În programul de guvernare, USR propune realizarea a 3.200 km de autostrăzi și drumuri expres

USR propune în domeniul infrastructurii de transport rutiere realizarea a 434 de kilometri de autostradă din fonduri PNRR și alți 3.200 km de autostrăzi, drumuri expres şi centuri ocolitoare cu finanţare din POIM (2014-2020), POT (2021-2027), bugetul de stat şi alte surse.
USR

Astfel, cu ajutorul celor 3,095 de miliarde de euro din Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR), se propune construirea a 434 de kilometri de autostradă, 52 de staţii electrice, 625 de hectare perdele forestiere şi 18 parcări securizate cu ajutorul celor 3,095 de miliarde de euro din Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR).

Se intenționează realizarea autostrăzilor A7 Ploieşti – Paşcani; A8 între localitățile Tg. Mureş – Miercurea Nirajului și Leghin – Moţca; A3 între Nădăşelu – Poarta Sălajului şi A1 între Margina – Holdea.

De asemenea, cu finanţare din POIM (2014-2020), POT (2021-2027), bugetul de stat şi alte surse, conform unui program de investiţii derulat pe minimum 10 ani, se doreşte realizarea a 3.200 de kilometri de autostrăzi, drumuri expres şi centuri ocolitoare.

Potrivit programului de guvernare, este vorba de Autostrada A1 Sibiu – Piteşti; Autostrada A0 de centură Bucureşti; Autostrada A8 Tg. Mureş – Iaşi – Ungheni; Autostrada A13 Sibiu – Braşov – Bacău; Autostrada A10 Sebeş – Turda; Autostrada A3 Ploieşti – Comarnic – Braşov; Autostrada A3 Transilvania Tg. Mureş – Cluj – Zalău – Oradea; Autostrada Timişoara – Moraviţa; Autostrada A7 Paşcani – Suceava – Siret.

Mai sunt enumerate investiţiile în: Drumul expres Craiova – Piteşti; Podul suspendat peste Dunăre de la Brăila; Drumuri expres: DX Focşani/Buzău – Brăila – Tulcea – Constanţa, DX Bacău – Piatra Neamţ, DX Tişiţa – Albiţa, DX Arad – Oradea, DX Brăila – Galaţi, DX Tg. Jiu – Craiova, Oar – Satu Mare; Drum de mare viteză (A sau DX) Bucureşti – Târgovişte, Craiova – Lugoj, Bucureşti – Alexandria, Satu Mare – Baia Mare – Dej – Bistriţa – Vatra Dornei – Suceava, Cluj Napoca – Dej; Alternativa Techirghiol, drumurile de legătură Giurgiu – pod Prieteniei, Timişoara – A1, Cluj Napoca – A3, Rm. Vâlcea la A1.

În ceea ce priveşte variantele ocolitoare, USR propune investiţii pentru localităţile: Bucureşti, Cluj Napoca, Timişoara, Iaşi, Bârlad, Tecuci, Tg. Jiu, Tg. Mureş, Satu Mare, Craiova, Zalău, Galaţi, Sf. Gheorghe, Arad, Rm. Vâlcea, Sighişoara, Giurgiu, Vaslui, Piteşti, Mediaş, Beclean şi Reghin.

Nu în ultimul rând, în programul de investiţii derulat pe minimum 10 ani se are în vedere şi modernizarea drumurilor naţionale: DN 28B Botoşani – Tg. Frumos, DN 29D Botoşani – Ştefăneşti, DN 2L Soveja – Lepşa, DN 76 Oradea – Deva, DN 6 Alexandria – Craiova, DN 51 Alexandria – Zimnicea, DN 52 Alexandria – Turnu Măgurele, DN 71 Târgovişte – Sinaia şi DN 73 Câmpulung – Braşov.

 

CITEȘTE ȘI:

Elon Musk, șeful Tesla, are o avere de 230 de miliarde de dolari

CNSU a respins măsura de carantinare a zonei metropolitane Bucureşti

 

Adaugati comentariu