Mercedes-Benz Clasa V revoluţionează segmentul autovehiculelor comerciale uşoare, îl înlocuieşte pe Viano şi devine, astfel, primul MPV de lux din istorie, cu până la 8 locuri şi tehnologie care se regăseşte la bordul limuzinelor de clasă mare.
Mercedes-Benz Autovehicule Comerciale a ridicat prin fiecare nouă generaţie ştacheta ofertelor auto. Autovehiculele comerciale de persoane sunt acele maşini, de regulă negre, pe care le vedem cel mai des folosite în transportul clienţilor marilor lanţuri hoteliere. Au un aer misterios, inspiră siguranţă şi sunt conduse cu preponderenţă de gulere albe, atent selecţionate.
A venit momentul ca Mercedes-Benz să ofere o nouă generaţie denumită simplu Clasa V, un model despre care toată lumea discuta, dar imaginile se lăsau aşteptate. Exceptând interiorul, acestea s-au lăsat aşteptate până în momentul premierei mondiale din Munchen, eveniment la care am participat alături de alţi 300 de jurnalişti din întreaga lume.
Aşteptarea a meritat deoarece, fie că vrem sau nu să recunoaştem, noua vedetă din oferta auto nu a făcut doar un pas, ci un mare salt. Totodată, noului model i s-au atribuit voit şi atributele MPV şi o sarcină în plus: să atragă clienţii de Clasa R, model care şi-a încheiat activitatea anul trecut.
Este acel model care dă un caracter premium noţiunii “transport de persoane”, un mijloc de trasport cel puţin la fel de confortabil ca un model din clasa mare. Bineînţeles, se adresează şi familiilor tinere care adoră să devoreze km în căutarea celor mai interesante locuri sau pentru a practica sporturile preferate.
Revenind la evenimentul de lansare, la nivelul exteriorului, oferta auto Clasa V este integrată cu succes în noul limbaj de design al mărcii, cu multe elemente care fac trimitere la noua Clasa S şi noua Clasă C 2014. Aşa cum îi stă bine unui autovehicul versatil, posibilităţile de configurare sunt multiple: două linii de echipare Clasa V şi Clasa V Avantgarde (fiecare poate fi configurată cu un pachet Sport Exterior şi unul de Design Interior), două ampatamente, trei lungimi ale caroseriei (de la 4.895 mm la 5.370 mm) şi trei motorizări diesel.
Încă de la apariţia primei fotografii oficiale cu interiorul, aşteptările erau mari şi, trebuie să recunosc, acestea mi-au fost depăşite. Standardele din oferta auto au fost ridicate nu doar prin materialele alese pe sprânceană, ci şi prin modul, fără cusur, prin care acestea au fost puse cap la cap.
Cea mai spectaculoasă zonă este planşa de bord, unde am regăsit acelaşi layout de la noua Clasa C şi un sentiment plăcut de “Clasa S a autoutilitarelor”. Piele Nappa pentru scaunele ventilate, sistemul Mercedes-Benz COMAND Online cu touchpad care recunoaşte scrisul de mână, un display de 8,4 inch şi posibilitatea de a alege între trei culori pentru lumina ambientală. Caracterul sofisticat înseamnă posibilitatea de a îmbrăca şi partea superioară a bordului în piele, în timp ce simţul auditiv este răsfăţat de sistemul de sunet Burmester cu 16 difuzoare, care a luat cu brio examenul la bordul noului S. Merită o atenţie deosebită şi sistemul de ventilaţie optional THERMOTRONIC, care poate înlocui climatizarea reglabilă manual TEMPMATIC şi care poate răci sau încălzi habitaclul în mai multe moduri (FOCUS, MEDIUM şi DIFFUSE).
Versiunea standard din oferta auto înseamnă 2+2+2 locuri, primul rând de scaune din spatele şoferului putând fi orientat către partea din faţă sau către pasagerii aflaţi pe ultimul rând. Opţional, fiecare rând mai poate primi câte un fotoliu şi astfel se ajunge la capacitatea maximă de transport – 8 persoane. Pentru un plus de confort, recomandăm, din oferta auto, varianta de 6 locuri şi masă rabatabilă între rândurile din spate. Sistemul intelligent de configurare se păstrează şi la nivelul portbagajului, care se deschide acum în două secvenţe (luneta separat) şi include un rulou de departajare care poate susţine până la 50 de kg şi, în funcţie de echipare, este asistat electric.
