Advertisement

Roubini
Home Miscellanea Financiar O eventuală criză economică este principalul risc de care se tem românii în 2021

O eventuală criză economică este principalul risc de care se tem românii în 2021

Pandemia de Covid-19 continuă să modifice percepțiile românilor cu privire la riscurile cu care se confruntă. Astfel, cei mai mulți se tem de o eventuală criză economică sau financiară care le-ar afecta veniturile. Pe lângă acestea, printre riscurile menționate cel mai frecvent continuă să se numere accidentele auto, incendiile, îmbolnăvirile sau dezastrele naturale, potrivit celei mai noi ediții a Barometrului UNSAR-IRES privind Percepția riscului și cultura asigurărilor din România (2021).

În acest sens, după un an marcat de pandemie, cercetarea sociologică arată că o criză economică sau financiară care ar afecta veniturile – risc nou introdus în sondaj – este cel mai adesea menționată de români, respectiv de către 67% dintre respondenți.

Topul riscurilor de care se tem românii este completat de incendiu (62%, în creștere de la 60% în 2020), accidente auto (62%, față de 58% anul trecut), îmbolnăviri (56%, în scădere de la 58%), dezastre naturale, precum cutremurul, inundațiile sau alunecările de teren (54%, la fel ca în 2020), furt (51%, față de 56%), fenomene meteo severe (48%, în creștere de la 47%) și alte accidente, precum cele casnice (48%, față de 45% în 2020).

Atunci când cumpără o asigurare, românii se bazează cel mai mult pe modul în care le acoperă nevoile (21%), pe rapiditatea în plata despăgubirilor (15%) sau pe consultanța oferită (12%). Barometrul UNSAR-IRES mai relevă și faptul că factorii care pot amplifica decizia de a încheia o asigurare sunt veniturile mai ridicate (38%), o mai bună informare (35%), dar și apariția de produse noi, digitale (19%).

Conform respondenților, printre calitățile cele mai importante pe care ar trebui să le aibă o companie de asigurări se numără seriozitatea (44%), corectitudinea (28%) și încrederea pe care o inspiră (9%). Gradul cel mai mare de satisfacție al consumatorilor rămâne cel legat de interacțiunea cu personalul (88%), clauzele contractuale și nivelul sumelor asigurate (77%), dar și raportul preț/calitate (76%) sau sistemele online existente (75%), în timp ce mai puțin mulțumiți sunt de nivelul birocrației (45%) și de timpul de așteptare până la despăgubire (40%).

 

CITEȘTE ȘI:

PIB-ul a crescut în T1/2021 cu 2,9% comparativ cu T4/2020 şi cu 0,1% faţă de T1/2020

TEST DRIVE Dacia Spring. Fără indulgență

Pe Autostrada Buzău – Focşani se va circula cu o viteză de 140 km/h. Care este traseul

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

senatului
Financiar

Flota de mașini a Senatului și cota de combustibil vor fi reduse cu 20%

Preşedintele Senatului, Ilie Bolojan, a anunțat, miercuri, că vor fi micșorate cheltuielile...

Exporturile de mijloace de transport
FinanciarTransporturi

Exporturile de mijloace de transport, în creștere cu 4,1% în primele 11 luni din 2024

Exporturile de mijloace de transport au crescut cu 4,1% în primele 11...

Norvegia
FinanciarFlotă verde

Din 2025, în Norvegia vor fi vândute numai mașini noi cu emisii zero. Cu 10 ani înaintea UE

Povestea de succes a Norvegiei în ceea ce privește mobilitatea cu emisii...

ajutoare de stat
Financiar

Analiză EY: România a acordat 1,3 mld. euro prin ajutoare de stat, din care 300 de mil. euro pentru industria auto

O analiză realizată de EY România relevă că în perioada 2019-2023 valoarea...