BMW Group a prezentat rezultate record pentru anul 2023 la nivel global. Producătorul auto german a vândut 2.555.341 de vehicule noi sub diferitele sale mărci, în creștere cu 6,5% față de 2022. În același timp, ponderea mașinilor electrice a urcat la 15% din vânzările totale.
În plus, în portofoliul de mărci al BMW Group, Rolls-Royce și BMW Motorrad și-au doborât și propriile recorduri de vânzări.
Totodată, producătorul anunță că a vândut 376.183 de modele 100% electrice, ceea ce reprezintă 15% din totalul vânzărilor. Această creștere de 74,4% față de anul precedent permite grupului să-și atingă obiectivul asumat.
„Unul din cinci vehicule livrate va fi electric anul acesta, în timp ce în 2025, unul din patru”, a mai anunță producătorul. „Vedem o cerere în creștere pentru produsele noastre 100% electrice și, datorită portofoliului nostru, ne așteptăm să vindem puțin peste 500.000 de vehicule electrice în 2024”, a precizat Jochen Goller, membru al COnsiliului de Administrație al BMW AG, resposabil cu relația cu clienții, mărcile și vânzările grupului.
Cele mai populare modele vândute anul trecut au fost X1, Seria 3 și X3. Sosirea lui i5 și iX2 a completat gama electrică, vânzările cărora au ajuns la 330.596 de unități, o creștere de 92,2%. Anul acesta, primul break electric va fo un model din Seria 5.
Și marca BMW M GmbH și-a doborât recordul, cu 202.530 de unități livrate, în creștere cu 14,3%. Pe acest segment, cel mai bine vândut model a fost i4 M50, un vehicul 100% electric.
La rândul ei, marca Mini a avut un an mixt, cu o creștere a vânzărilor de 0,9%, pentru un total de 295.474 de vehicule. În pofida electrificării, înmatriculările au reprezentat doar 45.261 de mașini pe baterie. Cu toate acestea, noua generație de Mini-uri electrice va ajunge pe piață în 2024, ceea ce ar trebui să accelereze vânzările. Countryman SE și Countryman E se vor alătura Cooper SE și Cooper E. Modelele termice vor fi produse în continuare, pentru a satisface toate cererile și toate piețele, însă viitorul Mini Aceman va fi un crossover compact pur electric.
Pe segmentul său foarte specific, marca Rolls-Royce și-a depășit cu puțin recordul de vânzări în 2023, cu 6.032 de vehicule livrate, ceea ce reprezintă o creștere de 0,2%. Dincolo de acest număr și de această creștere minoră, ponderea modelelor extrem de personalizate a atins noi recorduri, ceea ce contribuie generos la marja unei firme de lux. Dacă SUV-ul Cullinan rămâne cel mai bine vândut al mărcii, coupe-ul Spectre, primul model electric, a avut un mare succes, comenzile acoperind producția până în 2025.
Sucursala de vehicule pe două roți a producătorului a avut, de asemenea, un an foarte bun pentru aniversarea a 100 de ani. BMW Motorrad și-a doborât recordul de vânzări, cu 209.257 de motociclete și scutere vândute, în creștere cu 3,1%. Compania a putut conta pe noul său R 1300 GS într-unul dintre principalele segmente din Europa.
CITEȘTE ȘI:
Comentați?