Noul Mercedes-Benz Citan. Complet reproiectat

Mercedes-Benz a lansat oficial noua generație Citan. Utilitara de dimensiuni compacte va primi anul viitor și o versiune pur electrică.
citan

Noul Mercedes-Benz Citan este un adevărat all-rounder: însoțește comercianții, ducându-i pe ei și uneltele lor pe șantiere. Ajută serviciile de curierat să gestioneze livrările de colete. Poate fi folosit chiar și pentru a transfera oaspeții unui hotel la gară. Și poate face toate acestea pe unele dintre cele mai înguste străzi din centrele istorice ale orașelor din Europa. Autovehiculul comercial combină dimensiunile compacte cu un spațiu imens. Datorită unui număr de versiuni și dotări diferite, acesta acoperă o gamă largă de utilizări posibile și oferă o încărcare deosebit de confortabilă datorită ușilor glisante cu deschidere largă și podelei joase a compartimentului de încărcare.

Noul autovehicul comercial de dimensiuni mici Citan poate fi comandat de la jumătatea lunii septembrie 2021, cu un preț de pornire estimat la mai puțin de 23.800 de euro. Astfel, se anticipează că prețul net de listă al modelului de bază va începe de la mai puțin de 20.000 de euro.

citan

 

„Sprinter și Vito ne reprezintă cu succes în segmentele de autovehicule comerciale de dimensiuni mari și mijlocii. Iar noul Citan din segmentul autovehiculelor comerciale de dimensiuni mici ne va completa portofoliul. A fost complet reproiectat de către profesioniști pentru profesioniști. De la designul său unic la caracteristicile sale de conducere, ca să nu mai vorbim de sistemele sale de siguranță și conectivitate, noua generație Citan are ADN-ul specific Mercedes-Benz,” spune Marcus Breitschwerdt, Head of Mercedes-Benz Vans. „În același timp, Citan este și ultimul proiect de autovehicule noi pentru clienții comerciali de la Mercedes-Benz Vans care utilizează un motor cu ardere internă. Toate autovehiculele viitoare vor fi disponibile exclusiv cu o unitate electrică. Un pas logic al acestei electrificări consistente este, astfel, noul eCitan.”

Start cu două variante

Citan va fi lansat pe piață ca Furgon și Tourer. Ulterior vor mai fi lansate variante cu ampatament lung, precum și o versiune Mixto. Chiar și în varianta cu ampatament scurt, Citan oferă mult mai mult spațiu în comparație cu modelul precedent – în Furgon, de exemplu, capacitatea de încărcare este de până la 2,9 m3 conform normei VDA. Iar lungimea compartimentului de încărcare este de 3,05 metri (cu peretele despărțitor flexibil).

Ușile glisante cu deschidere largă (disponibile opțional pentru Furgon) pe părțile laterale ale vehiculului, măsurând 615 milimetri, precum și podeaua joasă a compartimentului de încărcare (59 cm) permit accesul confortabil la interior și încărcarea ușoară a vehiculului. Cele două secțiuni ale ușilor din spate pot fi blocate la un unghi de 90 de grade și pot fi chiar mișcate la 180 de grade pe părțile laterale ale autovehiculului. Ușile sunt asimetrice, mai exact, ușa din stânga este mai lată și trebuie deschisă mai întâi.

Ca opțiune, Furgon poate fi comandat și cu uși din spate cu geamuri încălzite și ștergător. La cerere, este disponibil și un hayon pentru ambele variante. Tourer vine deja ca standard cu un hayon cu lunetă. Ca alternativă, este disponibil și cu ușile din spate. Bancheta din spate poate fi rabatată, cu fracționare 1/3 : 2/3.

citan

Numeroase spații și compartimente de depozitare facilitează utilizarea de zi cu zi a Citan. Pe lângă peretele despărțitor fix (disponibil cu și fără fereastră) între cabina șoferului și compartimentul de încărcare, Citan Furgon este disponibil și cu o variantă pliabilă. Această opțiune și-a dovedit deja valoarea în modelul precedent și de atunci a fost optimizată în continuare. Dacă obiectele lungi necesită transport, această grilă de pe partea pasagerului poate fi pivotată la 90 de grade, înainte de a fi pliată în direcția scaunului șoferului și blocată în poziție. Scaunul pasagerului poate fi pliat pentru a crea o suprafață plană. Grila de protecție este fabricată din oțel și servește la protejarea conducătorului auto și a pasagerului de sarcină.

