Decizia Comisiei Europene ca, din 2035, maşinile noi care intră pe piaţă să fie cu motoare electrice este o provocare pentru industria auto, dat fiind timpul scurt de implementare, a afirmat ministrul interimar al Mediului, Barna Tanczos. De aceea, acesta consideră că autorităţile trebuie să vină atât în sprijinul celui care cumpără mașini electrice, cât și în sprijinul industriei, astfel încât trecere de la motoarele cu combustie internă la cele electrice să fie mai lină.
„Infrastructura este importantă. Infrastructura este construită de cele mai multe ori de autoritatea publică locală, cu finanţare de la Guvern. Trăim vremuri dificile în ceea ce priveşte infrastructura şi mobilitatea, pentru că industria auto se confruntă, dincolo de pandemie, şi cu alte probleme destul de grele. De aceea, această trecere de la motoarele cu combustie internă la cele electrice o să fie provocatoare. Europa a decis ca, din 2035, maşinile noi care se pun pe piaţă să fie cu motoare electrice. Este o trecere bruscă. În 10 – 14 ani este o perioadă foarte scurtă şi de aceea autorităţile trebuie să vină în sprijinul celui care cumpără mașini electrice, să vină în sprijinul industriei, astfel încât această trecere să fie mai lină”, a spus Barna Tanczos.
Acesta a remintim de măsura lansată recent, pentru conștienzarea publicului, prin care numerele maşinilor nepoluante sunt inscripționate pe plăcuțe de înmatriculare verzi.
”Acum două săptămâni am lansat o iniţiativă nouă prin care am decis ca numerele de la maşini nepoluante să fie numere verzi. Prin acest lucru încercăm să aducem în atenţia publicului că sunt foarte mulţi care încearcă să facă această trecere mai repede. Ştiu că preţurile la maşinile electrice sunt încă destul de sus, dar cred că şi cu ajutorul statului, ele ar putea fi accesibile. Tot timpul constrângerile sunt egale cu oportunităţile. Orice constrângere pentru cineva poate deveni o oportunitate pentru altcineva. Acest lucru se întâmplă în momentul de faţă şi pe piaţa auto. Dacă ştim să exploatăm aceste oportunităţi, cu siguranţă trecerea la mobilitatea verde poate însemna o oportunitate uriaşă pentru companiile româneşti”, a a subliniat ministrul Mediului.
Potrivit acestuia, în ceea ce priveşte situaţia poluării din România, avertismentele provenite de la Comisia Europeană „ne arată că drumul pe care s-a mers în ultimii 10 – 20 de ani nu este cel bun”.
„Avem, din păcate, cinci oraşe unde deja Comisia (Europeană, n.r.) a anunţat, în mod oficial, că aerul este prea poluat. Avem această poluare PM10 în Bucureşti şi toate aceste avertismente ne arată că drumul pe care s-a mers în ultimii 10 – 20 de ani nu este cel bun. „Vinerea Verde” lansează un apel către toţi locuitorii mai ales din marile oraşe ca măcar o dată pe săptămână să se gândească la modul în care impactează mediul, la amprenta lor de carbon, la ce lasă în urmă de foarte multe ori pentru a avea o situaţie comodă – maşina personală la poartă, maşina personală la poarta instituţiei sau la uşa locului de muncă”, a
arătat ministrul interimar al Mediului.
CITEȘTE ȘI:
Parteneriatul Continental cu universitățile include și granturi de cercetare
Afacerile din comerţul auto-moto au crescut în primele 8 luni cu 31,1%
Comentați?