Advertisement

Târgu Frumos - Lețcani
Home Infrastructură Autostrada Unirii A8. Licitație pentru construcția tronsonului Târgu Frumos – Lețcani

Autostrada Unirii A8. Licitație pentru construcția tronsonului Târgu Frumos – Lețcani

Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR) a transmis, astăzi, spre publicare în Sistemul Electronic pentru Achiziții Publice – SEAP, contractul pentru proiectarea și execuția tronsonului 2 Târgu Frumos – Lețcani, parte a secțiunii Moțca – Iași – Ungheni, de pe Autostrada Unirii A8.

Potrivit anunțului de participare la licitație, ofertele pot fi depuse până la data de 24 martie 2025.

Tronsonul 2 Târgu Frumos – Lețcani, cu o lungime de 28,6 kilometri are un cost estimat de 5 miliarde lei, iar finanțarea investiției este asigurată din fonduri europene, prin Programul Transport PT 2021-2027.

Pe traseu sunt prevăzute 33 de poduri și pasaje (cu o lungime totală de 7,8 kilometri/cel mai lung pasaj de 1130 de metri peste râul Bahlui); două tunele și trei noduri – Nod Podu Iloaiei, Nod Lețcani, Nod la Drumul de Legătură cu DN 28.

Durata de realizare a întregului tronson 2 Târgu Frumos-Lețcani este de 46 de luni, din care 10 luni pentru proiectare și 36 de luni pentru execuție.

Pentru a asigura finalizarea în cel mult 14 luni a segmentului de autostradă care va funcționa ca o centură a localității Podu Iloaiei, CNIR a prevăzut acordarea punctajului suplimentar constructorului care își asumă și prioritizează acest segment cu o lungime de 4 kilometri.

În cadrul contractului vor mai fi executate, inclusiv :
– Drum de Legătură cu 2 benzi cu DN 28 D în lungime de 5,23 km.
– Drum de Legătură cu 4 benzi cu DN 28 în lungime de 7,6 km.
– două parcări de scurtă durată, un spațiu de servicii tip S 3, un Centru de Întreținere și Coordonare- CIC.

Anunțul de licitație va fi vizibil în SEAP după publicarea în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene.

”Construcția tronsonului 1 Moțca – Târgu Frumos (27 km), lansat în licitație pe 23 ianuarie 2025 și a tronsonului 2 Târgu Frumos – Lețcani, care asigură legătura municipiului Iași la Autostrada Moldovei A 7 și mai departe la Autostrada Transilvaniei A3, reprezintă obiective prioritare ale Companiei. Realizarea celor două tronsoane devine o necesitate și din perspectiva evoluției fluxurilor de trafic, în sensul creșterii acestora între Moțca și Iași, așa cum reiese din scenariile prezentate în tabelul de mai jos.

Târgu Frumos - Lețcani

Valorile de trafic sunt estimările realizate în cadrul documentației de specialitate a Studiului de Fezabilitate.

 

 

 

CITEȘTE ȘI:

 

Aderarea la Schengen: Cum economisește România 53 mil. euro și reduce 95.000 de tone de CO₂ în fiecare an

 

Înmatriculările de autoturisme noi în România au scăzut în ianuarie 2025 cu 6,38%

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Pașcani – Suceava
Infrastructură

Constructor desemnat pentru realizarea Lotului 1 al Autostrăzii Pașcani – Suceava

Asocierea SA&PE Construct – Spedition UMB – Tehnostrade a câștigat contractul pentru...

Vodafone
Infrastructură

Vodafone va implementa sistemului electronic de tarifare rutieră

Vodafone România a câștigat licitația organizată de CNAIR pentru atribuirea contractului privind...

Ditrău - Grințieș
Infrastructură

Autostrada Unirii A8. Contract semnat pentru construcția Lotului 2A Ditrău – Grințieș

Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR) a semnat, joi, primul contract de...

DN 73C
Infrastructură

Opt oferte pentru modernizarea Lotului 1 Curtea de Argeș – Tigveni al DN 73C

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a primit, marți, opt oferte...