Advertisement

electrice
Home Piaţa auto Analize de piață Mașinile din China i-ar putea convinge pe scepticii europeni cu o reducere a prețului de doar 10%

Mașinile din China i-ar putea convinge pe scepticii europeni cu o reducere a prețului de doar 10%

Preferința cumpărătorilor europeni de vehicule electrice pentru mașinile produse în China este în creștere, iar o scădere de preț cu 10% ar putea fi suficientă pentru a-i convinge să le achiziționeze, arată un sondaj realizat de Escalent, o companie americană de cercetare a pieței.

Desfășurat în cinci țări europene, studiul privind impactul mărcilor de automobile chinezești relevă o îmbunătățire a percepției consumatprilor. Unul din cinci proprietari de mașini ar lua în considerare să opteze pentru o marcă din China. În plus, MG și BYD sunt printre cele mai recunoscute 25 de mărci de automobile.

Studiul arată că opinia pozitivă față de mărcile chineze este în creștere în rândul cumpărătorilor europeni de mașini noi, în special în rândul celor mai tineri. Sondajul evidențiază faptul că, și în rândul consumatorilor inițial reticenți în a cumpăra un model chinezesc, prețul joacă un rol determinant. O reducere de preț este adesea suficientă pentru a-i transforma din sceptici în cumpărători.

„În general, credibilitatea mărfurilor din China rămâne mai mică decât cea a produselor din alte țări”, explică Mark Carpenter, director general Escalent UK. Cu toate acestea, când vine vorba de automobile, acest decalaj se restrânge. Este mai probabil ca europenii să își reconsidere poziția pentru un vehicul care oferă preț și calitate comparabile. ”Există în mod clar un punct de cotitură în care trec de la scepticism la un interes real de cumpărare”, arată acesta

Potrivit studiului Escalent privind impactului mărcilor de automobile chinezești, cel puțin unul din cinci proprietari de mașini, indiferent de brandul pe care îl deține deja, ar lua în considerare „probabil” sau „cu siguranță” posibilitatea să cumpere un model chinezesc. Sondajul mai relevă că acest interes nu se limitează la un anumit segment de piață, ci se referă la proprietarii de mașini sud-coreene, germane, franceze, japoneze și italiene, demonstrând o atractivitate mult mai largă pentru mărcile chineze.

O scădere de preț cu 10% ar fi suficientă pentru a-i convinge

Amploarea reducerii de preț necesară pentru a atrage cumpărători variază în funcție de vârstă și țară, potrivit studiului realizat în octombrie și noiembrie 2024 în rândul a peste 1.600 de cumpărători de mașini noi din Europa (Franța, Germania, Italia, Spania și Regatul Unit). În medie, o reducere de 27% este considerată suficientă pentru a convinge consumatorii. Aproximativ o treime dintre respondenți spun că sunt interesați de o reducere de 11- 20%, în timp ce 1 din 10 ar fi dispus să facă pasul cu doar o diferență de preț de 10%.

În general, majoritatea cumpărătorilor de mașini noi (72%) se așteaptă ca vehiculele chinezești să fie mai accesibile decât mărcile consacrate. Cu toate acestea, producătorii chinezi – în special în segmentul vehiculelor electrice (EV) – s-au îndepărtat de imaginea lor de „copie ieftină” și sunt acum văzuți la fel de inovatori ca și alte mărci globale. Între timp, cumpărătorii mai tineri văd mărcile chinezești mai puțin ca pe o opțiune bugetară și au nevoie de mai puține stimulente financiare. Dintre cei sub 35 de ani, 19% spun că sunt gata să ia în considerare un vehicul chinezesc cu o reducere de doar 10%.

În sudul Europei, în special în Italia și Spania, unde atitudinile față de mărcile chineze sunt mai pozitive, consumatorii se așteaptă la reduceri mai mari. Acest lucru reflectă o nevoie crescută de opțiuni mai accesibile pe piață, deoarece prețul ridicat al vehiculelor electrice și lipsa infrastructurii de încărcare reduc cererea și contribuie la stagnarea acesteia.

„Pentru mărcile de mașini chinezești care doresc să-și accelereze creșterea în Europa, este o oportunitate de a ajunge la consumatori cu o viteză fără precedent – ​​și vedem deja dovezi în acest sens. În ciuda discuțiilor despre tarife de 17 – 35% pe unele piețe, mărcile chinezești sunt implicate în sponsorizări și campanii publicitare de mare profil și își dezvoltă o prezență mai mare în spațiile dealerilor. Această concentrare pe „brand”, alături de o ofertă de preț, care probabil este mai mic decât al alternativelor, ar putea schimba peisajul mașinilor electrice din Europa foarte rapid. Chiar și cu niveluri relativ incipiente de activitate, acest lucru ar trebui să declanșeze semnale de alarmă pentru mărcile de mașini consacrate care trebuie să privească peste umăr la amenințarea în creștere”, conchide Mark Carpenter.

În timp ce majoritatea cumpărătorilor nu au auzit niciodată de mărcile de mașini chinezești, gradul de conștientizare este în creștere. MG (al 22-lea) și BYD (al 25-lea) se numără printre primele 25 de mărci de mașini cele mai cunoscute, o listă dominată de branduri germane și franceze. În timp ce mărci precum MG, Polestar și BYD sunt cele mai familiare, Xiaomi are o un raport de 50/50 între conștientizare și necunoaștere, iar familiaritatea NIO crește odată cu planurile de a aduce noua sa marcă de vehicule electrice la prețuri accesibile, Onvo, în Europa în acest an.

Cu campania sa TV din Europa și sponsorizarea Euro 2024, BYD a dat un impuls mărcii. Acum este cel mai popular brand chinezesc printre cumpărătorii de mașini noi din Europa, aproape una din trei persoane spunând că ”probabil” sau ”cu siguranță” ar lua în considerare o achziție.

BYD apare în top 10 al celor mai vizibile mărci din ultimele șase luni, peste nume mai consacrate. Cumpărătorii de mașini mai în vârstă au mai multe șanse să fi auzit de BYD și MG, în timp ce consumatorii mai tineri de 35 de ani au mai multe șanse să-și amintească interacțiunile cu Xiaomi, NIO și Chery.

 

Sursa foto: bydeurope.com

 

 

 

CITEȘTE ȘI:

 

Salariul de bază minim brut va fi actualizat anual cu rata inflației și productivitatea muncii

 

Autostrada Unirii A8. Licitație pentru construcția tronsonului Târgu Frumos – Lețcani

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

tesla
FinanciarFlotă verde

Tesla rămâne cea mai profitabilă marcă de vehicule electrice. Îi va lua locul BYD în 2025?

Piața de mașini electrice a cunoscut o creștere remarcabilă, cu mult peste...

Înmatriculările de autoturisme noi
Analize de piață

Înmatriculările de autoturisme noi în UE au scăzut cu 3% în primele 2 luni. Cum a fost în România

În perioda ianuarie – februarie 2025, înmatriculările de autoturisme noi în Uniunea...

Flotă verde

Siemens se va concentra pe tehnologia de încărcare rapidă

Compania germană Siemens a decis să-și reorganizeze strategic afacerea cu soluții de...

AutoturismeFlotă verde

MG dezvăluie noul MG4 EV

MG4 EV este pregătit pentru un lifting complet după doar trei ani...