Metode eficiente de la Business Lease pentru reducerea costurilor unei flote

Interviu cu Philip Aarsman, Managing Director Business Lease România



Philip-Aarsman-businesslease-floteauto

 

Business Lease şi-a deschis biroul din România în anul 2015. Care sunt tendinţele în ceea ce priveşte finanţarea prin leasing operaţional şi care sunt aspectele pe care clienţii dvs. le iau în considerare la administrarea flotelor?

Philip-Aarsman-floteauto
Philip Aarsman, Managing Director Business Lease România

Trendul general este de a trece de la simpla posesie a unei flote auto la utilizarea unei soluţii de mobilitate. Iar acest aspect este valabil pentru orice şi voi menţiona câteva aspecte: managementul şi administrarea flotelor, negocierea cu furnizorii şi asigurarea respectării termenilor agreaţi, căutarea unui partener care are expertiză în domeniu şi pe care te poţi baza să te ajute să te dezvolţi, gestionarea comportamentelor şoferilor etc.

 

Aţi observat diferenţe în modul de abordare pentru serviciile de leasing operaţional între România şi Polonia, Cehia, Ungaria sau Slovacia?

În general, cererile clienţilor internaţionali sunt aceleaşi, deoarece companiile au experienţă cu avantajele leasingului operaţional. În cazul companiilor din România, mai ales al celor mici şi mijlocii, am observat că există în continuare multe necunoscute şi presupuneri legate de acest tip de serviciu, deşi nu e un lucru asumat în mod clar. Tocmai de aceea, abordăm lucrurile în felul următor: la început facem o inventariere şi încercăm să aflăm de fiecare dată care e „de ce-ul” din spatele unei întrebări sau a unei cerinţe.

 

Cum identificaţi metodele de reducere a costurilor în timpul administrării unei flote? Care este rolul Business Lease în acest proces?

Cea mai eficientă metodă de a identifica modalităţi de reducere a costurilor în timpul administrării unei flote este monitorizarea permanentă a costurilor ascunse, cum ar fi monitorizarea timpilor de imobilizare, comportamentul şoferilor şi managementul intern. Tipurile de maşini care compun flota unei companiei sunt bazate pe nevoile de afaceri şi înlocuirea maşinilor pe perioade scurte de timp.
O metodă cu efect imediat asupra costurilor directe este selectarea furnizorilor şi negocierea pentru condiţii preferenţiale. Iar astfel de metode furnizează Business Lease, pentru că aşa cum am menţionat anterior, valoarea noastră de bază este „better care”, ceea ce înseamnă că oferim expertiza noastră în momentul alegerii celor mai potrivite servicii pentru clienţii noştri.

 

Consideraţi că este necesar să existe o „politică de auto” ca strategie de afaceri, în cazul administrării flotelor?

Pe baza experienţei noastre internaţionale şi locale de pe piaţa leasingului operaţional, consider că a avea „o politică auto” este necesară, deoarece oferă o monitorizare corectă, un set de direcţii conducătorilor auto şi sustenabilitate flotei auto. De asemenea, un astfel de document intern şi procedurile care reies din acesta, ne permite nouă, ca furnizor de servicii de mobilitate, includerea obiectivelor CSR şi TCO, precum reducerea emisiilor, anvelope pentru economisirea energiei, optimizarea consumului de combustibil. Iar la nivel intern, această politică îi determină pe şoferi să conştientizeze obiectivele companiei.

 

Acum, la sfârşitul anului 2016, care sunt cele mai importante componente ale costurilor de exploatare ale unei maşini? Care este procentul din TCO? Dintre toate aceste componente, care au evoluat recent?

O întrebare foarte bună. Pentru a clarifica acest aspect, am făcut un vizual care specifică elementele de mentenenţă şi efectele lor asupra costului total de proprietate. Îl puteţi vedea mai jos.

 

tco-business lease

 

Consideraţi că instruirea şoferilor, pentru un condus defensiv, a devenit un „must have” pentru companiile care operează flotele mari? Cum afectează comportamentul conducătorului auto costurile?

Modificarea comportamentului şoferilor este foarte importantă şi tocmai asta omit multe companii care deţin flote auto, neînţelegând impactul asupra economisirii de combustibil. Accelerarea puternică, mersul la relanti, vitezele inconstante, utilizarea în exces a aerului condiţionat şi frânarea excesivă reprezintă o parte din comportamentele şoferilor care pot fi corectate prin training şi/sau educare. Potrivit EPA, un şofer poate avea un impact de până la 33% asupra consumului de carburant.
Cu toate acestea, o astfel de direcţie strategică necesită o colaborare la toate nivelurile de management, pentru a putea determina şoferii să înţeleagă de ce este importantă o astfel de schimbare.

