Mercedes-Benz B-Class facelift, test în premieră

Primul și cel mai de succes model al noii game compacte de la Mercedes-Benz, monovolumul B-Class, a primit un facelift la trei ani de la lansare. Primele impresii din Mallorca de la volanul noului B-Class.
Test Mercedes-Benz B-Class facelift - Floteauto 1

Pare surprinzător, dar așa este: B-Class este cel mai vândut model compact de la Mercedes-Benz și nu extravagantele A-Class, CLA sau GLA. De altfel, B-Class este cel mai practic dintre toate cele patru modele compacte Mercedes. Are cel mai mare interior, care pe deasupra este și modulabil dacă îți iei și pachetul Easy Vario Plus, care include bancheta spate culisantă și spătarul înclinabil sub diverse unghiuri. B-Class a înlocuit cu succes atât prima generație produsă între 2005 și 2011, cât și fosta generație A-Class, care a atras mulți clienți trecuți de prima tinerețe datorită dimensiunilor compacte, accesului mai ușor și poziției de condus mai înalte oferite de platforma sandwich.

Schimbările de design operate la facelift sunt destul de discrete, dar aduc un aer proaspăt. Putem remarca noua bară parașoc față, noua grilă a radiatorulu cu cele două bare orizontale care susțin sigla Mercedes și luminile de zi integrate în faruri, în timp ce în spate atrage atenția noua bară de protecție spate și ornamentul cromat de pe aceasta. La interior, indicatoarele de bord au un design mai stilat, iar dacă se comandă centrala Comand, displayul de sine stătător are acum o diagonală de 8 inch față de 7 inch înainte.

Test Mercedes-Benz B-Class facelift - Floteauto 2Trendsetter în ceea ce privește sistemele de asistență și de siguranță, Mercedes oferă și la B-Class ultimele evoluții ale acestora. Collision Prevention Assist Plus asigură frânare semiautonomă dacă șoferul nu frânează suficient când se apropie de mașina din față, iar Mercedes spune că acest sistem reduce cu 30% riscul coliziunilor din spate. De asemenea, sistemul de detectare a stării de oboseală funcționează acum pe o plajă mai largă de viteze între 60 și 200 km/h și se poate regla pe cinci grade de sensibilitate. Nu lipsesc sistemele de recunoaștere a semnelor de circulație și sistemul automat de parcare.

În plus, B-Class dispune de sistemul „Mercedes Connect me” care în versiunea standard asigură legătura cu serviciul de urgență în caz de accident (funcționează în 15 state europene, dar din păcate nu și în România) și un sistem de asistență pentru întreținere și diagnoză. Opțional (standard dacă se comandă centrala Comand) sistemul mai asigură câteva servicii cum ar fi: identificarea vehiculului pe o rază de 1,5 km, managementul climatizării și informații despre starea bateriei (la versiunea electrică). Și nivelurile de echipare sunt complet noi, fiind similare celor de la A-Class: Urban, Style, AMG Line la care se adaugă trei programe suplimentare de personalizare: Night, Exclusive și AMG Exclusive. În plus, patru versiuni sunt disponibile cu tracțiunea integrală 4MATIC.

În gama de motoare, versiunea B 200 CDI a înlocuit dieselul de 1,8 litri cu un 2,1 litri cu aceeași putere, de 136 CP. Apoi, motorul bi-turbo diesel de 2,1 litri a câștigat 7 CP și a ajuns la 177 CP. Acesta se remarcă prin rafinament și forță de împingere. Este silențios ca și în alte modele Mercedes și consumă puțin. Nu același lucru se poate spune despre fratele său mai mic, tot de 2,1 litri, dar de 136 CP, nou pe Clasa B, deoarece nu are același rafinament, iar greutatea lui afectează manevrabilitatea mașinii. Cu motoarele diesel, Clasa B nu e sportivă, iar direcția electromecanică demultiplicată lung nu favorizează un comportament incisiv. Tracțiunea integrală oferă multe rezerve, dar comportamentul subvirator limitează agilitatea. Mai multă agilitate nu putem comanda nici extrapreț deoarece toate modelele erau echipate cu suspensia sport și cu jante de aliaj de 18 inch cu pneuri cu talon mic. Pe bord există un buton care comută între Efficiency, Sport și Comfort, dar apăsarea lui nu modifică decât răspunsul motorului și cutiei.

Test Mercedes-Benz B-Class facelift - Floteauto 3Mai mult dinamism se poate obține dacă se aleg motoarele pe benzină. Cel de 2,0 litri turbo cu 184 CP de pe B 220 4MATIC (oferit exclusiv cu tracțiune integrală) este un frățior demn al celui de 2,0 litri turbo și 211 CP de pe B 250 și C 250. Trage foarte viguros de la turații mici, sună frumos, are maniere elegante și doar când privești cifrele de consum te mai gândești la un diesel. Cu 70 kg mai ușor decât B 220 CDI și cu o apăsare mai mică pe puntea față, B 220 4MATIC este mai plăcut la condus decât frații săi diesel.

Din această toamnă, B-Class are un concurent după nouă ani de hegemonie. Seria 2 Active Tourer de la BMW vrea să se înfrupte din „tortul” acaparat exclusiv de B-Class. În cei 9 ani de la lansarea primei generații, Mercedes a vândut peste 1.080.000 unități B-Class și acest lucru a atras concurența spre acest segment. Designul proaspăt, upgradarea nivelurilor de echipare și a sistemelor de asistență și de siguranță activă, practicalitatea spațiului interior (și BMW a copiat la Seria 2 Active Tourer aceleași facilități) sunt atuuri importante pentru Mercedes. Dar de la gama diesel așteptam mai mult în zona de putere medie.

Caracteristici tehnice

Masă proprie/admisibilă (kg): 1.505/n.c.
Dimensiuni auto (L/l/h mm): 4.393/1.786/1.558
Volum portbagaj min/max (l):  488/1.574
Transmisie: Automată, 7 trepte
Motor:  Diesel
Capacitate cilindrică (cmc): 2.143
Putere maximă kW(CP)/rpm:
Cuplu maxim (Nm/rpm): 350/1.400-3.400
Viteză maximă: 224 km/h
Emisii de CO2/Normă poluare (g/km): 107 / Euro 6
Consum urban/ex/mixt (l/100 km): 4,9/3,6/4,1

(Articol publicat în revista AutoExpert Flote, luna noiembrie 2014)

Adaugati comentariu