Advertisement

Roubini
Home Miscellanea Financiar O eventuală criză economică este principalul risc de care se tem românii în 2021

O eventuală criză economică este principalul risc de care se tem românii în 2021

Pandemia de Covid-19 continuă să modifice percepțiile românilor cu privire la riscurile cu care se confruntă. Astfel, cei mai mulți se tem de o eventuală criză economică sau financiară care le-ar afecta veniturile. Pe lângă acestea, printre riscurile menționate cel mai frecvent continuă să se numere accidentele auto, incendiile, îmbolnăvirile sau dezastrele naturale, potrivit celei mai noi ediții a Barometrului UNSAR-IRES privind Percepția riscului și cultura asigurărilor din România (2021).

În acest sens, după un an marcat de pandemie, cercetarea sociologică arată că o criză economică sau financiară care ar afecta veniturile – risc nou introdus în sondaj – este cel mai adesea menționată de români, respectiv de către 67% dintre respondenți.

Topul riscurilor de care se tem românii este completat de incendiu (62%, în creștere de la 60% în 2020), accidente auto (62%, față de 58% anul trecut), îmbolnăviri (56%, în scădere de la 58%), dezastre naturale, precum cutremurul, inundațiile sau alunecările de teren (54%, la fel ca în 2020), furt (51%, față de 56%), fenomene meteo severe (48%, în creștere de la 47%) și alte accidente, precum cele casnice (48%, față de 45% în 2020).

Atunci când cumpără o asigurare, românii se bazează cel mai mult pe modul în care le acoperă nevoile (21%), pe rapiditatea în plata despăgubirilor (15%) sau pe consultanța oferită (12%). Barometrul UNSAR-IRES mai relevă și faptul că factorii care pot amplifica decizia de a încheia o asigurare sunt veniturile mai ridicate (38%), o mai bună informare (35%), dar și apariția de produse noi, digitale (19%).

Conform respondenților, printre calitățile cele mai importante pe care ar trebui să le aibă o companie de asigurări se numără seriozitatea (44%), corectitudinea (28%) și încrederea pe care o inspiră (9%). Gradul cel mai mare de satisfacție al consumatorilor rămâne cel legat de interacțiunea cu personalul (88%), clauzele contractuale și nivelul sumelor asigurate (77%), dar și raportul preț/calitate (76%) sau sistemele online existente (75%), în timp ce mai puțin mulțumiți sunt de nivelul birocrației (45%) și de timpul de așteptare până la despăgubire (40%).

 

CITEȘTE ȘI:

PIB-ul a crescut în T1/2021 cu 2,9% comparativ cu T4/2020 şi cu 0,1% faţă de T1/2020

TEST DRIVE Dacia Spring. Fără indulgență

Pe Autostrada Buzău – Focşani se va circula cu o viteză de 140 km/h. Care este traseul

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Akcenta
Financiar

Ce companii au de câștigat din slăbirea EURO în 2024? Prognoza Akcenta

Economia globală a fost surprinzător de rezilientă în 2024, inflația de bază...

Exporturile de mijloace de transport
Financiar

Exporturile de mijloace de transport, în creștere cu 2,3% în primele 5 luni din 2024

Exporturile de mijloace de transport au crescut cu 2,3% în primele 5...

M&A
Financiar

Investitorii strategici și-au menținut poziția dominantă pe piața de M&A din România

Piața românească de fuziuni și achiziții (M&A) a înregistrat 124 de tranzacții...

AEO
FinanciarTransporturi

Facilitățile pentru companiile care dețin certificarea AEO se extind pe aria RO e-Transport

La 30 iunie 2024, a expirat perioada de grație pentru aplicarea de...