Radare private în Franţa. 26 de vehicule circulă deja în Normandia

În timp ce în România, radarele trebuie amplasate în mod obligatoriu în locuri vizibile şi în maşini cu însemnele Poliţiei, Franţa a adoptat o măsură diametral opusă: utilizează radare private. Dispozitivele sunt instalate pe maşini administrate de companii private.
radare private

Pentru a lupta împotria excesului de viteză, în Normandia, la Évreux, 26 de dispozitive radar au fost instalate pe vehiculele companiei Mobiom, desemnată, prin licitaţie, de statul francez, să administreze întregul proces de identificare a vitezomanilor. Vehiculele, în care nu sunt instalaţi poliţişti sau jandarmi, ci şoferi profesionişti în civil, sunt marca Peugeot 383, de o culoare sobră.

Proiectul-pilot a fost lansat în 2018, vehiculele-radar parcurgând peste 200.000 de km pe itinerarii fixate în prealabil de Prefectură şi au transmis peste 12.000 de mesaje de infracţiuni. De exemplu, doar în luna octombrie 2018, au fost acordate 1873 de amenzi, în valoare totală de 250.000 de euro.

„În Normandia, depăşirile de viteză cu peste 20 de km/h faţă de limita admisă, surprinse de aceste vehicule, au fost cu 30% mai multe decât cele sesizate de radarele semnalizate prin panouri. Aceasta este dovada eficacităţii pentru a lupta împotriva marilor excese de viteză”, au subliniat reprezentanţii serviciilor de Securitate Rutieră.

În Normandia, obiectivul este ca maşinile-radar să controleze aproximativ 200.000 de km/lună, 8 ore/zi, inclusiv în perioada sărbătorilor.

Neregulile înregistrate sunt comunicate Centrului Naţional pentru Infracţiuni Rutiere, din Reims, unde sunt emise amenzile. Vitezomanii le vor primi într-un interval de 15 zile de la comiterea infracţiunii.

Companiile care administrează aceste radare private nu sunt remunerate în funcţie de numărul de infracţiuni identificate.

După Normandia, în luna mai, astfel de vehicule au început să circule în regiunile Bretagne şi Loire.

„Toată Franţa va fi acoperită de astfel de vehicule până la jumătatea anului, iar până la finele lui 2020, numărul lor va ajunge la 383 de maşini cu dispozitive radar instalate la bord”, au conchis reprezentantanţii Securităţii Rutiere.

Poliţia Rutieră franceză consideră că prin acest parteneriat public-privat, 400 de cadre de poliţie vor putea fi repartizate în zone cu deficit de personal instruit.

Vehiculele radar utilizate costă aproximativ 70.000 de euro.

 

CITEŞTE ŞI:

De unde cumpără maşini electrice Primăria Sectorului 3

WebEye are noi pachete tarifare. Economiile pot ajunge la 800 euro/vehicul

Italia, furioasă pe Google, din cauza aplicaţiei Android Auto

 

Adaugati comentariu