Advertisement

tesla
Home Piaţa auto Industrie auto Tesla amână iarăși deschiderea mega-fabricii de lângă Berlin

Tesla amână iarăși deschiderea mega-fabricii de lângă Berlin

„Giga-fabrica” producătorului auto Tesla de lângă Berlin nu se va deschide în iulie, conform planificării. Potrivit presei germane motivul îl reprezintă modificările cererii de autorizație de construire.

Fabrica Tesla era programată să fie inaugurată în iulie, în Grüneheide. Însă, potrivit unui comunicat al oficialilor regiunii Brandenburg, se scrie: „Datorită aspectelor procedurale și dorinței de a include îmbunătățiri suplimentare la uzina auto în procedura actuală, Tesla intenționează să modifice din nou cererea de autorizație de construcție”.

Totodată, autoritățile locale nu oferă un termen privind finalizarea lucrărilor. „Nu sunt disponibile încă informații mai detaliate despre natura și amploarea modificărilor planificate. Detaliile procesului ulterior și timpul până la decizia finală vor fi disponibile doar o dată ulterioară”, precizează comunicatul.

Fabrica Tesla inaugurată în octombrie?

Mass-media germană scrie că un termen rezonabil pentru finalizarea proiectului este luna octombrie. Pe de altă parte, aprobarea finală este totuși încă în studiu, autoritățile trebuind să controleze impactul asupra mediului al proiectului. Dacă autorizația nu este acordată, Tesla ar trebui, teoretic, să demonteze instalația pe cheltuiala sa.

Anunțat în noiembrie 2019, proiectul a fost întâmpinat cu fervoare în Germania. „Giga-fabrica” va acoperi 300 de hectare, pentru o producție de 500.000 de vehicule electrice pe an, și va găzdui „cea mai mare fabrică de baterii din lume”.

Dar imediat a apărut neîncrederea și au început să curgă acuzațiile. Cu atât mai mult cu cât lucrările la uzină au fost realizate într-un ritm rapid, conform dorințelor lui Elon Musk, șeful companiei californiene. Anul trecut, justiția a forțat chiar Tesla să-și suspende construcția, după o plângere sumară din partea asociațiilor care se temeau de distrugerea habitatului natural al speciilor protejate de șopârle și șerpi.

Acum, este vorba despre consumul de apă al viitoarei uzine. Acest lucru ar putea atinge, prin extinderi succesive, aproape 3,6 milioane de metri cubi în fiecare an, sau 30% din volumul disponibil al regiunii, potrivit unui sondaj al canalului de televiziune ZDF.

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

ACAROM
Industrie auto

ACAROM: Producția auto din România a crescut cu 8,7% în primul semestru, la 292.378 de unități

În primele șase luni din 2024, producția de automobile în România a...

Twingo E-Tech Electric
Industrie auto

Renault va produce în Slovenia, modelul Twingo E-Tech Electric, cu un preț sub 20.000 de euro

Renault şi Guvernul sloven au încheiat un memorandum de înţelegere pentru producţia...

AutoturismeFlotă verdeIndustrie auto

Sunt SUV-urile electrice o investiție bună?

Nu mai este o noutate faptul că piața autoturismelor electrice este în...

ContiTech
Industrie auto

Continental are la Timișoara unul dintre cele mai mari laboratoare de testare ContiTech din Europa

Compania de tehnologie Continental a inaugurat, în cadrul ContiTech Timișoara, noua locație...