Roubini
Home Miscellanea Financiar O eventuală criză economică este principalul risc de care se tem românii în 2021

O eventuală criză economică este principalul risc de care se tem românii în 2021

Pandemia de Covid-19 continuă să modifice percepțiile românilor cu privire la riscurile cu care se confruntă. Astfel, cei mai mulți se tem de o eventuală criză economică sau financiară care le-ar afecta veniturile. Pe lângă acestea, printre riscurile menționate cel mai frecvent continuă să se numere accidentele auto, incendiile, îmbolnăvirile sau dezastrele naturale, potrivit celei mai noi ediții a Barometrului UNSAR-IRES privind Percepția riscului și cultura asigurărilor din România (2021).

În acest sens, după un an marcat de pandemie, cercetarea sociologică arată că o criză economică sau financiară care ar afecta veniturile – risc nou introdus în sondaj – este cel mai adesea menționată de români, respectiv de către 67% dintre respondenți.

Topul riscurilor de care se tem românii este completat de incendiu (62%, în creștere de la 60% în 2020), accidente auto (62%, față de 58% anul trecut), îmbolnăviri (56%, în scădere de la 58%), dezastre naturale, precum cutremurul, inundațiile sau alunecările de teren (54%, la fel ca în 2020), furt (51%, față de 56%), fenomene meteo severe (48%, în creștere de la 47%) și alte accidente, precum cele casnice (48%, față de 45% în 2020).

Atunci când cumpără o asigurare, românii se bazează cel mai mult pe modul în care le acoperă nevoile (21%), pe rapiditatea în plata despăgubirilor (15%) sau pe consultanța oferită (12%). Barometrul UNSAR-IRES mai relevă și faptul că factorii care pot amplifica decizia de a încheia o asigurare sunt veniturile mai ridicate (38%), o mai bună informare (35%), dar și apariția de produse noi, digitale (19%).

Conform respondenților, printre calitățile cele mai importante pe care ar trebui să le aibă o companie de asigurări se numără seriozitatea (44%), corectitudinea (28%) și încrederea pe care o inspiră (9%). Gradul cel mai mare de satisfacție al consumatorilor rămâne cel legat de interacțiunea cu personalul (88%), clauzele contractuale și nivelul sumelor asigurate (77%), dar și raportul preț/calitate (76%) sau sistemele online existente (75%), în timp ce mai puțin mulțumiți sunt de nivelul birocrației (45%) și de timpul de așteptare până la despăgubire (40%).

 

CITEȘTE ȘI:

PIB-ul a crescut în T1/2021 cu 2,9% comparativ cu T4/2020 şi cu 0,1% faţă de T1/2020

TEST DRIVE Dacia Spring. Fără indulgență

Pe Autostrada Buzău – Focşani se va circula cu o viteză de 140 km/h. Care este traseul

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

China
Financiar

Exporturile de vehicule din China stabilesc noi recorduri: 97 mld. de euro în 10 luni

Industria auto din China a înregistrat o valoare a exporturilor de 798,39...

Exporturile de mijloace de transport
Financiar

Exporturile de mijloace de transport, în creștere cu 3,5% în primele 9 luni ale anului 2025

Exporturile de mijloace de transport au crescut cu 3,5%, în primele 9...

amenzilor
Financiar

Guvernul simplifică plata amenzilor contravenționale. Noul sistem va fi testat întâi pentru amenzile de circulație

Guvernul, la inițiativa Ministerului Finanțelor, Ministerul Afacerilor Interne și Ministerul Dezvoltării, a...

Prețurile mașinilor
Financiar

Prețurile mașinilor în SUA ating noi recorduri. Principalul motiv este evident…

Prețul mediu al unei mașini noi în Statele Unite a depășit, în...