O Dacia 1300 este cea mai scumpă Dacie second hand din România!


Nu-ți pare rău că ai aruncat Dacia 1300 pe care o aveai? Eu am avut o Dacia 1410 Sport și plâng și acum după ea. Ar fi valorat o mulțime de bani acum, când lumea ”s-a întors la rădăcini”.
Apropo de Dacii și de mașini de epocă, am căutat-o pe cea mai scumpă. Este o Dacia 1300 pe care proprietarul o evaluează la… 18.500 euro! Un preț imens pentru un astfel de vehicul, dar care poate fi justificat prin restaurarea minuțioasă la care a fost supus exemplarul.
E drept, privind fotografiile de detaliu descoperim un exemplar fără reproș, cu toate elementele originale ”pe poziții”. Dacă nu ți se par anumite detalii asemănătoare cu cele de pe vechea ta Dacie, este pentru că sunt cele de pe originalul Renault 12. A fost fabricat în 1971 și are 75.000 la bord.
Acestea sunt planurile Dacia până în 2025!
Sigur, se poate și mai ieftin, și mai… roșu, și la fel de… vehicul istoric cu acte în regulă, așa cum vedem mai jos. Pentru nici 30% din suma ”campioanei”, adică 5.450 euro (negociabil), poți cumpăra un exemplar excelent conservat, care a fost vopsit acum 5 ani și revizuit complet. Din fotografii este evident că nu este la fel de riguros reataurată ca exemplarul de mai sus, dar trebuie să ținem cont și de diferența uriașă de preț. Plus că numărul de înmatriculare și jantele fac toți banii!
Aceasta este cea mai scumpă mașină SH din România!
Firește, dacă ești minitehnicus, poți să cumperi un exemplar… original (adică cu rugină și scurgeri de lichide ”la pachet”), cu 3.500 de lei (așa cum este exemplarul de mai jos), și să ți-l faci după bunul plac. Doar că trebuie să știi la ce muncă te înhami. Dacă anumite consumabile mai pot fi găsite la prețuri decente (140 de lei un amortizor, 20 de lei un filtru de ulei, 35 de lei un termostat, etc), altele sunt imposibil de găsit de-a gata, iar puținele bucăți de pe piață au prețuri astronomice.