Vlad Cruceanu: În 2014, Toyota a lansat BusinessPlus, divizia dedicată clienţilor de flote




Am vrut să luăm pulsul „consumatorilor” de flote auto de la o persoană care interacţionează direct cu aceştia, dorind, totodată, să analizăm un exemplu edificator, al unei mărci cu mare trecere în România. Aşa am ajuns la Vlad Cruceanu, Fleet Sales Consultant în cadrul Toyota Bucureşti Nord, cel care ştie foarte bine şi mare parte din secretele unei flote premium, reprezentând totodată marca Lexus. În cele ce urmează am încercat să ne facem o imagine cât mai corectă a utilizatorului business român. 

 

AEx Flote: Ce înseamnă termenul de flotă pentru Toyota Bucureşti Nord?

Vlad Cruceru

Vlad Cruceanu: În 2013, aproximativ 70% din volumul vânzărilor Toyota şi Lexus au fost către clienţii de flote, iar pentru 2014 estimăm o creştere de 10%. În acest context, acordăm o împortanţă deosebita acestui segment şi ne bazăm, în continuare, pe modelele de volum Aygo, Yaris, Auris, Corolla, Avensis, Hilux şi furgonul ProAce. Un diferenţiator important pentru Toyota, este segmentul Hybrid, tehnologie prin care Toyota are un pas în faţa concurenţei. Această tehnologie are mare succes pe plan global şi, cu toate că este la început în România, companiile îşi îndreaptă atenţia către aceasta soluţie, fiind cea mai eficientă din punctul de vedere al costului total de exploatare, dar şi prietenoasă cu mediul.

 

AEx Flote: Într-o piaţă auto în care mai mult de 80% dintre vânzările de maşini noi sunt către persoanele juridice, cum vă poziţionaţi cu strategia în atragerea acestor clienţi?

Vlad Cruceanu: Începând cu 2014, Toyota lansează BusinessPlus, divizia dedicată clienţilor de flote, care oferă servicii profesioniste companiilor, garantate prin valorile care au reprezentat întotdeauna Toyota: calitate, fiabilitate, tehnologie. Voi enumera câteva servicii care fac parte din pachetul Business Plus:

  • Toyota Eurocare – un serviciu de asistenţă rutieră lansat în luna mai 2013 de Toyota România şi pus în aplicare de Toyota Bucureşti Nord, prin care oferim mobilitate utilizatorilor autovehiculelor Toyota şi Lexus, la nivel European, 24/24 şi 7/7. Produsul este oferit cu titlu gratuit la achiziţia unui autovehicul nou Toyota sau Lexus pentru o perioadă cuprinsă între 1 şi 5 ani, în funcţie de model
  • Garanţie 5 ani/160.000 de km – unul dintre cele mai acoperitoare programe de garanţie existente în România.
  • Managementul centralizat al facturilor clienţilor de flote, prin desemnarea unui dealer responsabil de flotă, care să gestioneze şi să centralizeze cheltuielile de întreţinere ale autovehiculelor din flota clienţilor, efectuate în reţeaua naţională a Toyota România.
  • Poliţe co-branded, în parteneriat cu doi dintre cei mai importanţi asiguratori din România: Allianz-Tiriac şi Omniasig cu beneficii importante pentru clienţii Toyota: constatare promptă şi fără surprize, siguranţa reparaţiei în reţeaua Toyota România, preţuri şi pachete speciale.
  • Prioritate în Service – clienţii de flote Toyota beneficiază de prioritate la intrările în service.
  • Programe de buy-back prin care oferim sprijin clienţilor nostri în vederea valorificării flotelor vechi şi înlocuirea acestora cu altele noi.

 

AEx Flote:Cel mai nou model Toyota, noul Aygo, este un model destinat flotelor? Care ar fi principalele avantaje?

Vlad Cruceanu: Cu siguranţă, noul Aygo este un model destinat clienţilor de flotă deoarece are toate ingredientele necesare pentru a fi o soluţie de succes: consum scăzut, costuri mici de întreţinere, garanţie 5 ani, durabilitate, fiabilitate, dar şi valoare mare de revânzare. Noul model este imbatabil într-un comparativ TCO (Total Cost Of Ownership), indicator ce ia în calcul toate costurile ce apar în folosirea unui vehicul, pentru o anumită perioadă de timp. La acest moment, există o creştere semnificativă a cererilor pentru noul Aygo şi suntem încrezători că acest model va ajuta companiile să-şi eficientizeze costurile, dar şi să se concentreze mai mult pe obiectul lor de activitate.

 

AEx Flote: Ce alt model este la mare căutare pe aceasta piaţă şi de ce l-am alege?

Vlad Cruceanu: În segmentul flotelor, un alt produs la mare căutare este noua Toyota Yaris, ce reprezintă o gama variată de motorizări hibrid, benzină, diesel, care satisfac o paletă largă de nevoi. Yaris Hybrid este cel mai mic model hibrid din gama Toyota şi reprezinta o soluţie de eficientizare a costurilor, fără a face rabat la dotări (cutie automată, comenzi pe volan, conexiune Bluetooth, cameră pentru marşarier). Yaris Hybrid înseamnă cel mai mic consum din clasa, dar şi costuri mai mici de întreţinere, comparativ cu motorizarile convenţionale.

 

AEx Flote: Fără doar si poate este o piaţă dificilă; ce au înţeles clienţii de flote din aceasta criză financiară şi cum s-au reorganizat?

Vlad Cruceanu: Companiile au înţeles că au nevoie de uniformizarea parcului auto şi de motivarea utilizatorilor pentru a avea mai multă grijă de maşini.

(Interviu publicat în revista AutoExpert Flote, luna octombrie 2014)

Adaugati comentariu