Advertisement

Globexpert
Home Administrare flote Marius Chetreanu, Globexpert: ”Creșterea economică a stimulat nevoia de servicii de fleet management mai eficiente și mai tehnologice”

Marius Chetreanu, Globexpert: ”Creșterea economică a stimulat nevoia de servicii de fleet management mai eficiente și mai tehnologice”

Cu ocazia aniversării a 10 ani de la apariția primului număr al revistei Flote Auto, vă prezentăm atât o retrospectivă a ultimilor 10 ani, cât, mai ales, o perspectivă asupra următoarei decade în viziunea celor mai mari companii de leasing operațional, leasing financiar, management de flote și comercializare auto. Astăzi stăm de vorbă cu Marius Chetreanu, director general Globexpert.

Cum a fost?

O situație pe scurt a evoluției pieței de fleet management în ultimii 10 ani, în România, este următoarea:

Creșterea economică și Piața auto: România a înregistrat o creștere economică semnificativă în ultimii ani, cu un sector auto în expansiune. Această creștere a stimulat nevoia de servicii de fleet management mai eficiente și mai tehnologice, datorită creșterii numărului de vehicule în circulație și a nevoilor logistice ale companiilor.

– Digitalizarea și Adoptarea tehnologiei: A fost o tendință clară către digitalizare și adoptarea soluțiilor bazate pe tehnologie în managementul flotelor. Avansul tehnologic a jucat un rol crucial. Introducerea tehnologiilor IoT (Internetul Lucrurilor) și a analizei datelor a permis companiilor de fleet management să ofere servicii mai avansate, cum ar fi urmărirea în timp real, raportarea automatizată, analiza comportamentului șoferului și optimizarea rutelor. Aceasta nu numai că a îmbunătățit eficiența, dar a contribuit și la reducerea costurilor operaționale și la o gestionare mai bună a emisiilor de CO2.

– Reglementări și Mediu: Creșterea conștientizării problemelor legate de mediu și impunerea unor reglementări mai stricte în ceea ce privește emisiile de gaze au determinat companiile să caute soluții de fleet management care să contribuie la o mai bună eficiență a combustibilului și la o reducere a amprentei de carbon. În plus, normele de siguranță în trafic au impus monitorizarea mai atentă a vehiculelor și a comportamentului șoferilor.

– Concurența și Diversificarea serviciilor: Pe măsură ce piața a crescut, s-a observat o creștere a concurenței, cu noi jucători care intră pe piață și oferă soluții inovatoare. Companiile existente și-au diversificat serviciile pentru a include elemente precum managementul întreținerii auto, leasingul operațional și soluții integrate pentru diferite tipuri de flote (de exemplu, vehicule comerciale, autoturisme, vehicule electrice).

– Pandemia COVID-19: Criza sanitară a avut un impact variat. Pe de o parte, a existat o scădere temporară a activităților pentru unele companii, pe de altă parte, necesitatea de a menține lanțurile de aprovizionare și livrările, în special în domeniul comerțului electronic, a crescut cererea pentru servicii de fleet management eficiente și flexibile.

Ce va urma?

Proiectarea perspectivei pieței de servicii de fleet management din România pentru următorii 10 ani implică luarea în considerare a mai multor factori și tendințe la nivel global și regional. Deși predicțiile specifice sunt dificil de realizat, putem discuta despre câteva tendințe cheie care ar putea forma această piață:

– Electrificarea flotelor: Odată cu accentul global pe reducerea emisiilor de carbon și pe îmbunătățirea calității aerului în zonele urbane, se poate aștepta ca flotele de vehicule să continue să se electrifice. Acest lucru va necesita noi strategii de fleet management, inclusiv infrastructură de încărcare, întreținere specializată pentru vehicule electrice (VE) și posibile parteneriate cu furnizorii de energie.

– Tehnologie și Inovație: Avansul în tehnologiile digitale, inclusiv IoT, inteligența artificială și machine learning, va continua să influențeze profund modul în care flotele sunt gestionate, permițând eficiență crescută, costuri reduse și servicii mai sigure. Tehnologiile de analiză a datelor vor deveni probabil indispensabile pentru optimizarea rutelor, predictibilitatea întreținerii și managementul eficient al resurselor.

– Autonomia vehiculelor: Dezvoltarea și adoptarea tehnologiilor pentru vehicule autonome ar putea fi un schimbător de joc pentru industria de fleet management. Deși există încă multe bariere de depășit, inclusiv reglementările legale și fiabilitatea tehnologiei, vehiculele autonome ar putea reduce costurile cu forța de muncă pe termen lung și ar putea crește siguranța și eficiența.

– Economia Sharing și Modelul ca Serviciu: Pe măsură ce conceptele de economie de partajare continuă să crească, mai multe companii ar putea adopta modele de „vehicule ca serviciu”, reducând nevoia de proprietate directă a flotelor și optând pentru soluții flexibile și scalabile oferite de companiile de fleet management.

– Reglementări și Sustenabilitate: Presiunile pentru reducerea amprentei de carbon și respectarea reglementărilor stricte privind emisiile vor persista și probabil se vor intensifica. Companiile de fleet management vor trebui să se adapteze continuu la aceste cerințe, posibil prin integrarea unor practici de sustenabilitate mai stricte și inovații „verzi”.

– Globalizarea și Complexitatea lanțurilor de aprovizionare: Pe măsură ce afacerile devin din ce în ce mai globale și lanțurile de aprovizionare se extind, gestionarea logistică va deveni și mai complexă. Serviciile de fleet management vor trebui să abordeze aceste complexități, oferind soluții la scară și adaptabile.

– Impactul continuu al pandemiei: Deși este dificil de prezis, efectele pandemiei COVID-19, cum ar fi schimbările în comportamentul consumatorului și creșterea comerțului electronic, ar putea avea un impact pe termen lung asupra cererii și operării în sectorul de fleet management.

Pe măsură ce aceste tendințe se conturează și evoluează, adaptabilitatea, anticiparea schimbărilor tehnologice și reglementările, și capacitatea de a răspunde eficient nevoilor în schimbare ale clienților și societății vor fi cruciale pentru succesul în industria de fleet management din România, în următorul deceniu.

 

(Articol publicat în revista Flote Auto, noiembrie 2023)

 

 

 

CITEȘTE ȘI:

Prezentare RENAULT MASTER 4, model 2024. Triplu salt

MAXUS eDELIVER. Garanția succesului

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Dataforce
Administrare flote

Responsabilitățile managerilor de flotă au devenit tot mai extinse și mai complexe. Studiu Dataforce

Aproximativ patru din cinci manageri de flotă spun că responsabilitațile lor au...

vacanța
Administrare flote

Problemele tehnice cu mașina nu trebuie să vă strice vacanța. Opt recomandări utile

Înainte de a pleca în vacanța de vară, mulți oameni sunt copleșiți...

electrificarea flotelor corporative
Administrare flote

Vehiculele electrice pot pierde până la 30% din autonomie pe vreme foarte caldă

Vehiculele electric nu își pierd din autonomie doar pe vreme extrem de...

bateriilor
Administrare floteFlotă verde

Durata de viață a bateriilor o depășește pe cea a vehiculelor electrice pe care sunt montate. Studiu

Marea majoritate a bateriilor vehiculelor electrice au o durată de viață mai...