Test drive Mercedes-Benz C 300 de


Ceea ce face Mercedes-Benz cu modelele C 300 de și E 300 de este unic pe piață: nemții alătură un motor diesel unei unități electrice, realizând simplu, singurul sistem PHEV diesel din lumea automobilelor. Iar mașina asta sintetizează excepțional de bine crezul sistemului PHEV: are autonomie electrică suficient de mare și consumă puțin la terminarea bateriei.
➡ Citește aici testul cu BMW X3 Plug-in! 💡
Apropo de baterie, pentru că n-au avut loc s-o înghesuie în altă parte, inginerii au pus-o în portbagaj (la propriu), care a scăzut cu 155 l față de cel al versiunilor convenționale. Pentru că bateria nu e mică, ci are 13,5 kWh brut (10,8 net), valoare care, teoretic, ar trebui să asigure până la 57 km autonomie electrică. În cazul meu, au fost 49 km prin București (consum afișat 22 kWh/100 km), care au scăzut la aproximativ 45 km cu climatizarea pornită. Se consumă greu și se încarcă repede, în 90 de minute, la sursele de curent alternativ de 7,4 kW, sau în aproape 5 ore de la priza de 220V de acasă.
Senzațiile pe care ți le lasă motorul electric de 122 CP în traficul urban sunt literalmente sportive: poți țâșni de la semafor cam la fel ca într-un Renault ZOE R110, adică… repede! După ce am golit, am încărcat din nou la priză și am pornit pe autostradă. Aproximativ 20 km am rulat fără emisii, apoi, la terminarea curentului, am cuplat modul Charge, care abuzează de motor pentru a încărca bateria în mers și am continuat rularea cu viteza medie de 130 km/h. Surpriză: consumul mediu a fost de 7 l/100 km, în condițiile în care, dacă ar fi fost un benzinar în locul dieselului, ar fi sărit de 10 l/100 km. Și, chiar și încărcând bateria pe autostradă, dieselul a folosit numai 16% din puterea maximă! Incredibil!
Mercedes-Benz C 300 de: forță brută
Dar C 300 de nu este numai despre economie: cei 700 Nm îl transformă într-un cruiser fenomenal, care depășește cu nonșalanța unui supercar, pentru că motorul diesel, care dezvoltă cuplul maxim de la 1.600 rpm colaborează perfect cu transmisia 9G-tronic și răspunde fără întârziere sesizabilă la apăsarea pedalei. Neamțul are o stabilitate excelentă în linie dreaptă, dar nu este la fel de agil pe viraje ca frații convenționali, pentru că sistemul electric adaugă 310 kg.
➡ Configurează C-Klasse Plug-in aici! 💡
Pentru adversarii înverșunați ai motorinei, Mercedes-Benz are și o versiune a acestui sistem PHEV cu motor turbo pe benzină, în locul celui turbodiesel. Se cheamă C 300 e și este mai ieftină cu 2.017 euro + TVA sau, dacă bifezi și tracțiunea integrală, care poate ameliora comportamentul pe viraje, vei plăti fix cât pe C 300 de cu propulsie spate. Sau, dacă vrei să elimini din ecuație motorul electric (deși, în cazul ăsta, nu știu de ce citești suplimentul nostru), poți merge pe convenționalul C 300 d, cu același motor de 2.0 l și 245 CP, la 39.874 euro + TVA.
Foto: Adrian Cobzașu
Dotări opționale: interior Avantgarde 850 euro+TVA, interior AMG 1.150 euro+TVA, pachet exterior AMG 1.250 euro+TVA, vopsea metalizată 780 euro+TVA, jante 18 inchi 800 euro+TVA, tapițerie Artico 450 euro+TVA, ornamente lemn 340 euro+TVA, sistem alarmă 440 euro+TVA, pachet parcare automată, cu cameră 360° 1.009 euro+TVA, navi Garmin 600 euro+TVA, asistent bandă 780 euro+TVA
- Forță de propulsie impresionantă
- Autonomie electrică de 50 km
- Consum mic la terminarea curentului
- Confort și finisaje tipice mărcii
- Portbagaj mic
- Inerție crescută pe viraje
Date tehnice | Mercedes-Benz |
---|---|
Model | C 300 de |
Motor termic | |
Nr. cilindri | L4, turbodiesel |
Cilindree (cmc) | 1.950 |
Putere maxima/turație (CP/rpm) | 194/3.800 |
Cuplu maxim/turatie (Nm/rpm) | 400/1.600-2.800 |
Motor electric | |
Putere maximă (CP) | 122 |
Cuplu maxim (Nm) | 440 |
Putere totală ansamblu (CP) | 306 |
Cuplu total ansamblu (Nm) | 700 |
Transmisie | spate |
Cutie de viteze | automată, 9 trepte |
L/l/h (mm) | 4.686/1.810/1.444 |
Ampatament (mm) | 2.840 |
Masa la gol (kg) | 1.895 |
Volum portbagaj (l) | 300 |
Baterie brut (kWh) | 13,5 |
Acceleratie 0-100 km/h (s) | 5,6 |
Viteza maximă (km/h) | 250 |
Consum mixt (l/100 km) | 1,4 |
Emisii CO2 (g/km) | 38 |
Preț (euro fără TVA) | 44.159 |