 

Cu siguranţă o maşină ar trebui să fie aleasă în funcţie de TCO. Dar este acest concept suficient pentru optimizarea tuturor costurilor de mobilitate într-o companie? Ce ne puteţi spune despre consultanţa oferită în costul total al mobilităţii (TCM)?

Pentru a răspunde la această întrebare importantă trebuie să ştim mai întâi ce caută compania. Pentru că o soluţie automată sau standard nu va oferi niciodată un TCO optim.

 

Unul dintre cuvintele care ne definesc, la nivel personal, dar, de asemenea, la nivel profesional, este tehnologia. Cum a influenţa această noţiune gestionarea flotei de afaceri? Ce noi aplicaţii pregătiţi pentru clienţi?

O aplicaţie care va aduce o mare schimbare la capitolele confort, satisfacţie şi eficienţă este „Care Online”. Aceasta nu este o simplă aplicaţie, ci un mod de lucru care necesită o pregătire atentă, împreună cu partenerii noştri de service. Plănuim să facem o lansare a softului în decembrie, alături de o parte din clienţii noştri, urmând ca lansarea oficială să aibă loc în prima parte a anului 2017. Dar vă vom ţine la curent.

 

Cum a evoluat activitatea în cursul acestui an şi care au fost cele mai mari provocări de când aţi intrat pe piaţa românească? Care sunt planurile pentru anul viitor?

Sunt în special mândru de pachetul de servicii, Combo Fleet Mobility, pe care l-am făcut pentru clientul nostru internaţional UPC, o combinaţie de leasing financiar şi management de flotă, la un preţ similar cu leasingul operaţional. Acest lucru a fost posibil suportul oferit de partenerul nostru, OTP Leasing.
De asemenea, aş mai aminti colaborarea cu Uber, care începe să aibă rezultate bune în România. Business Lease este partener Uber în toate ţările în care suntem prezenţi, iar aceeastă colaborare a început în Olanda, în 2015.
În legătură cu speranţele şi previziunile mele pentru 2017, echipa şi sistemele nostre sunt gata de treabă. Aşa că am încredere în ei pentru a obţine rezultatele prezentate în planul nostru de afaceri pe 2017, în faţa board-ului de conducere din Olanda. Sunt încrezător în faptul că vom continua creşterea, rezultatele şi loializarea clienţilor noştri, dar şi că vom câştiga încrederea noilor parteneri.

 

Care este segmentul de clienţi pe care le luaţi în considerare atunci vreţi să vă extindeţi afacerea? Luaţi în considerare şi companiile mici şi mijlocii?

Când ai în plan dezvoltarea afacerii, vizezi întotdeauna toate segmentele. Pentru Business Lease România, segmentul IMM este unul pe care ne concentrăm prin explicarea filosofiei noastre „Better Care”, pentru că aceste companii sunt de multe ori neglijate de către furnizorii de servicii.

 

Care este structura Business Lease în România?

Structura Business Lease în România este următoarea: o treime este reprezentată de segmentul de leasing operaţional, iar restul de contractele de managementul flotei, pe care le avem cu diverşi clienţi din domenii precum farma, FMCG, energie, industrie, IT sau agricultură.

 

CARTE DE VIZITĂ

Philip-Aarsman-businesslease-floteautoPhilip Aarsman a fost numit Managing Director al Business Lease România în 2015, după 26 de ani de activitate neîntreruptă în cadrul holdingului AutoBinck, din care Business Lease face parte.

Absolvent al unei universităţi cu profil de inginerie automotive şi de studii postuniversitare de marketing, Philip Aarsman a intrat în cadrul grupului AutoBink în anul 1989 ca Manager Vânzări flote. După opt ani de activitate a fost promovat ca Director de Vânzări şi Marketing al Business Lease Olanda.

Odată cu expansiunea Business Lease în Europa Centrală, în anul 2000, a preluat atribuţiile de Managing Director al activităţilor companiei în Polonia, Republica Cehă, Slovacia şi Ungaria. În acelaşi an a devenit şi membru al consiliului de administratie al Business Lease Group.
Având o experienţă vastă în dezvoltarea pe noi pieţe, strategie de brand şi dezvoltare de produs, construcţia de noi echipe şi new business, Philip Aarsman s-a ocupat între anii 2006 şi 2014 de dezvoltarea companiei din postura de Director Business Development. Experienţa sa în cadrul grupului la nivel internaţional l-au determinat în 2014 să preia funcţia de Managing Director a Business Lease România, postură prin care a coordonat achiziţia Fleet Management Services şi transformarea filialei locale într-o companie a Business Lease.

 

(Articol publicat în revista Flote Auto, noiembrie 2016)

 

 

Adaugati comentariu