MAN și Scania pornesc după Mercedes

După ce Mercedes și-a trimis convioul de camioane autonome către Rotterdam, a sosit timpul gigantului VW să-și încordeze mușchii anunțând că peste 200.000 de vehicule comerciale produse de MAN, Scania și VW se află pe șoselele din Europa.



Camion Scania

Mai mult, și cei doi producători de camioane ridică mănușa aruncată producatorilor de vehicule comerciale grele în cadrul programului ”European Truck Platooning Challenge”. Programul își dorește să testeze în condiții reale de trafic eficiența sistemelor de comunicare automată între camioanele care formează un pluton. În timp ce primul șofer setează viteza și direcția camionului din frunte, celelalte camioane din pluton îl urmează, evitând obstacolele sau frânând automat în funcție de informațiile primite prin conexiunea Wi-Fi.

Pentru Scania, cursa a început pe 29 martie, când un convoi format din trei camioane a plecat din Suedia, traversând Danemarca, Germania și Belgia pentru a ajunge în Olanda. MAN și-a început aventura azi, pornind din Munchen cu un pluton care are aceeași destinație: Rotterdam. Tehnologia prin care camioanele sunt conectate este cu atât mai accesibilă, cu cât infrastructura nu necesită nicio modificare sau investiție suplimentară. Conștient de importanța interconectării camioanelor, grupul VW va investi în următorii 5 ani o sumă de ordinul sutelor de milioane de euro.

MAN deja și-a creat o divizie special dedicată dezvoltării acestei tehnologii: ”Telematics & Digital Socutions”. Departamentul celor de la Scania însărcinat cu interconectarea camioanelor poartă un nume demn de filmele SF: ”Unit X”. Împreună, departamentele celor doi producători au 300 de angajați care dezvoltă continuu noi modalități de transmitere a informației între vehicule. Ei se așteaptă ca modul de rulare a camioanelor în pluton să fie introdus în Europa până în anul 2020, însă sunt conștienți de faptul că sunt mult prea multe variabile implicate, pentru a da un verdict clar.

Adaugati comentariu