Advertisement

suceava
Home Infrastructură Master Planul de Transport ar putea impune investiţii anuale în infrastructură de 2% din PIB

Master Planul de Transport ar putea impune investiţii anuale în infrastructură de 2% din PIB

Master Planul General de Transport ar putea fi aprobat de Guvern în luna iunie, urmând a fi supus ulterior dezbaterii legislativului. 

Potrivit ministrului Transporturilor, Dan Costescu, documentul este axat pe dezvoltarea proiectelor de infrastructură rutieră, capitol la care România înregistrează cele mai mari diferenţe comparativ cu statele dezvoltate din Europa.

Dan-Costescu-ministrul-Transporturilor-floteautoMaster Planul General de Transport este prioritatea legislativă a mandatului meu ca ministru. Este un document început cu ceva vreme în urmă şi care a încercat să compenseze acea lipsă de strategie şi viziune pe care România a experimentat-o în ultima perioadă şi cred eu că aceasta a fost una dintre cauzele stării infrastructurii în acest moment. Nu am ştiut în ce direcţie să mergem. Nu am ştiut să fim consecvenţi cu acele programe pe termen scurt care au fost elaborate la un moment dat şi am schimbat mereu direcţia confundând obiectivele pe termen scurt şi cele pe termen lung”, a punctat ministrul Transporturilor în cadrul conferinţei internaţionale „Competiţia Loială în Transporturile Rutiere. Tendinţe Globale şi Provocări Europene într-o lume în continuă mişcare”, organizată de Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România – UNTRR.

Potrivit acestuia, Master Planul îşi propune să stabilească un nivel constant de 2% din PIB pentru investiţii în infrastructura de transport.

„Această limită nu a mai fost până acum solicitată. În momentul în care vom securiza această valoare prin lege vom fi siguri că acele proiecte analizate, prioritizate, care ne leagă la Europa şi care ne ajută să ne dezvoltăm echilibrat, acele proiecte vor fi şi ele la rândul lor securizate. 2% era un obiectiv pe care puteam să îl atingem destul de uşor, urmând ca apoi să adaptăm acea parte a Master Planului considerată varianta de bază”, a arătat Dan Costescu.

Potrivit acestuia, până la orizontul 2020 există proiecte în valoare de 13,2 miliarde de euro, pentru care sumele sunt deja asigurate.

 

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Caransebeş - Lugoj
Infrastructură

Câștigător desemnat pentru proiectarea drumului de mare viteză Caransebeş – Lugoj

CNAIR a desemnat, miercuri, câştigătorul contractului pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate pentru...

Podul peste Prut
Infrastructură

Constructor desemnat pentru Podul peste Prut de la Ungheni, parte din Autostrada Unirii A8

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a desemnat societatea Ness Proiect...

Craiova - Filiaşi
Infrastructură

Primul lot al Autostrăzii Craiova-Filiaşi va fi scos la licitație

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a transmis, luni, la...

București - Giurgiu
Infrastructură

CNIR pregătește licitația pentru proiectarea drumului de mare viteză București – Giurgiu

Caietul de sarcini pentru Autostrada/Drum Expres București – Giurgiu, etapa studiului de...