Convoiul Mercedes defilează autonom prin Europa

Este deja recunoscută implicarea germanilor de la Mercedes în dezvoltarea tehnologiei de conducere autonomă. Camioanele pe care le produc posedă cele mai avansate sisteme de rulare și siguranță autonome de pe piață. Azi, Mercedes a făcut o nouă demonstrație care atestă viabilitatea rulării autonome.



Camioane Daimler

Trei trenuri rutiere Actros, conectate prin tehnologie Wi-Fi au pornit dinspre Stuttgart către Rotterdam. Mercedes răspunde astfel provocării lansate de guvernul olandez, în cadrul programului ”European Truck Platooing Challenge”. Camioanele au plecat din fața muzeului Mercedes în călătoria de două zile, formând un pluton care…se conduce singur! Cum? Primul camion din convoi, care are implementate toate tehnologiile de rulare autonomă, transmite via Wi-Fi celorlalte două datele de pe traseu. Astfel, timpii de reacție ai șoferului în cazul evitării obstacolelor sau al frânării de urgență se elimină complet. Vorbim aici despre cele 1,4 secunde necesare în medie unui șofer pentru a reacționa, raportate la timpul de sub 0.1 secunde aferent sistemului Highway Pilot Connect. Acest fapt permite menținerea unor distanțe de doar 15 metri între vehicule, în loc de 50 în cazurile clasice.


Două mari avantaje decurg de aici: în primul rând, consumul grupului scade cu până la 10%, datorită unei rezistențe mai mici la înaintare întâmpinată de camioanele din spate. În viitor, această economie poate fi decisivă în atingerea scopului Uniunii Europene, de a reduce emisiile totale de CO2 cu 30%, până în 2030, raportate la cele din 2005. Al doilea avantaj este dat de distanța totală a plutonului, care scade de la 150 metri la numai 80 de metri, eliberându-se astfel o mare porțiune de autostradă. Dacă sunteți tentați să o considerați o tehnologie încă inaccesibilă, aflați că peste 350.000 de vehicule comerciale produse de Daimler sunt interconectate prin tehnologia Wi-Fi.

Adaugati comentariu