Advertisement

pasaj Ikea
Home Infrastructură Licitaţie reluată pentru Centura Târgu Jiu. De ce s-a ajuns aici

Licitaţie reluată pentru Centura Târgu Jiu. De ce s-a ajuns aici

După ce, anul trecut, italienii de la Collini au renunţat la contractul pentru Centura Târgu Jiu, CNAIR reia licitaţia pentru finalizarea lucrărilor.

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a publicat pe platforma electronică destinată achiziţiilor publice, SICAP, anunţul destinat finalizării lucrărilor la Varianta de Ocolire a Municipiului Târgu Jiu.

Termenul limită pentru depunerea ofertelor pentru finalizarea obiectibului de investiţii Centura Tg. Jiu a fost stabilit pentru data de 23 iulie 2019.

Într-o perioadă de 18 luni, pe Centura Târgu Jiu, în lungime de aproximativ 20 de km, trebuie construite 3 noduri rutiere, 2 intersecţii giratorii, 4 poduri şi 8 pasaje.

După finalizarea lucrărilor cu o valoare estimată de 207,1 milioane de lei (fără TVA) accesul pe această variantă se va face din DN 66 (E79), de la km 69+800 (kilometraj pe DN66), atât către est (14,909 km), cât şi către vest (5,078 km).

Potrivit CNAIR, perioada minimă de garanţie a lucrărilor va fi de 5 ani, dar poate fi majorată până la 7 ani.

Contractul iniţial, încheiat în 2013 cu italienii de la Collini, a fost reziliat în luna mai 2018, stadiul fizic al lucrărilor fiind de aproximativ 40%.

La momentul respectic, Asociaţia Pro Infrastructura considera că principalul vinovat pentru nerealizarea investiţiei este tocmai CNAIR.

„Cele mai mari probleme de care s-a lovit constructorul pot fi rezumate extrem de simplu: pregătirea dezastruoasă a proiectului pus la dispoziţie de CNAIR. Exproprierile nu au fost finalizate nici până astăzi, mai multe locuinţe aflându-se pe traseul drumului. Unele reţele de utilităţi şi situri arheologice au fost identificate ulterior demarării lucrărilor. Mai grav, structura solului pe care trebuia construită centura, aşa cum era descrisă în proiectul tehnic, nu avea nicio legătură cu realitatea din şantier. Astfel că s-a lansat o licitaţie separată pentru consolidarea terenului de fundare la final de 2017 (încă activă), iar cea pentru finalizarea exproprierilor în primăvara acestui an (fiind anulată în primă fază). În ciuda acestor „eforturi”, constructorul a decis să renunţe la contract, spuneau reprezentanţii ONG-ului.

 

CITEŞTE ŞI:

Autostrada Braşov – Bacău intră în licitaţie

Asirom asigură sutele de maşini din flota Poştei

Radare private în Franţa. 26 de vehicule circulă deja în Normandia

 

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Sărățeni - Joseni
Infrastructură

Documentația pentru lotul montan Sărățeni – Joseni, parte din A8, transmisă la ANAP

Compania Națională de Investiții Rutiere (CNAIR) a transmis, spre validare, către Agenția...

Pantelimon
Infrastructură

Viitorul nod rutier Pantelimon va realiza legătura între Autostrada București A0 și DN 3

Consiliul Tehnico-Economic al Ministerului Transporturilor a avizat Studiul de Fezabilitate necesar construirii...

București - Giurgiu
Infrastructură

3 posibile variante de traseu pentru drumul de mare viteză București – Giurgiu

Consiliul de Administrație al Companiei Naționale de Investiții Rutiere (CNIR) a aprobat...

Timișoara - Moravița
Infrastructură

Și cel de-al doilea lot al Autostrăzii Timişoara – Moraviţa a fost lansat în licitație

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a anunțat că a...