Advertisement

Codlea
Home Infrastructură Încep lucrările de modernizare a DN 29D Botoșani – Ștefănești, șoseaua spre Vama Stânca

Încep lucrările de modernizare a DN 29D Botoșani – Ștefănești, șoseaua spre Vama Stânca

DRDP Iași a emis, astăzi, ordinul de începere a lucrărilor pentru modernizarea DN 29D Botoșani – Ștefănești, șoseaua care leagă municipiul Botoşani de Vama Stânca, punct de trecere a frontierei în Republica Moldova.

Lucrările vor fi realizate pe o lungime de aproximativ 43 de km, antreprenor fiind Asocierea Autotehnorom – OPR Asfalt – Obras Publicas y Regadios – Evalcons Tech.

Contractul, în valoare de 208.444.894,73 lei fără TVA, a fost semnat la jumătatea anului trecut și are o durată de 30 de luni, din care șase luni perioada de proiectare și 24 de luni execuția. Perioada de garanție a lucrărilor oferită de antreprenor este de 84 de luni.

Drumul național DN 29D începe în municipiul Botoșani, la intersecția cu DN 29, traversând localitățile Stăuceni, Victoria, Drislea, Trușești, Guranda și Cucuteni, până la km 48, în orașul Ștefănești.

„Ultima oară, drumul a fost modernizat în perioada 1969 – 1970. În timp, s-a constatat apariția de tasări și alunecări de teren, de natură să afecteze confortul și siguranța în trafic. Cauzele acestor alunecări țin de dinamica pământului și a apelor freatice din zonă. Actualele lucrări de modernizare au în vedere stabilizarea elementelor drumului, înlăturarea pericolelor de alunecare, reducerea duratei de transport, creșterea confortului și siguranței în trafic și dezvoltarea zonelor deservite de DN 29D”, a precizat Dănuț Pilă, directorul regional al DRDP Iași.

Proiectul prevede modernizarea a 42,739 km la profil de drum național, cu platforma drumului de 9,00 m, din care:
– parte carosabilă – 7,00 (2×3,50) m;
– acostamente – 2 x 1,00 m, din care benzi de încadrare – 2 x 0,50 m.

Totodată, sunt prevăzute:
– 2 viaducte noi;
– 5 poduri noi;
– 3 poduri reabilitate;
– 27 podețe, din care 20 noi și 7 reabilitate;
– amenajarea a 18 intersecții la nivel.

 

CITEȘTE ȘI:

Deloitte: Femeile cu funcții de conducere sunt plătite mai puțin și promovate mai rar decât bărbații

ASSAI: Tarifele de referință în service-uri vor deveni tarifele maxime plătite de asigurători

În Franța, măștile de unică folosință sunt reciclate pentru industria auto

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Arad-Oradea
Infrastructură

7 oferte pentru construcţia primului lot al Drumului Expres Arad-Oradea

Şapte oferte au fost depuse pentru construcţia primului lot al Drumului Expres...

Pietroasele
Infrastructură

Autostrada A7, tronsonul Pietroasele – Buzău. Traficul de pe DN 2 va fi deviat pentru construcția pasajului

Constructorul tronsonului Pietroasele – Buzău, parte din Autostrada A7 Moldova, a început...

Curtea de Argeș - Pitești
Infrastructură

Autostrada Sibiu – Pitești. Lotul Curtea de Argeș – Pitești ar putea fi deschis în 2024

Circulația pe Lotul 5, Curtea de Argeș – Pitești, parte din Autostrada...

Autostrada Moldova A7
Infrastructură

Când se va circula continuu pe Autostrada Moldova A7, între Ploiești și Buzău

Pe cele trei loturi ale secțiunii Ploiești – Buzău (63,25 km), parte...