Proiectul de lege privind asigurarea infrastructurii de alimentare a vehiculelor electrice, adică pentru stațiile de încărcare, zace, de aproape 3 ani, prin sertarele parlamentarilor. Iniţiativa a fost adoptată de Senat în decembrie 2017, iar de atunci aşteaptă votul Camerei Deputaţilor.
Iniţiativa legislativă pentru stațiile de încărcare prevede ca, până la 31 decembrie 2020, autorităţile locale din localităţile cu peste 100.000 de locuitori să realizeze minim cinci puncte publice de reîncărcare, cu capacitate de alimentare de 4 maşini fiecare; fiecare sector al municipiului Bucureşti să realizeze minim zece puncte publice de reîncărcare în fiecare sector, cu capacitate de alimentare de 10 maşini fiecare; benzinăriile cu peste 16 pompe de alimentare să realizeze minim două puncte publice de reîncărcare cu capacitate de alimentare de 2 maşini fiecare.
Potrivit proiectului de lege privind asigurarea infrastructurii de alimentare a vehiculelor electrice, finanțarea instalării stațiilor de încărcare se realizează din bugetul Fondului pentru Mediu (50%) şi din bugetul local (50%).
În prima parte a anului 2018, proiectul de lege a obţinut, în Camera Deputaților, avizul favorabil al Comisiei pentru muncă şi protecţie socială şi avizul nefavorabil al Comisiei pentru buget. De atunci, nimeni nu l-a mai băgat în seamă.
Conform procedurii parlamentare, proiectul de lege trebuie să mai primească avizul Comisiei juridice, de disciplină şi imunităţi şi să fie dezbătut de Comisia pentru administraţie publică şi amenajarea teritoriului şi de Comisia pentru industrii şi servicii.
De abia in mai 2020, Guvernul Orban s-a uitat pe proiect, dar i-a dat aviz negativ
„Schimbarea pe piaţa auto este inevitabilă, dacă luăm în considerare că vânzările de maşini electrice şi hibride au crescut . (…) Astfel, asigurarea infrastructurii alimentare pentru vehicule electrice trece de la „moft” la necesitate, iar proiectul de lege pe care l-am iniţiat vine în sprijinul acestui obiectiv”, spune deputatul Glad Varga.
Potrivit acestua, adoptarea proiectului de lege ar conduce nu numai la realizarea rapidă a infrastructurii necesare vehiculelor electrice, tot mai numeroase şi în România, dar şi la soluţionarea unor probleme de mediu, pentru care ţara riscă infringement.
CITEȘTE ȘI:
Au început lucrările pe sectorul Târgu Mureş – Ungheni de pe Autostrada A3
Circuit pentru testarea autovehiculelor autonome la Cluj. De unde vin banii
Comentați?