Advertisement

taxarea masinilor
Home Administrare flote Fiscalitate Ministrul Mediului despre taxarea mașinilor: Trebuie să creăm alternative, nu numai impozitări mai mari

Ministrul Mediului despre taxarea mașinilor: Trebuie să creăm alternative, nu numai impozitări mai mari

Pentru întinerirea parcului auto național, Ministrul Mediului, Apelor şi Pădurilor, Tanczos Barna, se consideră adeptul programelor de susţinere pentru proprietarii de maşini, în paralel cu aplicarea unor impozite locale.

Ministrul Mediului a afirmat, într-o conferință de presă, că nu se poate impune o interdicţie a mașinilor vechi, dar pentru scoaterea lor de pe șosele pot creşte impozitele locale.

„Interdicţiile sunt foarte greu de justificat din punct de vedere juridic. România a pierdut procese la Curtea Europeană de Justiţie pe taxa auto tocmai pentru că ele, juridic, nu au fost fundamentate cum trebuie. Eu sunt adeptul programelor de susţinere pentru proprietarii de maşini şi, în contrapartidă, să existe poate un alt tip de aplicare a impozitelor locale în cazul acelor maşini (vechi, n.r.). Ele trebuie să vină, din punctul meu de vedere, în paralel. Trebuie să creăm alternative pentru cetăţeni, nu numai sancţiuni şi impozitări mai mari”, a afirmat Tanczos Barna.

Săptămâna trecută, ministrul Mediului a menţionat că o măsură privind taxarea maşinilor mai vechi de 15 ani va fi adoptată, probabil, în cel mai scurt timp, în condiţiile în care inclusiv Comisia Europeană insistă pentru măsuri destinate reducerii vârstei parcului auto.

„Comisia ne-a recomandat să găsim o soluţie pentru maşinile mai vechi de 15 ani. Este o măsură asumată de Guvern prin faptul că am mers mai departe pe această linie cu infrastructura de transport finanţată parţial prin PNRR şi o asumare de reformă în acest domeniu. Va exista pentru maşinile mai vechi de 15 ani cu siguranţă o măsură într-un timp relativ scurt. Se discută acum la nivel guvernamental cu ministerele de resort care ar fi varianta”, a afirmta Tanczos Barna.

Taxa auto a fost eliminată de la 1 februarie 2017, iar statul a fost obligat să returneze banii tuturor celor care plătiseră o sumă la înmatricularea autovehiculelor.

 

CITEȘTE ȘI:

Curtea de Conturi își va cumpăra 6 autoturisme hibride prin Rabla Plus

Atenţionare de călătorie in Grecia. Precipitaţii abundente și furtuni puternice

Cum este afectată economia globală de criza aprovizionării din Asia. Creșteri de prețuri

 

 

%s Comentariu

  • de i-ar impozita odata, nu mai poti respira de rapanurile de pe sosele, nu mai ai loc de calicii care au 2-3 masini la poarta a cate 800euro fiecare, sa -i impoziteze cu 10000lei pe luna !

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

mașinile de serviciu neelectrice
Fiscalitate

Italia va înăspri, din 2025, sistemul de impozitare pentru mașinile de serviciu neelectrice

Potrivit Legii bugetului pentru 2025, guvernul italian va înăspri sistemul de impozitare...

china
Fiscalitate

Comisia Europeană va suprataxa importurile de mașini electrice din China. Decizie definită

Propunerea Comisiei Europene (CE) de a impune taxe compensatorii definitive, de până...

Germania
Fiscalitate

Germania face o ultimă încercare pentru a bloca taxele vamale pentru mașinile electrice din China

Problema taxelor vamale în Europa pentru vehiculele electrice importate din China este...

Fiscalitate

Card de credit: un instrument financiar versatil

Un card de credit este un instrument financiar care îți permite să...