motoADN susţine educaţia rutieră şi promovarea siguranţei în trafic

Asociaţia pentru Dezvoltarea Naţională a Motociclismului - motoADN a înregistrat la Primăria Municipiului Bucureşti o strategie de dezvoltare a mobilităţii urbane, în cadrul căreia Educaţia rutieră şi promovarea siguranţei în trafic au un loc central.



educaţia rutieră

În opinia asociaţiei, Educaţia rutieră şi promovarea siguranţei rutiere se pot realiza prin intermediul a trei canale:

– prin informarea despre principiile de bază ale mobilităţii urbane

Fluidizarea traficului. Orice persoană care alege deplasarea cu SMM (scutere, mopede şi motociclete) în oraş reprezintă, cel mai probabil, o maşină în minus în trafic sau un loc gol în sistemul public de transport. În
prezent, există mulţi şoferi înrăiţi de stresul pe care îl acumulează în trafic în fiecare zi şi care, când văd un motociclist/ scuterist în trafic, consideră că şi el ar trebui să stea în coadă, ca toată lumea. Moto ADN consideră că trebuie explicat, prin campanii de conştientizare, că acel utilizator de SMM ar fi putut fi o maşină în plus în traficul şi aşa sufocat.

Deplasarea cu autoturismul cu 1 sau 2 pasageri este nesustenabilă pentru oraş. Comoditatea pe care ţi-o oferă propriul autoturism este evidentă şi multora le este greu să se dezveţe de utilizarea lui zilnică. Ar trebui
coordonate o serie de campanii de conştientizare, bazate pe date statistice şi studii, care să arate şoferilor că acea comoditate se plăteşte scump – cu timp mult pierdut în trafic, energie şi stres.

– prin derularea de campanii de educaţie rutieră

Campanie de educaţie a motocicliştilor pentru folosirea responsabilă a soluţiei de lane splitting – deşi nereglementat încă, acest procedeu este folosit de motociclişti, cu acceptul tacit al Poliţiei Rutiere şi cu
înţelegerea multora dintre şoferii din trafic. Este o necesitate în traficul supra-aglomerat din prezent şi este natural să fie folosit. Lane Splitting-ul trebuie făcut însă responsabil, iar cei care folosesc SMM trebuie să
înţeleagă exact ce obligaţii şi responsabilităţi au, până unde sunt drepturile lor şi la ce trebuie să fie foarte atenţi.

 

Citiţi articolul integral pe www.zero-accidente.ro

 

TE-AR MAI PUTEA INTERESA ŞI:

Constructorul auto francez PSA îşi restrânge producţia în China

Conducerea Euroins, convocată de urgenţă la ASF pe tema RCA

Flota Transelectrica creşte cu 39 de autoturisme. Cine le livrează

 

Adaugati comentariu