ETSC solicită suplimentarea informațiior înregistrate de ”cutiile negre” ale vehiculelor

Într-o scrisoare adresată reprezentanților statelor membre din UE, Consiliul European pentru Siguranța Transporturilor (ETSC) pledează pentru includerea locației, datei și orei accidentelor în cadrul informațiilor care vor fi stocate de viitoarele ”cutii negre” ale vehiculelor. Aceste dispozitive de înregistrare vor dota, în mod obligatoriu, din 2022, toate vehiculele noi - autoturisme, camionete, camioane și autobuze.
cutiile negre

Potrivit noilor norme UE referitoare la siguranța rutieră, adoptate în 2019, ”cutiile negre” reprezintă un ansamblu de senzori și dispozitive de înregistrare a datelor în caz de accident.

Consiliul European pentru Siguranța Transporturilor consideră că informațiile referitoare la locația, data și ora accidentelor sunt cruciale atât pentru oamenii de știință din domeniul siguranței rutiere, cât și pentru analiza detaliată a coliziunilor, care, ca și în sectorul aviației, pot ajuta la prevenirea unor situații similare în viitor.

Ca urmare a regulilor europene privind confidențialitatea datelor, se pare ca aceste informații nu vor fi înregistrate de ”cutiile negre”, un aspect puternic criticat de ETSC, care arată că ”scopul inițial privind obligativitatea instalării aparatelor de înregistrare a fost tocmai furnizarea unei surse de date pentru îmbunătățirea siguranței rutiere”. În opinia reprezentanților ETSC, excluderea datelor privind locația și ora ar face ca informațiile stocate pe dispozitiv să devină, practic, inutile pentru oamenii de știință din domeniul siguranței rutiere.

Reamintim că printre noile elemente de siguranță obligatorii din 2022, pe vehiculele noi, se numără :

  • Pentru autoturisme, camionete, camioane și autobuze: sisteme de avertizare în caz de somnolență și de neatenție a conducătorului auto (de exemplu, utilizarea telefoanelor inteligente în timpul conducerii), asistență inteligentă pentru controlul vitezei, sisteme de siguranță la mersul în marșarier cu cameră de luat vederi sau cu senzori și dispozitive de înregistrare a datelor în caz de accident („cutia neagră”).
  • Pentru autoturisme și camionete: asistență pentru menținerea benzii de circulație, sisteme avansate de frânare de urgență și centuri de siguranță îmbunătățite în urma testelor de impact.
  • Pentru camioane și autobuze: cerințe specifice de îmbunătățire a vizibilității directe a șoferilor de autobuz și de camion și de eliminare a unghiurilor moarte, precum și sisteme frontale și laterale ale vehiculului pentru a detecta și a avertiza cu privire la prezența participanților la trafic vulnerabili, în special la efectuarea virajelor.

Comisia Europeană se așteaptă ca măsurile propuse să ajute la salvarea a peste 25 000 de vieți și la evitarea a cel puțin 140 000 de vătămări corporale grave până în 2038. Acestea vor contribui la obiectivul pe termen lung al UE de a ajunge la aproape zero decese și vătămări corporale grave până în 2050 („Viziunea zero”).

 

CITEȘTE ȘI:

Acord pentru Drumul Expres Piatra Neamț – Bacău între CJ Neamț și CNAIR

Leasing operaţional. Beneficiile externalizării sau cum „plăteşti cât utilizezi”

Taxele pentru parcările de reşedinţă în Capitală vor crește de aproape 10 ori din 2022

 

 

 

Adaugati comentariu