Dacia: planuri de viitor Sandero 3
Home Piaţa auto Autoturisme Dacia: planurile pentru 2020-2025

Dacia: planurile pentru 2020-2025

 

Modele electrice, hibrid și plug-in, concomitent cu lupta de a menține prețurile scăzute: așa vor arăta următorii cinci ani din viața mărcii românești. Dacia: planurile pentru 2020-2025!

Dacia a găsit formula magică pentru a reuși într-o lume dominată de ”mai mult”: compania românească oferă strictul necesar, la prețuri fără concurență. Practic, Dacia a ajuns să fie atât de nișată, încât nu mai are concurenți adevărați pe piață. Iar inteligența de a oferi un pachet format din spațiu de segment compact și dotări atractive la prețuri chiar mai mici decât cele din segmentul mic le-a transformat pe Logan și Sandero în fruntașele clasei, iar pe Duster în cel mai bine vândut SUV mic din Europa.

Pe acest fundal, Philippe Buros, vice-președinte Renault Europe, a creionat planurile de viitor ale mărcii Dacia, într-un interviu acordat siteului AutoNews, pe care îl puteți citi în întregime aici. Firește, francezul nu a putut divulga toate secretele, dar a creionat o imagine, iar noi, având și alte informații, vom încerca să o ”colorăm” cât mai realist în cele ce urmează.

Acesta este noul Logan Stepway!

În viitor, Dacia va prelua întreaga tehnologie electrică de care dispune grupul Renault. Dacă primii clienți ai mărcii locuiau în principal în zone rurale și în orașe mici, actualmente, clientela este formată în egală măsură din locuitori ai metropolelor, iar restricțiile de poluare impun electrificare. Clienții o cer, însă nu la preț de Renault electric, ci la unul care să păstreze diferența de preț dintre Sandero și Clio, spune Buros.

Dacia: planuri de viitor Sandero 3
Dacia Sandero 3, spionată de Autocar

Astfel, Dacia se va orienta către trei variante: electric, hibrid și plug-in hybrid. Iar Renault le are pe toate în visterie. Prima: ZOE, ajuns recent la a doua generație și K-ZE, mini-SUV-ul fabricat în China. A doua: noul Clio E-TECH, care va fi comercializat începând din acest an. În sfârșit, noul Captur vine cu sistem plug-in hybrid. Iar Dacia va beneficia de ambele tehnologii în următorii ani.

Dacia: planurile pentru 2020-2025!

Viitorul Duster, care va fi construit mai mult ca sigur pe noua platformă CMF-B a lui Captur și Clio, este, practic, simplu de dotat cu tehnologia plug-in a SUV-ului mic francez. Astfel, va beneficia de un sistem format dintr-un motor termic de 1.6 l cu 90 CP, combinat cu două motoare electrice care însumează 100 CP, alimentate de un acumulator de 9,8 kWh. Autonomia electrică va fi de 45-65 km (în regim mixt, respectiv în oraș), iar Renault anunță pe site-un oficial chiar o autonomie electrică de până la 135 km în anumite condiții de rulare (deși , realist vorbind, valoarea este imposibil de atins).

Dar probabil cel mai repede vor beneficia de platforma CMF-B viitoarele Dacia Sandero și Duster, pe care cred că le vom vedea în premieră la Salonul Auto de la Paris, pe 1 octombrie 2020. Iar ambele modele vor primi, probabil, sistemul de propulsie hibrid de pe Clio E-TECH, cu motorul aspirat pe benzină de 1,6 l de la Captur Plug-In și baterie de 1,2 kWh, care îi va permite să parcurgă până la 80% din distanțele urbane pur electric, economisind până la 40% din benzina consumată de un motor clasic.

Dacia: planuri de viitor Sandero 3
Dacia Sandero 3, imaginată de L’Argus

Evident, Dacia va face și pasul către tehnologia pur electrică. Iar cum tehnologia folosită de brandul românesc trebuie să fie în prealabil amortizată la Renault, există două variante viabile: fie mini-SUV-ul K-ZE produs în China, cu motor de 44 CP și 120 Nm și baterie de 26,8 kWh (bun pentru aproximativ o autonomie de până la 200 km), fie prima generație de ZOE, cu bateria de 22 kWh folosită în 2012. Mai probabilă ar fi varianta K-ZE, pentru că este un SUV (ce-i drept un mini-SUV de gabaritul lui Ignis) și pentru că bateria mai mare, raportată la greutatea de 920 kg, i-ar încuraja pe clienții cu teama de autonomie scăzută (bateria de 22 kWh de pe ZOE nu mai are nicio legătură cu standardele actuale, iar cea de 40 kWh s-ar putea dovedi prea scumpă pentru clientela Dacia).

Dacia: planuri de viitor Sandero 3
Dacia Sandero 3, imaginată de L’argus

Când vor intra modelele electrificate în producție și ce alte planuri are Dacia? Apasă 2!

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

mobilitatea electrică
Flotă verde

Cât de pregătită este România pentru mobilitatea electrică

Într-un clasament privind pregătirea pentru mobilitatea electrică, România este inclusă în categoria...

emisiile
Flotă verde

Cum s-ar putea reduce emisiile din transportul urban cu 90% până în 2030. Raport Clean Cities

Orașele europene și-ar putea reduce emisiile din transport cu până la 90%...

Volkswagen
Flotă verdeIndustrie auto

Volkswagen speră la o relaxare a standardelor europene privind emisiile de CO2

Grupul Volkswagen consideră că obiectivul de reducere a emisiilor de CO2 impus...

Flotă verde

DKV Mobility își extinde rețeaua de încărcare electrică

DKV Mobility și-a extins rețeaua de încărcare a vehiculelor electrice cu 1.800...