Mazda6 made in China: mai incitantă decât originalul?

Tocmai privești o limuzină chinezească bazată pe actuala generație Mazda6. Reușește discipolul ”Mazda6 made in China” să-și bată carismaticul profesor made in Japan?
Mazda6 made in China Hongqi H5 floteauto.ro

În primul rând, trebuie să fac o precizare: discipolul nu este o copie ilegală a modelului japonez Mazda6, ci este construit cu aprobarea Mazda, sub numele de Hongqi H5. Hongqi este un brand cu rădăcini adânci în China, care datează din 1958. Dacă până în anii ’90 a produs doar limuzine de lux, Hongqi (în traducere ”steag roșu”) a început să fabrice și modele mai mici, destinate publicului.

Hongqi H5 floteauto.ro

Cel mai celebru este H7 (2013), bazat pe platforma modelului Toyota Crown. Brandul Hongqi aparține gigantului chinez FAW, care derulează un joint-venture cu Toyota, iar cum Toyota deține acțiuni la Mazda, platforma modelului 6 a fost aleasă pentru noul model L5. Încurcate sunt căile chinezilor…

Hongqi H5 floteauto.ro

Mazda6 made in China: un succes pe piața locală

Revenind la eroul de azi, s-a născut în 2017, iar anul trecut a reușit să-și depășească profesorul la vânzări în China, cu un total de 45.092 unități (vs 41.950 unități Mazda6). Acum, în 2020, a primit un facelift stilistic și tehnic cuprinzător: noul calandru față care aduce a Lincoln îi atribuie o prestanță aparte, în timp de silueta amintește clar de fratele japonez. Modificările din habitaclu includ un sistem multimedia revizuit, care poate primi comenzi vocale avansate.

Hongqi H5 floteauto.ro

Totodată, motorul de top, de 1.8 l turbo, dezvoltă acum 197 CP (de la 180 CP anterior) și 320 Nm (de la 250 Nm înainte de facelift). Ceva mai bine, chiar, decât motorul de top Mazda6, de 2.5 l aspirat, cu 194 CP și 258 Nm. La cât de armonios se simt, însă, motoarele aspirate Skyactiv-G la condus, e greu de crezut că propulsorul turbo chinezesc poate să facă o impresie generală mai bună.

Mazda6 Made in China Hongqi H5 floteauto.ro

Totuși, să ținem cont că nu este un simplu motor turbo, ci un sistem de propulsie mild-hybrid cu starter-generator pe 48V și, astfel, consumul mediu declarat este de 6,4 l/100 km. Prețul de bază pe piața din China al versiunii de 1.8 l este echivalentul a 20.490 euro, însă trebuie ținut cont că există și alte trei motorizări: 2.0 l aspirat de 150 CP, 2.5 l aspirat de 192 CP (ambele de origine Mazda) și 1.5l turbo de 169 CP.

via FAW

Adaugati comentariu