Obiceiurile şi atitudinea în traficul din România

Continental România şi Academia Titi Aur au comandat agenţiei Merlin Research un studiu referitor la obiceiurile şi atitudinea în traficul din România. Acesta a fost efectuat în luna noiembrie, pe un eşantion reprezentativ pentru mediul urban, de 1000 de persoane, cu o eroare de eşantionare de +/-3,1%.

Studiul scoate în evidenţă faptul că nesemnalizarea la schimbarea direcţiei, viteza excesivă şi folosirea telefonului mobil în timpul şofatului sunt principalele comportamente care îi deranjează pe participanţii la trafic.

De asemenea, potrivit analizei, taximetriştii sunt consideraţi cei mai puţin amabili participanţi la trafic în timp ce şoferii mijloacelor de transport în comun inspiră cea mai mare siguranţă pe şosea.

8 din 10 participanţi la trafic utilizează sistemele de navigaţie pentru a scurta drumul spre destinaţie. În acelaşi timp, pneurile de iarnă sunt considerate a oferi siguranţă în deplasarea pe zăpadă.

„Acest studiu contribuie la strategia Vision Zero a companiei Continental. Continental şi-a setat un obiectiv ambiţios ce trebuie realizat în trei etape succesive: evoluţia de la cei mai buni timpi în frânare la zero accidente fatale, zero accidente cu victime şi zero accidente. Vision Zero este un obiectiv pe termen lung al companiei“, spune Cristian Enculescu, Head of Passive Safety and Sensorics Continental România.

Bicicliştii îi consideră mai amabili pe ceilalţi biciclişti, opinie care nu este împărtăşită de şoferi sau motociclişti.

Trei sferturi dintre participanţii la trafic sunt de părere că o educaţie mai bună, sub forma de cursuri de conducere defensivă, este necesară pentru a reduce intoleranţa şi agresivitatea din trafic. Cu toate acestea, mai puţin de jumătate consideră că ei, personal, ar avea nevoie de astfel de cursuri de conducere defensivă/ educaţie rutieră/ legislaţie.

„Este o initiaţivă laudabilă a Continental România, pentru că astfel de studii sunt o oglindă a percepţiei traficului şi, din înţelegerea acestei percepţii, se pot găsi soluţii pentru îmbunătăţirea atitudinii în trafic. Deşi cifrele şi graficele plictisesc şi enervează câteodată, dau totuşi informaţii clare despre modul în care gândeşte participantul la trafic, în cazul nostru, şi atunci, cei care acţionează, producătorii de echipamente, entităţile implicate în educaţie şi securitate rutieră şi, nu în ultimul rând, presa care transmite toate aceste informaţii, pot să şi dirijeze mai bine activităţile şi comunicarea“, declară Constantin Aur, directorul general al Academiei care îi poartă numele.

Un aspect care a reieşit din răspunsurile participanţilor la studiu vizează violenţa din traficul din România: 30% din respondenţi admit că au fost implicaţi sau martori la altercaţii sau comportamente agresive în trafic în ultimul an.

 

Cei mai puţin politicoşi şoferi sunt cei care au maşini foarte scumpe; aceştia nu par a-i respecta pe ceilalţi participanţi la trafic.

Adaugati comentariu