 2%, de la 96,54 dolari/bep la 94,13 dolari/bep.
Vânzările totale de produse rafinate au coborât cu 10%, de la 3,91 milioane de tone la 3,5 milioane de tone.

Pe de altă parte, OMV Petrom va modifica planurile de investiţii pentru 2015, din cauza condiţiilor mai puţin favorabile din piaţă şi cu volatilitate ridicată, precum scăderea preţurilor la ţiţei.

„Planurile de investiţii şi ţintele de producţie pentru anul 2014 ale OMV Petrom rămân în mare măsură neschimbate. În condiţiile scăderii recente a preţurilor la ţiţei, am început un proces de revizuire a proiectelor noastre de investiţii”, se arată într-un comunicat al companiei transmis joi Bursei de Valori Bucureşti.

Noile planuri pentru 2015 vor fi anunţate în luna februarie.

OMV Petrom a alocat pentru 2014 un buget de investiţii de peste 1,3 miliarde de euro, din care aproximativ 85% dedicat proiectelor de explotare şi producţie a hidrocarburilor.

Potrivit companiei, creşterea accizei pe carburanţi, introdusă de Guvern la începutul acestui an, sporeşte presiunea asupra volumelor din activitatea de marketing din România. De asemenea, impozitul de construcţii speciale creează dificultăţi în privinţa investiţiilor din sectorul de ţiţei şi gaze.

„Anticipăm discuţii cu autorităţile române în vederea obţinerii unui cadru fiscal şi de reglementare stabil pe termen lung şi favorabil investiţiilor, discuţii care vor aborda sistemul de impozitare a hidrocarburilor şi taxele nou introduse”, se mai arată în comunicat.

 

Adaugati comentariu