Noul standard Euro 7/VII va duce la modificarea politicilor auto ale companiilor

În UE, autoturismele si vehiculele comerciale sunt supuse unor limite stricte privind emisiile, atât din sistemul de evacuare, cât și din alte surse, cum ar fi sistemul de alimentare cu combustibil. Acum, Comisia Europeană (CE) pregătește următoarea etapă a cerințelor de omologare pentru emisiile vehiculelor, care va fi cunoscută sub numele de Euro 7/VII.
Euro 7

Toate vehiculele noi fabricate în serie, vândute începând cu septembrie 2015, trebuie să îndeplinească nivelurile de emisii prevăzute de standardul Euro 6/VI. Acest standard vizează reducerea nivelurilor de emisii nocive ale eșapamentului de la autoturisme și autoutilitare, inclusiv oxid de azot (NOx), monoxid de carbon (CO), hidrocarburi (THC si NMHC) și particule (PM).

În acest context, CE a anunțat Acordul Verde European, o strategie pentru încurajarea tranziției către o economie neutră din punct de vedere climatic, eficientă din punct de vedere al resurselor, competitivă și cu poluare zero în Europa. Un aspect al acestei strategii este ca, pentru a accelera trecerea la o mobilitate durabilă și inteligentă, transportul ar trebui să devină considerabil mai puțin poluant, în special în orașe.

Prin urmare, actualul cadru de standarde de emisii Euro 6/VI pentru autoturisme, autoutilitare, camioane și autobuze este în curs de revizuire, iar CE a început acum activitatea de reglementare în pregătirea noului standard Euro 7/VII.

Prin actualizarea reglementărilor privind emisiile vehiculelor, CE își propune să se asigure că vehiculele de pe drumurile UE rămân „curate” (în termeni de poluare) pe tot parcursul vieții. Noile reguli propuse vor lua în considerare cele mai noi tehnologii ale vehiculelor și posibilitatea de a măsura și monitoriza emisiile în timp real. Noul standard va trebui să fie adoptat de toți producătorii de autoturisme și vehicule comerciale noi produse în serie, deși data implementării nu a fost încă anunțată.

Imediat ce se va cunoaste acest moment, operatorii flotelor vor trebui să înceapa alinierea viitoarelor reînnoiri ale vehiculelor cu lansarea noului standard, iar politicile auto ale companiei vor trebui ajustate pentru a cuprinde noile cerințe.

Standardele Euro pentru emisiile vehiculelor au fost introduse pentru prima dată în 1991 cu „Euro 1” pentru autoturisme (simbolizate cu cifre arabe) și în 1992 cu „Euro I” pentru vehiculele comerciale (simbolizate cu cifre romane).

 

CITEȘTE ȘI:

Test drive BMW X3 xDrive30e

Societățile comerciale vor putea fi înfiinţate exclusiv online, cu proceduri simplificate

Bani în plus pentru Ministerul Transporturilor la rectificarea bugetară

 

 

Adaugati comentariu