Fie că vă îndreptați spre șantier în fiecare dimineață devreme, conduceți prin trafic dificil sau oferiți servicii de transfer la aeroport – ca și conducător auto al unui autovehicul comercial de dimensiuni mici știți că ziua de lucru poate fi dificilă. Dar, din fericire, dezvoltatorii Mercedes-Benz Citan au pus un mare accent pe atingerea unui nivel de confort tipic mărcii, inclusiv niveluri de zgomot și confort exemplar în scaune, ca să nu mai vorbim de o gamă de articole practice de echipare. Iar acest lucru nu ajută doar bunăstarea conducătorilor auto, ci este, de asemenea, deosebit de benefic pentru siguranță: șoferii relaxați se pot concentra mai bine asupra situației din trafic. Autovehiculul este echipat și cu sisteme de confort specifice autoturismelor, inclusiv THERMOTRONIC, funcția de pornire KEYLESS-GO și frâna de parcare electrică.

Mercedes Benz

Furgon și Tourer vor fi, de asemenea, disponibile în liniile de echipamente BASE și PRO. Cu Linia BASE, clientul primește o variantă funcțională entry-level cu toate echipamentele de bază necesare. PRO Line combină un design reprezentativ cu funcționalități suplimentare.

Motoare moderne și economice pentru Citan

La lansarea pe piață, gama de motoare a noului Citan va fi formată din trei variante diesel (108 CDI, 110 CDI și 112 CDI) și două pe benzină (110 și 113). Punctele forte comune ale tuturor acestora sunt elasticitatea excelentă, chiar și la turații scăzute, și valorile de consum. Pentru o accelerație și mai rapidă, de exemplu la depășire, versiunea de 85kW a motorului diesel disponibilă pentru Furgon are o funcție overpower/overtorque. Până la 89 kW de putere și 295 Nm de cuplu pot fi accesați pentru scurt timp.

Motorizările îndeplinesc normele de emisii Euro 6d. Toate motoarele sunt combinate cu o funcție ECO start/stop. Pe lângă transmisia manuală cu șase trepte, cele mai puternice modele diesel și pe benzină sunt disponibile și cu o transmisie cu dublu ambreiaj (DCT) cu șapte trepte.

Sigure și confortabile, atât atunci când sunt goale, dar și atunci când sunt încărcate

Echipa de dezvoltare Mercedes-Benz a pus un accent deosebit pe caracteristicile de conducere tipice brandului: combinația echilibrată între confortul la rulare, dinamica condusului și siguranța la volan. Roțile din față sunt suspendate pe o punte McPherson cu brațe inferioare. În spate, se utilizează o punte cu axă de torsiune, care economisește spațiu. Brațele spate asigură aici o ghidare suplimentară a roților, în timp ce arcurile și amortizoarele sunt separate.

Ca parte a domeniului de aplicare cuprinzător al testării vehiculelor, arcurile, amortizoarele și barele stabilizatoare ale Citanului au fost atent ajustațe unul față de celălalt. Tourer este echipat cu arcuri cu o rată de destindere specifică Mercedes-Benz și amortizoare cu forță de amortizare reglată corespunzător la punțile față și spate. Astfel, ADN-ul Mercedes se reflectă chiar și în caracteristicile de conducere ale Citanului. O bară stabilizatoare ranforsată pe puntea față a Citan Tourer reduce înclinarea laterală în viraje.

Echipamente complete de siguranță

Siguranța este un principiu de bază la Mercedes-Benz. Structura robustă a caroseriei (cu zonele sale de deformare care absorb energia) împreună cu cele până la șapte airbag-uri din dotarea standard și gama extinsă de sisteme moderne de asistență la condus contribuie la asigurarea acestui principiu. Toate acestea pot sprijini și ușura activitatea conducătorului auto în numeroase situații.

Mercedes Benz

Pe lângă sistemele ABS și ESP impuse prin lege, noua generație de modele Citan este, de asemenea, echipată standard cu Hill Start Assist (Asistentul pentru pornirea în rampă), Crosswind Assist (Asistentul pentru vânt lateral), sistemul de avertizare a oboselii ATTENTION ASSIST și sistemul de apeluri de urgență Mercedes-Benz. Sistemele de asistență de pe Citan Tourer sunt și mai extinse: în acest model Active Brake Assist (Asistentul activ pentru frânare), Active Lane Keeping Assist, Blind Spot Assist (Asistentul pentru unghiul mort) și Speed Limit Assist (Asistentul pentru limită de viteză) din dotarea standard ajută conducătorul auto. Multe alte sisteme de asistență la conducere sunt disponibile opțional, inclusiv Active Distance Assist DISTRONIC, care poate regla automat conducerea în ambuteiaj, precum și Active Steering Assist . Acesta ajută conducătorul auto să păstreze modelul Citan în centrul benzii.

