Lightyear One – mașina solară se încarcă cu 65 km pe zi!

Nu numai că se poate încărca cu 65 km pe zi de la soare, dar va deveni realitate în 2021: Lightyear One, mașina solară venită din Olanda are o greutate de numai 1.300 kg!
Lightyear One - mașina solară

E clar că, odată cu pandemia, oamenii au început să realizeze ce bine e să respiri aer curat. În mod sigur, tranziția către automobile electrice va fi accelerată, dar rețeaua de încărcare din Europa rămâne în urmă. Actualmente, un punct de încărcare deservește 10 autovehicule electrice.

Singura soluție viabilă pentru a scăpa de coadă este încărcarea acasă sau la birou, însă curentul alternativ umple prea lent bateriile. În plus, energia electrică are prețul ei, care încă se menține scăzut, dar care în viitor, odată cu migrarea către propulsia electrică, va crește cu siguranță.

Lightyear One

În curând, însă, unii dintre noi am putea scăpa de ambele inconveniente, și de statul la coadă și de plătitul curentului, pentru că Tesla va echipa opțional pick-upul Cybertruck cu sistem de încărcare solară. Și asta nu e tot. Sunt în dezvoltare mai multe ”mașini solare”, dintre care cea mai aproape de producție este Lightyear One.

Lightyear One

Olanda, țara din care provine, are cea mai densă rețea de încărcare din UE, însă asta nu înseamnă că trebuie musai s-o și folosească. Așa că a prezentat anul trecut acest model cu încărcare solară, capabil de o autonomie WLTP de 725 km. Iar dacă o lași parcată la soare, o încarci complet în două săptămâni, pentru că celulele solare folosite de Lightyear One au un randament mai mare cu 20% decât cele clasice! O oră la priza de încărcare rapidă, la sursele de 60 kW, alimentează bateria cu echivalentul a 570 km de autonomie. Iar dacă rămâi în ”pana prostului”, poți să te deplasezi cu până la 20 km/h încărcând în timp ce mergi!

În 2030, jumătate dintre camioanele urbane vor fi electrice!

Performanța a fost realizată prin înghesuirea a 1.000 de celule solare pe o suprafață de 5 mp. La momentul prezentării, Lightyear One era cea mai aerodinamcă mașină cu 5 locuri din lume, cu un Cx de 0,20. Studioul de design GranStudio din Italia este ”vinovat” pentru exteriorul ”alunecos”.

 

Cele patru motoare electrice sunt dispuse în roți, pentru un sistem de tracțiune integrală extrem de eficient (nu există lanț cinematic între motor și roată, deci nu se pierde energie) și cu un centru de greutate coborât.

Apropo de greutate, Lightyear One cântărește aproximativ 1.300 kg, adică la fel ca un hatch compact, iar asta este o realizare uriașă, ținând cont de celulele solare și de acumulator. Olandezii au utilizat ”o baterie mică” (nu sunt detalii concrete despre capacitatea sa), multă fibră de carbon și motoare de greutate scăzută, care totalizează 109 CP, și astfel mașina lor accelerează până la 100 km/h în 10 secunde.

Iar portbagajul este enorm: 780 l volum minim, care crește la 1.701 l cu spătarul banchetei rabatat, iar spațiul interior este suficient de mare pentru 5 adulți. Și asta pentru că dimensiunile exterioare sunt mai mari decât ale unui Audi A6 (L/l/h – 5.057/1.898/1.426 mm).

Producătorul face și o simulare automată în funcție de orașul în care te afli. De exemplu, dacă locuiești în București, celulele fotovoltaice asigură 70 de zile de călătorii gratuite anual (în ipoteza că parcurgi 20.000 km în fiecare an și ținând cont de numărul zilelor cu soare din ultimii ani). Adică pe 20% din distanța parcursă nu numai că nu plătești nimic, dar nici nu trebuie să alimentezi la priză!

via lightyear.one

Adaugati comentariu