Nu mai puţin de 11 sisteme de asistenţă se preocupă în permanenţă de confortul şi siguranţa pasagerilor. Pe lista scurtă putem trece Distronic Plus, Crosswind Assist, Collision Prevetion Assist, Traffic Sign Assist, Attention Assist sau Pre-Safe alături de o brigadă formată din 6 airbaguri. Derivată din platforma actualului Viano, Clasa V vine cu o nouă suspensie McPherson pentru puntea faţă şi un nou sistem de direcţie împrumutat de la noua Clasa C, dar care a suferit modificări de soft şi a primit alţi senzori.
În oferta auto, pachetul de motorizări este oferit în trei versiuni derivate ale motorului diesel de 2,1litri cu patru cilindri în linie: V200 CDI cu 136 CP, V220 CDI cu 163 CP şi V250 BlueTEC şi 190 CP.
Indiferent de indicativul ales, sub capote se află acelaşi motor de 2,1 litri care propulsează gama de modele Mercedes- Benz de la Clasa A până la Clasa S.
Aceste motorizări sunt cuplate la o cutie de viteze manuală cu 6 trepte sau la o cutie de viteze automată 7G-Tronic Plus, cu comutator şi padele aflate în spatele volanului.
Marea provocare vine de la indicativul 250 BlueTEC Euro 6, care reuşeste aceleaşi performanţe ca actualul Viano propulsat de motorizare V6 diesel, dar realizează un consum de carburant mai mic cu 28% (numai 6 l/100 km în regim mixt).
În oferta auto, versiunea V220 CDI se laudă cu un consum mixt de carburant de 5,7 l/100 km şi 149 g CO2/km, lider în segmentul său.
De plăcerea condusului se ocupă funcţia Agility Select care îţi permite să alegi între modurile Sport, Confort sau Manual, oferă până la 480 Nm în boost şi îţi permite să atingi 0-100 km/h în numai 9,1secunde.
Noua ofertă auto Clasa V redefineşte noţiunea de autoutilitară (intervale mai mari de service, la fiecare 40.000 de km, faţă de 25.000 km la Viano) şi deschide segmentul MPV-urilor premium prin multiple posibilităţi de configurare şi tehnologie de ultimă generaţie pentru un preţ mediu de 42.900 de euro pentru piaţa din Germania. Acesta va ajunge şi în România începând cu luna iunie, producţia începând deja la uzina din Spania.
Interior:
Cea mai spectaculoasă zonă este planşa de bord, unde am regăsit acelaşi layout de la noua Clasa C şi un sentiment plăcut de “Clasa S a autoutilitarelor”.
Configurator:
La nivelul exteriorului, Clasa V este integrată cu succes în noul limbaj de design al mărcii, cu multe elemente care fac trimitere la noua Clasa S şi noua Clasă C 2014. Aşa cum îi stă bine unui autovehicul versatil, posibilităţile de configurare sunt multiple: două linii de echipare Clasa V şi Clasa V Avantgarde (fiecare poate fi configurată cu un pachet Sport Exterior şi unul de Design Interior), două ampatamente, trei lungimi ale caroseriei (de la 4.895 mm la 5.370 mm) şi trei motorizări diesel. Pentru piaţa din Germania, preţul unei versiuni în echiparea medie este de 42.000 euro.
Dinamică:
Pachetul de motorizări este oferit în trei versiuni derivate ale motorului diesel de 2,1 litri cu patru cilindri în linie: V200 CDI cu 136 CP, V220 CDI cu 163 CP şi V250 BlueTEC şi 190 CP. Indiferent de indicativul ales, sub capote se află acelaşi motor de 2,1 litri care propulsează gama de modele Mercedes-Benz de la Clasa A până la Clasa S. Aceste motorizări sunt cuplate la o cutie de viteze manuală cu 6 trepte sau la o cutie de viteze automată 7G-Tronic Plus, cu comutator şi padele aflate în spatele volanului. Marea provocare vine de la indicativul 250 BlueTEC Euro 6, care reuşeste aceleaşi performanţe ca actualul Viano propulsat de motorizare V6 diesel, dar realizează un consum de carburant mai mic cu 28% (numai 6 l/100 km în regim mixt).
Habitabilitate:
Versiunea standard înseamnă 2+2+2 locuri, primul rând de scaune din spatele şoferului putând fi orientat către partea din faţă sau către pasagerii aflaţi pe ultimul rând. Opţional, fiecare rând mai poate primi câte un fotoliu şi astfel se ajunge la capacitatea maximă de transport – 8 persoane. Graţie noului sistem de sunet, pasagerii din faţă pot trimite mesaje către cei din spate prin boxe.
(Articol publicat în revista AutoExpert Flote, luna februarie 2014)
Comentați?