Noul Opel Corsa testat în premieră: a cincea generațiE

Patru generaţii de Opel Corsa au contribuit din plin la succesul mărcii. Acum, într-o piaţă mai ofertantă ca oricând, Corsa E mizează pe o reţetă mult mai matură. Noua Corsa are un CV impresionant de onorat – peste 12,4 milioane de exemplare din cele patru generaţii anterioare (A,B,C şi D) au deservit cu succes clienţii europeni şi nu numai. 
Test Opel Corsa lansare internationala - floteauto

Ca aspect, noul model Opel are o apariţie interesantă, cel puţin analizat din faţă şi din spate, unde se întâlnesc idei implementate pe Astra şi ADAM. Din profil, deşi este o nouă generaţie, automobilul poate fi confundat foarte uşor cu precursorul său. Opel continuă să diferenţieze stilistic cele două versiuni de caroserie: hatchback-ul cu 5 uși este o prezenţă cuminţică, iar rebelul cu 3 uși este chiar agresiv din profil. Blocurile optice faţă sunt sofisticate, în timp ce în spate s-a încercat o metamorfozare a gabaritului într-unul care, cel puţin vizual, să pară mai impunător. Opel mai propune și un kit optic OPC Line.

Mult mai puţine butoane

Test Opel Corsa lansare internationala 1 - floteautoInteriorul noului Corsa este mult mai degajat şi mai elegant tocmai datorită acestei mutări. S-a renunţat la planşa de bord aglomerată şi s-a mers pe un layout cu rădăcini în cel al lui ADAM. Element central este un display mare, tactil, care poate fi transformat în interfaţă de afişare pentru aplicaţiile telefonului mobil. Materialele sunt bune, pe alocuri mai moi, iar senzaţia generală este că avem de-a face cu un interior închegat şi matur. Pasagerii se pot acomoda într-un spaţiu confortabil pe fiecare loc în parte, iar spaţiile de depozitare și portbagajul sunt în tonul unui automobil urban. Echipările de top sunt atractive ca aspect, iar posibilităţile de personalizare lăudabile.

Din punct de vedere tehnologic, Corsa poate fi înţesată cu tehnologii care, până de curând, erau rara avis chiar şi în clase superioare. IntelliLink este un sistem multimedia complementar unui smartphone, această împerechere putând garanta accesul, spre exemplu la navigaţie, deservită de aplicația BringGo. Atâta doar că, fiind dependentă de conexiunea la internet, BringGo are nevoie de semnal pentru recepţia de date, deci zonele în care acesta lipseşte sau este foarte slab pot deveni problematice în orientare, iar, peste graniță, necesită utilizarea traficului de date în roaming.

Noul Corsa vine şi cu alte sisteme foarte utile pentru şoferul modern: de recunoaştere şi afişare a semnelor de circulaţie și limitelor legale de viteză, de monitorizare a unghiului mort, de avertizare la părăsirea benzii de deplasare sau de avertizare a micşorării nejustificate a distanţei faţă de partenerul de trafic din faţă. Pe lângă scaunele şi volanul încălzite, se oferă acum și parbriz încălzit ThermaTec.

Evoluţia platformei tehnologice

Test Opel Corsa lansare internationala 2 - floteautoCorsa nu este construit pe o platformă nouă, deşi multe dintre componentele şasiului sunt complet noi. Puntea faţă a fost complet reproiectată, iar restul componentelor optimizate. Rezultatul este uşor sesizabil, noul Corsa fiind mai cizelat, mai matur şi mai rafinat decât precedentul. Ţinuta de drum a fost reglată cu fineţe, iar direcţia este mult mai comunicativă. În ansamblu, Opel a mutat bine la capitolul dinamică, şoferul fiind mai implicat şi mai uşor de mulţumit de interacţiunea cu maşina. În cadrul testului de lansare internațională am condus două motorizări pe benzină supraalimentate.

Prima, cea de 1,4 litri, produce doar 100 CP (spun ˝doar˝ pentru că motorul similar, dar fără turbo, produce 90 CP) și e dedicată celor care nu urmăresc neapărat o putere impresionantă, dar îşi doresc un motor rafinat, care oferă un cuplu motor maxim mare (200 Nm). Realitatea este că nu se comportă precum un turbo, fiind nevoie să depăşeşti pragul de 3.000 de ture pentru a-i simţi vivacitatea.

Vedeta testului a fost noua motorizare turbo de 1,0 litri, în trei cilindri, care surprinde prin rafinament şi prin silenţiozitate, este foarte flexibilă şi se anunţă să fie o afacere financiară foarte bună pentru cei care vor paria pe ea. Ca şi motorul de 1,4 litri, cel de 999 cmc vine cuplat la o transmisie manuală cu şase trepte, complet nouă. Într-o aşa configuraţie, maşina se prezintă vie, jucăuşă, plăcută pentru şofer. Cei 170 Nm se simt chiar mai activi decât cei 200 Nm ai fratelui mai mare, iar consumul promis este de 5 litri/100 km în ciclul mixt. Transmisia este bine etajată, iar noul Corsa se întregeşte astfel într-un pachet interesant, la care contribuie şi setările bune ale şasiului şi ale direcţiei.

Concluzionăm că noua generaţie Opel Corsa, chiar dacă nu propune exclusiv componente de concepţie 2014, este un pachet bine închegat, mai ofertant şi mai plăcut ca oricând. Iar dacă ne gândim că marca are mare trecere în spaţiul carpato-danubiano-pontic, nu mare ne-ar fi mirarea ca agitaţia în showroom-urile mărcii să crească odată cu sosirea noului port-drapel la apel.

Caracteristici tehnice Opel Corsa 1.0 Turbo 115 CP

Masă proprie/admisibilă (kg): 1.199/1.665
Dimensiuni auto (L/l/h mm): 4.021/1.944/1.481
Volum portbagaj (l): 285/1.120
Transmisie: Manuală cu 6 trepte
Motor: benzină
Capacitate cilindrică (cmc): 999
Putere maximă kW(CP)/rpm: 84(115)/5.000-6.000
Cuplu maxim (Nm/rpm): 170/1.800-4.500
Viteză maximă: 195 km/h
Emisii de CO2/Normă poluare (g/km): 117 / Euro 5
Consum urban/ex/mixt (l/100 km): 6,1/4,3/5,0

(Articol publicat în revista AutoExpert Flote, luna noiembrie 2014)

Adaugati comentariu