Advertisement

suceava
Home Infrastructură Master Planul de Transport ar putea impune investiţii anuale în infrastructură de 2% din PIB

Master Planul de Transport ar putea impune investiţii anuale în infrastructură de 2% din PIB

Master Planul General de Transport ar putea fi aprobat de Guvern în luna iunie, urmând a fi supus ulterior dezbaterii legislativului. 

Potrivit ministrului Transporturilor, Dan Costescu, documentul este axat pe dezvoltarea proiectelor de infrastructură rutieră, capitol la care România înregistrează cele mai mari diferenţe comparativ cu statele dezvoltate din Europa.

Dan-Costescu-ministrul-Transporturilor-floteautoMaster Planul General de Transport este prioritatea legislativă a mandatului meu ca ministru. Este un document început cu ceva vreme în urmă şi care a încercat să compenseze acea lipsă de strategie şi viziune pe care România a experimentat-o în ultima perioadă şi cred eu că aceasta a fost una dintre cauzele stării infrastructurii în acest moment. Nu am ştiut în ce direcţie să mergem. Nu am ştiut să fim consecvenţi cu acele programe pe termen scurt care au fost elaborate la un moment dat şi am schimbat mereu direcţia confundând obiectivele pe termen scurt şi cele pe termen lung”, a punctat ministrul Transporturilor în cadrul conferinţei internaţionale „Competiţia Loială în Transporturile Rutiere. Tendinţe Globale şi Provocări Europene într-o lume în continuă mişcare”, organizată de Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România – UNTRR.

Potrivit acestuia, Master Planul îşi propune să stabilească un nivel constant de 2% din PIB pentru investiţii în infrastructura de transport.

„Această limită nu a mai fost până acum solicitată. În momentul în care vom securiza această valoare prin lege vom fi siguri că acele proiecte analizate, prioritizate, care ne leagă la Europa şi care ne ajută să ne dezvoltăm echilibrat, acele proiecte vor fi şi ele la rândul lor securizate. 2% era un obiectiv pe care puteam să îl atingem destul de uşor, urmând ca apoi să adaptăm acea parte a Master Planului considerată varianta de bază”, a arătat Dan Costescu.

Potrivit acestuia, până la orizontul 2020 există proiecte în valoare de 13,2 miliarde de euro, pentru care sumele sunt deja asigurate.

 

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Brașov - Bacău
Infrastructură

Contract semnat pentru finalizarea Studiului de Fezabilitatea al Autostrăzii Brașov – Bacău A13

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a semnat, vineri, cu...

Vâlcea
Infrastructură

Un pas înainte pentru modernizarea șoselei dintre Rm. Vâlcea și Autostrada Sibiu – Pitești

Executivul urmează să aprobe în ședința de vineri, prin Hotărâre de Guvern,...

Autostrada de Centură București
Infrastructură

Autostrada de Centură București. Sectorul dintre DN 4 și Autostrada A2 va fi deschis în iulie

Traficul rutier pe încă un sector din Autostrada de Centură București, între...

Podul peste Canal
Infrastructură

Cinci oferte pentru reparații capitale la Podul peste Canal de la Călărași, amplasat pe DN 3B

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a primit 5 oferte pentru...