Advertisement

Mercedes-Benz Vans
Home Piaţa auto Industrie auto Mercedes-Benz Vans. Miza pe electrificare

Mercedes-Benz Vans. Miza pe electrificare

Mercedes-Benz Vans își adaptează configurația de producție europeană ca parte a strategiei sale de a deveni lider în domeniul mobilității electrice și de a renunța treptat la combustibilii fosili.

Mercedes-Benz Vans electrifică deja toate liniile sale de modele și propune, și atunci când vine vorba despre portofoliul său din segmentele de autovehicule comerciale ușoare medii și mari, versiuni cu propulsie electrică. Iar disponibilitatea iminentă a acestora și în segmentul autovehiculelor comerciale mici înseamnă că în curând vor exista opțiuni de acest gen în întreaga gamă Mercedes-Benz Vans.

Însă planurile sunt mai ambițioase. Până la mijlocul acestui deceniu, toate autovehiculele comerciale ușoare lansate de constructor vor fi exclusiv electrice. În acest scop, Mercedes-Benz Vans dezvoltă o arhitectură pentru autovehicule complet nouă, modulară și integral electrică, numită VAN.EA. Compania intenționează să investească în dezvoltarea acestei platforme pentru autovehicule comerciale ușoare medii și mari pur electrice, precum și în unitățile de producție.

Deși amprenta de carbon a Mercedes Benz Vans va continua să scadă, trecerea la autovehicule electrice cu baterii înseamnă, de asemenea, o creștere semnificativă a costurilor variabile asociate cu noile componente. Prin urmare, un model de afaceri robust și durabil pentru era mobilității electrice necesită soluții noi pentru a permite oferirea de produse competitive clienților și pentru a deschide noi perspective de viitor pe termen lung pentru angajați. În acest sens, compania își adaptează rețeaua de producție din Europa pentru autovehicule comerciale ușoare de dimensiuni mari, complet electrice, consolidându-și poziția pe piață și asigurând perspectivele pe termen lung ale unităților sale din Germania.

„În mod tradițional, operăm într-un mediu extrem de competitiv. Această situație se intensifică în mod constant prin numărul tot mai mare de noi producători de autovehicule care intră pe segmentul nostru. Angajamentul nostru rămâne acela de a oferi cel mai bun portofoliu de autovehicule comerciale ușoare și servicii, ceea ce înseamnă că trebuie să fim extrem de inovatori și competitivi în toate domeniile”, spune Mathias Geisen, director al Mercedes Benz Vans. „Dorim să ne păstrăm poziția de unic producător de autovehicule comerciale ușoare de mari dimensiuni în Germania – în ciuda costurilor tot mai mari asociate cu transformarea adusă de mobilitatea electrică. Pentru a realiza acest lucru, ne aliniem la rețeaua europeană de producție. Integrarea în această rețea a unei unități de producție complet noi, care să valorifice o locație Mercedes Benz existentă în Europa Centrală și de Est, ne va ajuta să asigurăm competitivitatea pe termen lung a uzinelor noastre germane și va permite tranziția cu succes a Mercedes-Benz Vans în era electrică”.

Adaptarea rețelei europene de producție pentru autovehiculele comerciale ușoare de mari dimensiuni

Uzina Mercedes-Benz din Düsseldorf este cea mai mare uzină de producție Mercedes Benz Vans și asamblează deja actuala generație a modelelor Sprinter și eSprinter. Iar în curând, următoarea generație a modelului eSprinter, despre care ați putut afla deja din revista noastră, va ieși de pe linia de producție. Privind spre viitor, modelele cu caroserii deschise (platformă pentru carosieri sau platformă) ale VAN.EA de mari dimensiuni vor fi construite aici. Investițiile planificate pentru a face adaptările necesare fabricii se ridică la aproximativ 400 de milioane de euro.

Uzina Mercedes Benz din Ludwigsfelde asamblează din 2018 tipul de caroserie deschis al actualei generații Sprinter. Următoarea generație de eSprinter (model deschis) va fi produsă tot în această fabrică în curând. În plus, compania ia în considerare și posibilitatea de a transforma fabrica din Ludwigsfelde într-un centru de competență pentru individualizarea autovehiculelor comerciale ușoare electrice.

Prin adaptarea rețelei de producție pentru autovehicule comerciale ușoare mari, complet electrice, o uzină din rețeaua de producție Mercedes-Benz AG din Europa Centrală și de Est va fi integrată în rețeaua de producție Mercedes Benz Vans. În viitor, autovehiculele comerciale ușoare mari (furgon) bazate pe VAN.EA vor fi produse aici. Prin această mutare, Mercedes-Benz Vans beneficiază de avantajele de cost care îi vor permite să își asigure competitivitatea pe termen lung.

