Pe măsură ce frigul iernii revine, șoferii de vehicule electrice se confruntă cu provocarea anuală de a conserva autonomia atunci când temperatura devine negativă. Furnizorul de soluții telematice Geotab are câteva sfaturi pentru condusul pe timp de iarnă.
Pot mașinile electrice să suporte iarna? În timp ce majoritatea vehiculelor electrice pot face față condițiilor de condus pe timp de iarnă, călcâiul lui Ahile este pierderea de autonomie. Acest lucru se datorează faptului că este nevoie de energie suplimentată pentru a ține la cald bateriile și ocupanții mașinii în acele zile reci. Analiza Geotab arată că vehiculele electrice pot pierde până la 50% din autonomie la -15 grade Celsius. Deși unele pierderi de autonomie sunt inevitabile, există măsuri pe care un șofer le poate lua pentru a atenua acest lucru.
1. Conectarea la priză pentru a evita frigul de iarnă
Când temperaturile scad, este important ca vehiculul electric să fieconectat la priză. Această practică nu este destinată doar încărcării vehiculului, ci și pentru a permite reglarea temperatuii bateriei, ceea ce poate prelungi durata de viață a acesteia. În plus, vehiculul electric at putea fi preîncălzit cât încă este conectat, astfel încât în interior să fie deja cald când șoferul se urcă la volan.
2. Încălzirea șoferului, nu a aerului
Știați că încălzirea aerului din vehiculul electric poate consuma între 3.000 și 5.000 de wați? În loc să vă încălziți cabina, Geotab vă recomandă să profitați de scaunele și volanele încălzite. Această metodă folosește aproximativ 75 de wați și încălzește șoferul prin contact direct, având și un impact semnificativ asupra păstrării autonomiei vehiculului electric.
3. Atenție la presiunea din anvelope!
Presiunea în anvelope tinde să scadă odată cu scăderea temperaturii, crescând rezistența la rulare și afectând autonomia. Geotab subliniază importanța verificării presiunii în anvelope lunar, în special în timpul sezonului de iarnă, pentru a asigura funcționarea eficientă a vehiculului electric.
4. Mișcări line pe drumuri alunecoase
Iarna nu este un moment pentru manevre bruște. Conducerea lină nu este doar mai sigură, ci și mai eficientă din punct de vedere energetic. Ajută la maximizarea sistemului de frânare regenerativă, oferind astfel mai multă autonomie.
5. Modul Eco
Când circulați pe drumuri înghețate, activarea modului Eco este benefică. Această setare economisește energia limitând puterea și, de asemenea, moderează accelerația vehiculului. Acest lucru reduce probabilitatea de patinare a roților și pierderea tracțiunii, contribuind la o experiență de conducere mai sigură și mai controlată.
6. Nu uitați de viteză!
Știați că, în anumite condiții, viteza poate avea un impact mai mare asupra autonomiei decât temperatura? Cercetarea Geotab indică faptul că influența vitezei devine din ce în ce mai mare cu cât aceasta crește, iar vehiculele sunt mai mari. Deci, respectarea limitei de viteză nu numai că vă ajută să vă mențineți în siguranță, dar vă permite și să vă conservați autonomia.
CITEȘTE ȘI:
Cum pot fi identificate și evitate mașinile cu kilometrajul dat înapoi
Peisajul mobilității electrice din România își resetează traiectoria?
Comentați?