Un nou studiu efectuat de Nokian Tyres indică faptul că un procent semnificativ din şoferii europeni spun că uneori rulează pe anvelope care nu corespund condiţiilor predominante de drum şi celor meteorologice. România se clasează imediat după Germania în topul celor mai pregătiţi conducători auto, doar 24% din respondenţii români spunând că uneori utilizează anvelope care nu corespund condiţiilor predominante de drum şi celor meteorologice.
A venit din nou acel moment al anului în care anvelopele trebuie adaptate la sezonul rece, însă se pare că nu toţi şoferii sunt dornici să-şi monteze anvelopele adecvate pentru maşina lor.
Potrivit unui nou studiu efectuat de Nokian Tyres, un procent semnificativ din şoferii europeni spun că uneori rulează pe anvelope care nu corespund condiţiilor predominante de drum şi celor meteorologice. Acest studiu indică, de asemenea, faptul că şoferii din Europa Centrală tind să prefere calitatea în raport cu preţul, în alegerea anvelopelor.
Un fapt alarmant adus în atenţie de studiul realizat de Nokian Tyres este acela că există tendinţa ca şoferii să ruleze pe anvelope necorespunzătoare, spre exemplu, anvelope de vară iarna şi viceversa. Potrivit studiului, cel mai mare procent de şoferi care admit că uneori utilizează anvelope neadaptate sezonului este în Franţa: 44%. Cei mai pregătiţi în acest sens sunt şoferii germani – doar 23% dintre aceştia spun că uneori utilizează anvelope necorespunzătoare. Italia, Republica Cehă, Polonia şi România – celelalte ţări incluse în acest studiu – se plasează undeva între aceste două extreme.
Dar de ce aleg unii conducători auto să pună în pericol toţi participanţii la trafic utilizând anvelope neadaptate la condiţiile de drum? La urma urmei, anvelopele de sezon sunt adecvate doar sezonului căruia îi sunt destinate. Explicaţiile pot fi fie că şoferii nu au timp să îşi schimbe anvelopele, fie că nu ştiu când să schimbe anvelopele sau că le schimbă prea târziu. O parte dintre aceştia pur şi simplu îşi doresc să obţină maximul posibil de kilometraj de la anvelopele cu care au echipată maşina, înainte de a le înlocui.
„Sunt surprins că există încă un număr substanţial de şoferi europeni care nu respectă caracteristicile funcţionale şi mai ales de siguranţă ale anvelopelor şi îşi asumă riscuri inutile rulând pe anvelope necorespunzătoare. În mod clar o anvelopă de iarnă autentică nu poate fi şi o anvelopă de vară fiabilă şi viceversa – o anvelopă de vară sau o anvelopă all-season nu poate oferi o rulare confortabilă şi sigură pe carosabil umed, îngheţat sau acoperit de zăpadă, în condiţii de iarnă, precum oferă o anvelopă dedicată acestui sezon”, afirmă Martin Dražík, Product Manager, Nokian Tyres.
Întrebaţi ce tip de anvelope – de sezon sau all-season – utilizează cel mai des, răspunsurile conducătorilor auto au condus la rezultate care variază de la ţară la ţară. Potrivit studiului, anvelopele all-season sunt cele mai populare în Franţa şi Italia, în timp ce celelalte ţări incluse în studiu preferă în mod clar anvelopele de sezon.
În ultimii ani, anvelopele all-season au câştigat în mod constant cotă de piaţă în Europa Centrală, însă anvelopele de sezon reprezintă în continuare cea mai frecventă alegere. În cele mai multe regiuni, este de necontestat faptul că anvelopele destinate fiecărui sezon, de vară şi de iarnă, sunt cea mai bună alegere.
Cu toate acestea, într-o regiune în care vremea nu are manifestări extreme, iar conducătorul auto doreşte să conducă în siguranţă cu acelaşi set de anvelope pe tot parcursul anului, anvelopele all-season pot reprezenta opţiunea ideală. Spre exemplu, Nokian Weatherproof, anvelopa all-season a Nokian Tyres, oferă o rulare confortabilă în toate anotimpurile, aceasta fiind concepută pentru şoferii care necesită o opţiune sigură în caz de lapoviţă sau zăpadă, dar care, de asemenea, doresc să ruleze facil şi eficient din punct de vedere al consumului de combustibil pe timpul verii.
Preţul nu este considerat criteriul principal în cumpărarea anvelopelor
În decizia de achiziţionare a anvelopelor, marea majoritatea a respondenţilor iau în considerare în primul rând calitatea, apoi preţul şi în cele din urmă, dacă anvelopa aleasă este ecologică. În ceea ce priveşte acest aspect, rezultatele obţinute în ţările europene incluse în studiu sunt foarte asemănătoare, dacă nu chiar egale. Peste două treimi din respondenţii din Franţa, Germania, Italia, Republica Cehă, Polonia şi România spun că pentru ei calitatea joacă un rol esenţial în achiziţionarea de anvelope. Doar o pătrime dintre aceştia vede preţul drept cel mai important criteriu de selecţie.
Vestea bună este că şoferii par să înţeleagă că, pe termen lung, o anvelopă premium va fi cel mai probabil o alegere mai ieftină şi mai sigură decât un model din clasa economică, o jumătate dintre respondenţi considerând anvelopele premium mai sigure. Însă deşi siguranţa este apreciată în principiu, aceasta nu se reflectă întotdeauna şi în acţiuni.
„Înţeleg că o parte dintre clienţi decid pe baza preţului atunci când cumpără anvelope de iarnă, iar puterea de cumpărarea a fiecăruia dintre noi diferă. Cu toate acestea, calitatea este elementul cheie în achiziţionarea anvelopelor de iarnă. Dezvoltarea de durată şi testările realizate de Nokian Tyres, cât şi inovaţiile şi capabilităţile tehnice, garantează întotdeauna şoferilor cel mai înalt grad de siguranţă şi fiabilitate. O anvelopă premium de calitate este precum centura de siguranţă: în marea majoritate a timpului nu îi conştientizezi utilitatea, dar în situaţii dificile îţi poate salva viaţa, precum şi viaţa celorlalţi pasageri,” explică Martin Dražík.
Datele incluse în acest raport se bazează pe un studiu efectuat anul acesta de Nokian Tyres, cel mai nordic producător de anvelope premium din lume, în colaborare cu agenţia de cercetare Ipsos. Studiul a fost realizat pe un eşantion de 1.800 de respondenţi din Germania, Polonia, Republica Cehă, Italia, Franţa, România şi Bulgaria.
Comentați?