Până la șapte airbag-uri ca dotări standard

Citan Furgon este echipat standard cu șase airbag-uri: conducătorul auto și pasagerul pot fi protejați de airbag-uri frontale, windowbag-uri și sidebag-uri la nivelul toracelui. Citan Tourer primește și un airbag central ca dotare standard, ceea ce este cu adevărat inedit, și nu doar în acest segment. În cazul unui impact lateral grav, airbag-ul central este instalat între scaunul conducătorului auto și al pasagerului și, astfel, servește la reducerea riscului ca cei doi să intre în contact unul cu celălalt.

Când vine vorba de siguranță, fiecare mic detaliu a fost bine gândit: ancorele scaunelor pentru copii în conformitate cu standardul iSize cu ancore isofix pentru scaune pentru copii și TopTether sunt montate pe scaunele exterioare din spate, precum și pe scaunul pasagerului. În combinație cu reglarea înălțimii și încălzirii scaunelor, acestea sunt disponibile și pentru Furgon.

Date cheie

  • Capacitatea de încărcare a vehiculului comercial Citan este de până la 2,9 m3, măsurată în conformitate cu norma VDA. Doi Euro-paleți se potrivesc transversal unul în spatele celuilalt în compartimentul său de încărcare.
  • Capacitatea sa de remorcare este de 1,5 tone. Pe lângă cuplajul obișnuit, fix al remorcii, există și o versiune cu un capăt poziționat jos. Acest lucru permite deschiderea ușilor cu mai multă ușurință atunci când o remorcă este cuplată.
  • Până la șapte airbag-uri există la bord ca dotare standard: Citan Furgon vine standard cu șase airbag-uri (airbag-uri frontale pentru conducătorul auto și pasager și airbag-uri pentru geamuri și torace). Citan Tourer este echipat standard și cu un airbag central.
  • Pentru noul Citan, lumini LED High Performance sunt disponibile opțional. Cu o temperatură de culoare de 5500 Kelvin, lumina LED este comparabilă cu lumina de zi (6500 K).
  • Asistentul de frânare (standard pe Citan Tourer; opțional pe Citan Furgon) poate reduce drastic distanța de frânare în caz de urgență. La o viteză de 120 km/h, timpul de reacție mai rapid face posibilă reducerea distanței cu șase metri.
  • Vehiculul este echipat și cu elemente de confort familiare de la autoturisme, precum volanul multifunctional, THERMOTRONIC, funcția de pornire KEYLESS-GO și frâna de parcare electrică. Ca dotare opțională este disponibil și un sistem de încărcare wireless pentru smartphone-urile compatibile.
  • La fel ca fratele său mai mare, Sprinter, și autoturismele de la Mercedes-Benz, noul Citan poate fi echipat opțional cu sistemul de infotainment operat intuitiv și autodidact, MBUX (Mercedes-Benz User Experience). În plus, Citan este pregătit să utilizeze mai multe servicii digitale de la Mercedes me connect.
  • „Hey Mercedes”, asistentul vocal inteligent din cadrul MBUX (Mercedes-Benz User Experience), poate înțelege până la 28 de limbi. El poate fi folosit pentru a opera confortabil funcțiile de infotainment. De exemplu, în combinație cu Mercedes me connect, sistemul de navigație poate fi controlat folosind vorbirea normală.

eCitan, în a doua jumătate a lui 2022

eCitan se va lansa deja în a doua jumătate a anului 2022. Această variantă de model complet electrică a Citan va extinde portofoliul de vehicule comerciale alimentate electric alături de eVito și eSprinter. Se preconizează că autonomia sa va fi de aproximativ 285 de kilometri, în conformitate cu WLTP . Având în vedere acest lucru, corespunde nevoilor utilizatorilor comerciali care folosesc adesea acest vehicul pentru servicii de curierat și livrare în mijlocul orașului.

eCitan

 

La stațiile de încărcare rapidă durează 40 de minute ca bateria să se încărce de la 10 la 80 la sută. Un mare avantaj: atunci când vine vorba de dimensiunile compartimentului de încărcare, sarcina utilă și disponibilitatea echipamentelor, clienții nu trebuie să facă concesii în comparație cu un vehicul echipat cu un motor convențional. Chiar și un cuplaj de remorcă va fi disponibil pentru eCitan.

 

(Articol publicat în revista Flote Auto, septembrie 2021)

 

CITEȘTE ȘI:

Leasing financiar. Tendinţele anului în finanţarea companiilor

Cele mai importante sisteme de siguranță ale autovehiculelor

Adaugati comentariu