Vânzări online, aceastâ activitate a dus la o cerere mai mare de înmatriculări de vehicule comerciale dintr-o anumita categorie: furgoanele medii.
Volumul de inovații care a intrat în sectorul vehiculelor comerciale medii din ultimele luni și încăpățânarea producătorilor de a dezvolta noi soluții tehnice și funcționale sunt barometrul pentru un climat economic competitiv care s-a pierdut în generațiile anterioare. Dar nu este de mirare: clasa vehiculelor de 2,7 – 3,2 tone este cea care a înregistrat o creștere foarte puternică la nivel european (30% la nivel european) între anii 2011 și 2015. Mulți experți atribuie această creștere influenței clasei de mijloc și a micilor comercianți care s-au dezvoltat pe e-commerce și pe servicii de vânzări on-line. În special, cele care au termene scurte de livrare și pachete mici, și care necesită vehicule între 3 și 3,5 tone. Un interes crescut pentru unii producători este și cel al mini-buselor pentru transport persoane, de la 6 la 9 locuri, care pentru unele mărci pot ajunge la 50% din vânzări.
Marea provocare
Chiar și luând în considerare doar vehiculele de marfă, unii producători vor observa o schimbare a preferințelor utilizatorilor care provin, în mare parte, de pe camioane mai mari. Inutil să mai spunem că achiziția unui asemenea vehicul este prognozată pentru o utilizare de 5-6 ani. Și, din moment ce alegerea dimensiunii este majoră, aici venim cu câteva soluții oferite de producători pentru a corespunde cerințelor și dezvoltării activităților de curierat rapid, indicând și câteva detalii despre întreținere. Reducerea motoarelor, acum cu cilindree între 1,6 și 2 litri – este în favoarea utilizării pe distanțe scurte și medii, favorabile consumului redus de carburant și a masei proprii mici. Opțiunea cea mai complicată este în fața trio-ului Renault Trafic, Opel Vivaro și Fiat Talento, care sunt disponibile cu un singur motor de 1.598 cm3, cu creșterea puterii prin utilizarea unei turbine sau două. Dimensiunile sunt, în general, mai compacte și au în obiectiv dubele de talie medie. Există și un al doilea set de tripleți: Citroën Jumpy / Peugeot Expert / Toyota Proace care a inventat, practic, un segment nou reducând consola față și ajungând la o utilitară foarte scurtă de numai 4,6 metri. Aveți în tabelul alăturat dimensiunile de bază ale principalelor modele, în comparație cu o referință mai mare care își păstrează un avantaj al raportului lungime/capacitate de încărcare și, în general, pe un ampatament scurt și o manevrabilitate bună. Mai multe furgoane medii compensează acești indici de eficiență mai puțin favorabili cu trape în pereții despărțitori dintre compartimentul de marfă și habitaclu, permițând depozitarea obiectelor lungi cum ar fi țevi, scări sau să obțină spațiu suplimentar pentru diverse mărfuri din cabină, făcându-i să renunțe la furgoanele mai mari. Principalul avantaj al acestora din urmă, din punctul de vedere al capacității de încărcare, este lățimea mai mare cu 10-15 cm, factor nesemnificativ atunci când conduci și parchezi în oraș. Costurile de operare a furgoanelor medii sunt asemănătoare cu cele ale turismelor de clasă compactă și chiar au un comportament de autoturism (versiunile cu masă proprie în jur de 1200 – 1400 kg), ceea ce a dus la atragerea unor noi utilizatori, cei care aveau nevoie de mai mult spațiu de transport.
Alegerea cea mai rațională se face în funcție de tipul afacerii de livrare, de compartimentarea interioară și posibilitatea de a monta rafturi ce facilitează recunoașterea pachetelor. Plafonul mediu sau ridicat vă permite să introduceți și să transportați diverse obiecte în picioare dar, după cum arată și tabelul, furgoanele cu înălțime interioară de peste 1,70 sunt în minoritate, pentru că mai mulți producători doresc să se distanțeze de alte vehicule similare. În general, pavilionul supraînălțat este luat în calcul în funcție și de capacitatea de a intra în garaje și parcări subterane.
Versiunile de furgoane medii cu plafon ridicat au fost mai rare până acum, dar ele sunt în creștere ca importanță. În prezent, acestea apar, printre altele, în listele lui Ford Transit Custom (cu până la 8,3 m3 capacitate), Renault Trafic (foto jos cu 8,6 m3) și gemenii săi, Volkswagen Transporter care ajunge la 9,3 m3).
Dimensiuni și spații de încărcare: furgoane medii vs. furgoane mari | ||||||
Toyota-PSA | Renault-Opel-Fiat | Ford Transit Custom | Mercedes-Benz Vito | VW Transporter | Etalon furgon mare | |
AMPATAMANT | 2925/3275 mm | 3098/3498 mm | 2933/3300 mm | 3200/3430 mm | 3000/3400 mm | 3000/3450 mm |
lUNGIME EXTERIOARĂ (mm) | 4609/4959/5309 mm | 4999/5399 mm | 4972/5339 mm | 4895/5140/5370 mm | 5006/5406 mm | 4963/5413mm |
lUNGIME INTERIOARĂ (mm) | 2162/2512/2862 mm | 2537/2937 mm | 2555/2922 mm | 2433/2668/2908 mm | 2572/2975 mm | 2670/3120 mm |
ÎNĂLȚIME INTERIOARĂ (mm) | 1397 mm | 1387/1920 mm | 1406/1778 mm | 1408 mm | 1410/1635/1940 mm | 1662/1932 mm |
Motorizare cilindree/CP | 1.6, 2.0 (95÷177 CP) | 1.6 (95÷145) | 2.0 (105÷170) | 1.6, 2.2 (88÷190) | 2.0 (84÷180) | 2.0, 2.3 (115÷177) |
Comentați?