Discuțiile privind planurile din Germania urmează să înceapă în curând, între conducerea companiei și reprezentanții angajaților. Punerea în aplicare a planurilor respective va fi realizată la nivel local și face obiectul acordului tuturor consiliilor relevante pentru această etapă, după încheierea cu succes a negocierilor.

„Transformarea către electromobilitate este în plină desfășurare la Mercedes-Benz Vans. Consiliul General al Întreprinderii se asigură că această schimbare are loc într-un mod echitabil și acceptabil din punct de vedere social. În ciuda sensibilității prețurilor din segmentul autovehiculelor comerciale ușoare, noi, în calitate de reprezentanți ai angajaților, cerem, în cadrul realinierii preconizate a rețelei europene de producție pentru autovehiculele comerciale ușoare mari, ca cele două locații germane să aibă perspective de viitor clare și pe termen lung și ca autovehiculele comerciale ușoare mari Mercedes-Benz să continue să fie produse în Germania. Configurarea planificată a producției va aduce schimbări, astfel încât este și mai important să ne angajăm în discuții constructive împreună cu comitetele întreprinderilor din Düsseldorf și Ludwigsfelde. Ca parte a planurilor pe termen lung pentru ambele locații, avem în mod clar în vedere interesele colegilor noștri, iar acest lucru înseamnă siguranță și oportunități, inclusiv în viitor”, a declarat Ergun Lümali, Președinte adjunct al Consiliului de supraveghere și Președinte al Consiliului de întreprindere al Mercedes Benz Group AG.

Memorandum Mercedes-Benz Vans – Rivian

Mercedes-Benz Vans și Rivian au semnat un memorandum de înțelegere pentru un parteneriat strategic. Companiile intenționează să înființeze o nouă facilitate de producție cu scopul de a investi și de a opera o fabrică în Europa pentru a produce autovehicule comerciale ușoare electrice, de mari dimensiuni, atât pentru Mercedes Benz Vans, cât și pentru Rivian, în următorii câțiva ani.

Mercedes-Benz Vans

Obiectivul este de a construi o nouă unitate de producție exclusiv electrică, care să utilizeze o unitate Mercedes Benz existentă în Europa Centrală și de Est. Prin această cooperare, Mercedes Benz Vans face încă un pas în transformarea sa într-un producător de autovehicule comerciale ușoare exclusiv electrice și își consolidează poziția pe termen lung pe piață.

Următoarele generații de autovehicule comerciale ușoare electrice de mari dimensiuni de la Mercedes-Benz Vans

Mercedes-Benz Vans își dezvoltă continuu modelele actuale. Cu trei variante de baterii și mai multe tipuri de caroserii, de la furgon la șasiu pentru carosare, noua generație eSprinter își propune nu numai să cucerească noi segmente de clienți, ci și noi piețe, inclusiv SUA și Canada. În funcție de configurație, autonomia va fi de peste două ori mai mare decât cea a eSprinter-ului actual. În prezent, pregătirile sunt în curs de desfășurare pentru producția etapizată a următoarei generații a eSprinter, care va începe în a doua jumătate a anului viitor la uzinele din Charleston, Düsseldorf și Ludwigsfelde.

Mercedes-Benz Vans

Cu noul VAN.EA (Van Electric Architecture), Mercedes-Benz Vans își accelerează transformarea într-un furnizor cu o gamă de produse exclusiv electrice. VAN.EA reprezintă platforma pentru toate autovehiculele comerciale ușoare electrice introduse pe piață de Mercedes-Benz în segmentele de dimensiuni medii și mari începând cu 2025.

 

(Articol publicat în revista Flote Auto, septembrie 2022)

 

CITEȘTE ȘI:

BAAR: În două săptămâni, peste 50.000 de conturi au fost create în aplicaţia ”Amiabila”

Bucureștiul a obţinut 11,5 mil. euro pentru prima etapă a proiectului de semaforizare inteligentă

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

ACAROM
Industrie auto

ACAROM: Producția auto din România a crescut cu 8,7% în primul semestru, la 292.378 de unități

În primele șase luni din 2024, producția de automobile în România a...

Twingo E-Tech Electric
Industrie auto

Renault va produce în Slovenia, modelul Twingo E-Tech Electric, cu un preț sub 20.000 de euro

Renault şi Guvernul sloven au încheiat un memorandum de înţelegere pentru producţia...

AutoturismeFlotă verdeIndustrie auto

Sunt SUV-urile electrice o investiție bună?

Nu mai este o noutate faptul că piața autoturismelor electrice este în...

ContiTech
Industrie auto

Continental are la Timișoara unul dintre cele mai mari laboratoare de testare ContiTech din Europa

Compania de tehnologie Continental a inaugurat, în cadrul ContiTech Timișoara, noua locație...