Angajaţii din microîntreprinderile cu cel mult 9 salariaţi nu vor mai fi obligaţi să completeze sau să semneze fişa postului, foaia de prezenţă şi regulamentul intern, în urma ordonanţei de urgenţă adoptate de Guvern.
Obligativitatea completării celor trei tipuri de documente va rămâne valabilă doar în cazul în care salariatul va solicita în scris acest lucru.
Guvernul a adoptat mieircuri o Ordonanță de urgență modifică și completează Legea nr. 53/2003 – Codul muncii.
„Microîntreprinderile cu până la 9 salariați sunt cele mai afectate de lipsa de personal calificat în domeniile economic, juridic sau resurse umane, adică cele care desfășoară activități de natură administrativă. Costurile sunt și ele mari, birocrația este excesivă, dacă ne raportăm la dimensiunea acestor societăți, astfel că reducerea sarcinilor administrative inutile poate sprijini potențialul microîntreprinderilor de a menține locuri de muncă, mai ales în actualul context epidemiologic”, a declarat ministrul Muncii și Protecției Sociale, Raluca Turcan.
Potrivit datelor deținute de Inspecția Muncii, în România există în prezent 445.491 de angajatori care au până la 9 salariați.
CITEȘTE ȘI:
Tesla amână iarăși deschiderea mega-fabricii de lângă Berlin
PE a aprobat în mod oficial Acordul comercial dintre UE și Regatul Unit
ETSC solicită suplimentarea informațiior înregistrate de ”cutiile negre” ale vehiculelor
Comentați?