Renault trece la actul II în ofensiva de pe piaţa autovehiculelor cu preţ scăzut. Potrivit publicaţiei Les Echos, grupul auto Renault studiază posibilitatea comercializării a patru noi vehicule „ultra low cost” cu preţuri începând de la 3.500 de euro.
Conform cotidianului francez, cele patru modele studiate de Renault sunt două berline, un SUV şi o maşină cu şapte locuri, însă unele din aceste proiecte au nevoie de aprobarea directorului general Carlos Ghosn.
Modelele vor fi dezvoltate pe noua platformă comună cu Nissan, botezată CMFA, care va servi drept bază pentru toate vehiculele cu o lungime mai mică de patru metri produse de cei doi constructori.
În prima fază, noile modele vor fi destinate pieţelor emergente, în special cea a Indiei, unde un prim model, produs la uzina de la Chennai, ar urma să coste aproximativ 250.000 de rupi, adică puţin sub 3.500 de euro. Acest fapt i-ar permite constructorului auto francez, ale cărui vânzări pe piaţa indiană sunt reprezentate în proporţie de 80% de Duster, să se poziţioneze pe segmentul autovehiculelor mai mici de 4 metri.
Altă regiune ţintită este America de Sud, unde ţări precum Brazilia şi Argentina sunt în capul listei
Rămâne problema Europei, care va face obiectul unei analize speciale. Conducerea grupului ar urma să decidă la începutul lui 2015 dacă noua gamă va fi lansată şi pe piaţa europeană, caz în care producţia va începe la uzina de la Tanger (Maroc). Aici se fabrică deja modelele Sandero, Lodgy şi Dokker, dar capacitatea de producţie nu este utilizată în totalitate.
Comentați?