Advertisement

metrou
Home Transporturi Metroul din București este un monopol lipsit de orice control, plătit de întreaga țară

Metroul din București este un monopol lipsit de orice control, plătit de întreaga țară

Preşedintele Consiliului Concurenţei, Bogdan Chirițoiu a apreciat astăzi că metroul din Capitală este un monopol lipsit de orice control, plătit de întreaga populaţie a ţării, transmite Agerpres.

„Problema la metrou este că e un monopol lipsit de orice control. Oamenii ăia, până acum, puteau să-şi pună orice costuri credeau ei, nimeni nu le limita costurile, ce salarii credeau ei, rezulta o notă de plată şi se duceau cu nota de plată la stat. Nu creşteau (preţurile – n.r.) ca să nu supărăm populaţia şi atunci gaura asta, care era nelimitată, era prezentată statului, iar statul o plătea. E un fel de a spune că statul o plătea, că statul nu are niciun ban al lui, statul nu poate să plătească decât luând din banii cetăţenilor”, a subliniat preşedintele Consiliului Concurenţei.

El consideră că este o ironie faptul că metroul din cel mai bogat oraş al ţării este plătit din banii populaţiei din întreaga ţară.

„Deci restul de 18 milioane de români plătesc ca cei mai bogaţi români, bucureştenii, să aibă metrou. Şi dacă ar fi fost plătit doar de către bucureşteni, nu şi de restul României, tot nu e în regulă să am o companie care doar vine cu note de plată. Şi nu există un control al acelor costuri”, a precizat Chiriţoiu.

Acesta a recomandat comparaţia cu metrouri din alte ţări.

„Metroul de la noi trebuie să se compare cu alte metrouri, să vedem care sunt cheltuielile la noi, ţinând cont de costurile de la noi şi de preţul forţei de muncă din România. Deci trebuie să vedem care sunt costurile rezonabile. Să existe o metodologie de calcul în care spunem cam cât ar trebui să coste călătoria cu metrou şi, în fine, este o decizie politică cât luăm din bilete şi cât plătim ca subvenţie, dar măcar costul acesta total, cât consumă compania, nu poate fi nelimitat, trebuie să existe o metodologie clară de estimare a costurilor rezonabile”, a susţinut Chiriţoiu, potrivit Agerpres.

Totodată, Consiliul Concurenţei a cerut separarea activităţii de servicii publice de metrou şi şi cea de activităţi comerciale, pentru a exista o evidenţă separată a lor, a adăugat el.

Circulaţia trenurilor de metrou a fost blocată vineri, 26 martie, de un protest spontan al unor reprezentanţi ai sindicatului USLM în staţia Piaţa Unirii, aceştia coborând în tunel, pe calea de rulare, şi împiedicând pornirea la timp, conform programului normal, a trenurilor de pasageri.

 

CITEȘTE ȘI:

Peugeot are model lider în Europa după 13 ani!

Încep lucrările de modernizare a DN 29D Botoșani – Ștefănești, șoseaua spre Vama Stânca

Românii au accesat, în 2020, peste 13.000 credite prin intermediul brokerilor

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

transportul multimodal
Transporturi

Doar 2,3% dintre companii utilizează transportul multimodal. Studiu

Transportul multimodal de mărfuri este puțin utilizat de către companiile din țară,...

Exporturile de mijloace de transport
FinanciarTransporturi

Exporturile de mijloace de transport, în scădere cu 2,6% în primele 2 luni din 2025

Exporturile de mijloace de transport au scăzut cu 2,6% în primele 2...

transportul
Transporturi

Transportul rutier – principalul mod utilizat pentru mobilitatea persoanelor

În anul 2024, în transportul interurban şi internaţional au fost transportaţi 406,9...

afacerile din transporturi
BusinessTransporturi

Afacerile din transporturi, în scădere cu 14,6% în luna ianuarie 2025

Cifra de afaceri din serviciile de piață prestate în principal întreprinderilor a...