Noutate în programul Rabla. Praguri maxime de emisii de CO2

Începând din 2017, pentru trei ani consecutivi, se introduc praguri maxime de emisii de CO2 ale autovehiculelor pentru achiziţia cărora se poate obţine prima de casare.



Valoarea primei de casare pentru Programul „Rabla” va rămâne, în 2017, de 6.500 de lei, conform Ghidului de finanţare a Programului de stimulare a înnoirii Parcului auto naţional supus, începând de luni, dezbaterii publice pe site-ul Ministerului Mediului.

Conform documentului, finanţarea acordată reprezintă o strategie pentru o perioadă de 3 ani (2017 – 2019), prin care Administraţia Fondului pentru Mediu (AFM) îşi propune să contribuie la încurajarea achiziţiei de autoturisme noi din ce în ce mai performante din punct de vedere al impactului asupra mediului.

Astfel, cuantumul primei de casare va fi de 6.500 de lei poate fi obţinut dacă:

  • în anul 2017, autovehiculul nou are un sistem de propulsie ce generează maximum 130 g CO2/km;
  • în anul 2018, autovehiculul nou are un sistem de propulsie ce generează maximum120 g CO2/km;
  • în anul 2019, autovehiculul nou are un sistem de propulsie ce generează maximum 110 g CO2/km.

„După cum se observă, prin scăderea graduală a pragului de emisii de CO2, programul este conceput nu doar ca o modalitate de finanţare, ci şi ca un instrument de îndrumare a cumpărătorului de autoturisme şi conştientizare a acestuia cu privire la corelarea nevoii de deplasare cu cea de protecţie a mediului”, se specifică în Referatul de aprobare a proiectului de ordin pentru aprobarea Ghidului de finanţare a Programului „Rabla”.

Valorile ecobonusurilor

Conform documentului, la prima de casare de bază se poate adăuga un ecobonus de 1.500 de lei astfel:

  • în anul 2017, autovehicul nou este echipat cu sistem de propulsie care generează o cantitate de emisii de maximum 98 g CO2/km în regim de funcţionare mixt.
  • în anul 2018, maşină nouă este echipată cu sistem de propulsie care generează o cantitate de emisii de maximum 96 g CO2/km în regim de funcţionare mixt.
  • în anul 2019, autovehicul nou este echipat cu sistem de propulsie care generează o cantitate de emisii de maximum 95 grame de CO2/km în regim de funcţionare mixt.

Pe de altă parte, în cazul achiziţiei unui autovehicul nou, echipat cu sistem de propulsie hibrid, valoarea ecobonusului va fi de 2.500 de lei.

programul-rabla-firme-floteautoPrima de casare şi ecobonusul se scad de către producător din preţul de comercializare cu TVA al autovehiculului nou, iar prima de casare se poate cumula cu ecotichetul acordat în cadrul Programului de promovare a vehiculelor de transport rutier nepoluante şi eficiente din punct de vedere energetic, în condiţiile
prevăzute prin ghidurile celor doua programe. În această situaţie, cumularea ecobonusului este exclusă.

Proiectul de act normativ supus aprobării a fost avizat în şedinţa Comitetului Director al Administraţiei Fondului pentru Mediu din 13 martie 2017.

Atenţie!

Nu intră sub incidenţa prevederilor Ghidului pentru anul 2017, autovehiculul uzat, a cărui primă înmatriculare în România a avut loc ulterior datei de 31 decembrie 2009, cu excepţia celui aflat în proprietatea unei unităţi administrativ-teritoriale sau a unei instituţii publice,

Similar, pentru Rabla 2018 şi Rabla 2019, autovehiculele uzate vor trebui să fi fost înmatriculate pentru prima dată în România înainte de 31 decembrie 2010, respectiv 31 decembrie 2011, cu excepţia celor aflat în proprietatea unei unităţi administrativ teritoriale sau a unei instituţii publice.

Proiectul de Ordin de ministru pentru aprobarea Ghidului de finanţare a Programului de stimulare a înnoirii Parcului auto naţional va fi supus dezbaterii publice timp de 10 zile, iar cetăţenii şi instituţiile interesate pot transmite opinii/propuneri/sugestii la Ministerul Mediului – Administraţia Fondului pentru Mediu.

 

 

One thought on “Noutate în programul Rabla. Praguri maxime de emisii de CO2

  1. Pentru a se califica la RABLA, masinile trebuie sa aiba I T P-ul, rovigneta si asigurarea obligatorie la zi. SA CASAM la Rabla numai masinile care circula si polueaza. INTERZISA calificarea la Rabla a MORMANELOR de masini care zac la tara sau pe strazi si nu mai polueaza de ani de zile.Acestea trebuie duse direct la fier vechi daca proprietarul mai doreste sa mai ia ceva bani. Astfel statul nu mai arunca cu bani in populatie si vor scadea semnificativ si cozile la programul rabla. Sunt curios sa vad daca PSD-ul e pe mana cu bisnitarii de rabla si nu numai.

Adaugati comentariu