Deşi contractul de modernizare al DN 73 Piteşti – Braşov, finanţat din fonduri europene, a fost semnat în 2011, lucrările nu au fost încheiate nici până astăzi. Cu toate acestea, CNAIR promite că în 2020 drumul va fi complet reabilitat.
DN 73, parte a drumul european E 574, are o lungime de 103 km. Trece, de la nord la sud, prin Braşov, Cristian, Râşnov, Bran, Rucăr, Câmpulung şi Piteşti. Fiind un drum turistic extrem de important, acesta este traversat în weekenduri de peste 15.000 de maşini pe zi, mai ales pe traseul Braşov – Cristian – Râşnov – Bran – Moieciu – Fundata.
Licitaţia pentru contractul în valoare de 275,86 milioane lei a fost câştigată de Asocierea Azvi – Straco Grup – Piomar Development – Tractebel, lucrările de modernizare fiind împărţite pe două tronsoane: Piteşti – Câmpulung, km 13,8 – km 42,85 şi Câmpulung – Braşov, km 54,05 – km 128,25.
Pentru primul tronson, reabilitarea propriu-zisă a început de abia în 2014, iar pentru cel de-al doilea tronson, în 2017, ca urmare a unor probleme cauzate de întârzierea emiterii Certificatului de Mediu şi a Hotărârii de Guvern privind expropierile.
De altfel, traficul îngreunat de pe DN 73 a făcut chiar obiectul unei petiţii a locuitorilor din Braşov, adresate Ministerului Transporturilor în luna august 2017, în condiţiile în care drumul de la Cristian la Braşov ajunsese să dureze o oră, în loc de 10 minute.
„În acest moment, proiectul de modernizare a DN 73 este realizat în proporţie de aproximativ 50%. Lucrările la tronsonul Piteşti – Câmpulung sunt aproape finalizate şi se estimează receptionarea acestora în perioada imediat următoare”, a precizat Mariana Ioniţă, directorul general al CNAIR.
Aceasta spune, însă, că pentru celălalt tronson se poartă discuţii cu constructorul pentru găsirea soluţiilor optime, astfel încât lucrările de modernizare ale acestui tronson să se finalizeze în acest an.
“Am constatat deficienţe mari de management ale echipei de implementare a proiectrului din CNAIR în derularea acestui contract semnat în anul 2011. Persoanele responsabile cu execuţia s-au schimbat în permanenţă fără să existe o abordare unitară a modului de urmărire a lucrărilor. Contractele derulate de companie trebuie urmărite îndeaproape, pe şantier nu din birouri cum s-a întâmplat până acum. Fiind un contract semnat acum mai bine de 9 ani, este evident că între timp s-au schimbat legislaţia, normele şi normativele de proiectare, tehnologiile de execuţie, toate acestea având implicaţii în creşterea costurilor
pentru finalizarea lucrărilor. Acum purtăm discuţii pentru eliminarea blocajelor existente şi pentru a vedea în ce măsură acest contract mai poate continua în această formulă”, a conchis directorul general al CNAIR, Mariana Ioniţă,
CITEȘTE ȘI:
Toyota Prius cu kit de Ferrari Portofino
Eximbank va administra schema de garantare pentru companiile mari
Şomaj tehnic pentru angajaţii sănătoşi din companiile închise de DSP
Comentați?