BMW X3 nu și-a alterat nicio calitate. Dimpotrivă, versiunea plug-in hybrid BMW X3 xDrive30e este un pas intermediar firesc spre viitorul X3 electric și oferă peste 40 km de conducere fără emisii după fiecare încărcare a bateriei. Foto: Bogdan Paraschiv
Atipic, o să încep cu concluzia: BMW X3 xDrive30e este un BMW pentru ecoligiștii care nu vor să renunțe la comoditate. Și asta pentru că poți parcurge drumul până la birou și înapoi pur electric, poți încărca peste noapte la priza de 220V și poți relua procesul. Iar când ai de făcut drumuri lungi, nu depinzi de autonomia electrică a mașinii.
➡ Iată cum arată cel mai ieftin BMW! 💡
Foarte interesant, plug-in hibridul are un preț de pornire de 48.150 euro fără TVA, identic cu al versiunii diesel xDrive30d, cu motor de 3 litri și performanțe dinamice asemănătoare (singura diferență majoră fiind la viteza maximă: 240 km/h vs 210 km/h). Deci, dacă ai în vizor un diesel, te poți reorienta pe un plug-in fără a cheltui un euro în plus. Ce pierzi cu adevărat? 100 de litri din portbagaj, pentru că bateria de 10,8 kWh net (13 kWh brut) și-a făcut loc sub podeaua sa. Mai cari după tine în plus 120 kg la echipări echivalente, pentru că bateria nu e tocmai ușoară. Însă câștigurile sunt pe măsură!
În primul rând, câștigi la costurile de exploatare: pe lângă motorul pe benzină de 2 litri cu costuri mai mici decât cel diesel de 3 litri, curentul costă, de asemenea, puțin. Astfel, la un preț de 0,65 lei/kWh, un plin de curent de 11 kW îți scoate din buzunar puțin peste 7 lei, cu care poți merge în oraș 50 km. Sau, dacă o încarci la prizele de curent alternativ gratuit din oraș, nu te costă nimic (doar aproape 4 ore petrecute la priză). Dacă încarci de la rețeaua de 220 V, timpul urcă spre 5 ore.
➡ Test drive Audi Q5 50 TFSi e quattro 💡
Ori, dacă te sui pe o trotinetă de ride-sharing și-i ”dai blană”, plătești 9 lei pentru 10 minute, ca să nu mai spun că fiecare deblocare a trotinetei costă 3 lei. Totul e să ai bani să-l cumperi pe X3.
➡ Configurează-ți aici propriul BMW X3 xDrive30e 💡
Dacă tot ai găsit bani în bugetul companiei, hai să-ți povestesc cu ce se diferențiază bavarezul de confrații convenționali din gama X3. Au rămas aceleași moduri de rulare (Eco Pro, Comfort, Sport și Adaptive), dar a apărut un nou buton, numit eDrive, de la care poți selecta funcționarea sistemului de propulsie: fie lași sistemul să aleagă pentru tine (AUTO eDrive), fie setezi un nivel de curent pe care să-l păstrezi în baterie pentru a-l utiliza ulterior (BATTERY CONTROL), fie mergi pe curent până la golirea bateriei (MAX eDrive). Apropo de baterie, la testul urban, aceasta s-a golit după 48 km, iar motorul electric de 109 CP integrat în transmisia Steptronic cu 8+1 trepte a consumat 22 kWh/100 km. Iar cei care plănuiți să vă cumpărați viitorul 330e, trebuie să știți că sistemul de propulsie va fi fix cel de pe X3.
Motorul electric este suficient de puternic pentru a permite rularea fără emisii până la 135 km/h, deci poți să-l folosești fără probleme și pe autostradă, pentru aproximativ 30 km. Sau pe drum național, unde bateria ține aproximativ 35 km, după care motorul pe benzină consumă 6-6,5 l/100 km.
BMW X3 xDrive30e – dinamică
Per ansamblu, e greu să spui că versiunea plug-in este mai puțin agilă decât cele convenționale, cu tot surplusul de greutate de aproximativ 15%, mai ales că distribuția maselor pe punți este mult mai bună. Astfel, poți să ataci virajele cu aceleași aspirații ca în X3 xDrive30d fără să fii dezamăgit sau să te sperii. Poate doar ruliul să fie un pic mai accentuat, dar nimic semnificativ. Accelerațiile sunt foarte susținute, la fel și reprizele, care se bucură de promptitudinea răspunsului la pedală a motorului electric și a transmisiei. Unde mai pui că benzinarul dezvoltă cuplul maxim de la 1.450 rpm… Inutil de găsit o situație în care sistemul ăsta de propulsie să nu te mulțumească. În plus, trecerea între termic și electric este excepțional de fină, mai ales pentru că motorul turbo pe benzină nu vibrează și nu face zgomot.
Iar dacă iei în calcul și aprecierea în creștere de care se bucură plug-in-urile față de motoarele diesel, și capacitatea de a circula în zonele destinate vehiculelor cu emisii zero, atunci realizezi că X3 xDrive30e reprezintă o alternativă extrem de interesantă la motorizările convenționale.
![Verdict Bogdan Grigorescu](https://floteauto.ro/wp-content/uploads/2020/09/Verdict-200x300.jpg)
Mercedes-Benz GLC 300 e 4Matic 320 CP: 46.714 euro + TVA
Land Rover Discovery Sport P300e 309 CP: 42.000 euro + TVA
Marcă | BMW X3 |
---|---|
Model | xDrive30e |
Motor termic | |
Nr. cilindri | L4, turbo |
Cilindree (cmc) | 1.998 |
Putere maxima/turatie (CP/rpm) | 184/5.000-6.500 |
Cuplu maxim/turatie (Nm/rpm) | 300/1.350-4.000 |
Motor electric | |
Putere maxima (CP) | 109 |
Cuplu maxim (Nm) | 265 |
Putere totala ansamblu (CP) | 292 |
Cuplu total ansamblu (Nm) | 420 |
Transmisie | automată, 8 trepte |
L/l/h (mm) | 4.708/1.891/1.676 |
Ampatament (mm) | 2.864 |
Masa la gol (kg) | 1.990 |
Volum portbagaj (l) | 450-1.500 |
Baterie net (kWh) | 10,8 |
Acceleratie (0-100 km/h) | 6,1 |
Viteza maxima (km/h) | 210 |
Consum mixt (l/100 km) | 2,4 |
Emisii CO2 (g/km) | 54 |
Pret (euro fara TVA) | 48.150 |
Comentați?