Advertisement

radu-manea-floteauto
Home Interviuri Leasingul operaţional, un factor în creşterea competitivităţii în sectorul privat

Leasingul operaţional, un factor în creşterea competitivităţii în sectorul privat

Interviu cu Radu Manea, Director Divizie Fleet Management, Porsche Finance Group

Cum caracterizaţi anul 2015 din punctul de vedere al rezultatelor Porsche Mobility?

Tendinţele generale pe piaţa de leasing şi pe piaţa auto şi-au făcut simţită prezenţa şi pe piaţa de leasing operaţional. Rezultatele Porsche Mobility până la momentul actual au fost bune, iar factorii care au condus la obţinerea acestor rezultate au fost strategia de afaceri a companiei, creşterea pe segmentul IMMurilor, precum şi creşterea pieţei auto şi a nivelului de încredere în leasingul operaţional.

radu-manea-floteautoAnul 2015 a reprezentat o nouă oportunitate de creştere, în limitele unei economii care încă nu s-a stabilizat suficient. Schimbările din această perioadă din România, atât la nivel politic, cât şi economic, pot influenţa în mod direct sau indirect rezultatele pe termen lung. Însă până la acest moment, tendinţa pe piaţa de leasing operaţional este pozitivă, prin urmare şi cea a companiei noastre. Un factor important în această tendinţă este reprezentat de segmentul IMM-urilor, care a crescut moderat în ultimii ani, astfel au crescut uşor şi cererile pe acest segment. Din acest motiv, unul dintre obiectivele noastre de anul acesta, dar şi pe termen lung, a presupus şi presupune dezvoltarea în continuare a segmentului IMM-urilor şi atragerea de noi clienţi.

Creşterea pieţei auto şi creşterea încrederii în leasingul operaţional şi-au spus şi ele cuvântul în obţinerea unor rezultate bune. Tot mai mulţi manageri semnalează faptul că acest produs este important pentru afacerea şi activitatea lor. Flexibilitatea noastră este un avantaj suplimentar pentru a schimba percepţiile asupra acestui sector şi se datorează în primul rând faptului că Porsche Mobility este parte a unui grup, ce oferă numeroase posibilităţi de personalizare a ofertelor adaptarea acestora la toate cerinţele.

Sub aceste premise, Porsche Mobility şi-a menţinut poziţia printre jucătorii de top de pe piaţa locală de leasing operaţional şi management de flote, cu produse şi servicii cu un nivel ridicat de profesionalism, calitate şi flexibilitate, precum şi cu soluţii adaptate, oferind o gamă completă de produse şi servicii conexe achiziţiei de automobile, atât în ceea ce priveşte finanţarea, cât şi asigurarea şi managementul de flote. Tendinţa pentru restul anului este pozitivă şi rezultatele companiei evoluează în aceeaşi direcţie, proporţional cu dezvoltarea pieţei de leasing operaţional, care susţine obiectivul nostru de dezvoltare constantă a produsului.

Ce recomandaţi IMM-urilor în termeni de finanţare şi administrare a flotei?

Proprietarii IMM-urilor sunt încurajaţi să analizeze cât mai bine situaţia costurilor înainte de a lua decizia de achiziţionare a unei flote auto, principiul după care le recomandăm să se ghideze fiind raportul calitate-preţ cât mai echilibrat şi costul total al proprietăţii.

Minimizarea costurilor, adaptarea produselor pe care le achiziţionează la nevoile lor specifice şi  libertatea de a alege reprezintă elemente extrem de importante pentru IMM-uri. Aşa a apărut leasingul  financiar cu valoare reziduală reală, PERFECT LEASING, adus de Porsche Finance Group în  România în anul 2011 pentru a se plia cât mai bine nevoilor pe care le-am identificat în rândul  clienţilor.

Principala noutate adusă de produsul de finanţare PERFECT LEASING este flexibilitatea crescută. Dacă în cazul leasingului operaţional clientul utilizează autovehiculul nou, eventual împreună cu un pachet de servicii de management de flote adaptat propriilor necesităţi, iar la finalul contractului returnează maşina, în cazul PERFECT LEASING opţiunile de la final de contract sunt variate.

Întreprinderile mici şi mijlocii care achiziţionează o flotă finanţată prin PERFECT LEASING pot cumpăra maşinile la final de contract dacă doresc, achitând valoarea reziduală, sau pot prelungi contractul de finanţare, eşalonând valoarea reziduală. Mai mult decât atât, dacă doresc să vândă flota de maşini dealerului pe baza unei pre-oferte primite la începutul contractului, pot face acest lucru pentru a achiziţiona o nouă flotă. Finanţarea prin PERFECT LEASING este disponibilă pentru maşini noi în Euro, cu o durată a contractului între 12 şi 60 de luni.

Sunt companiile interesate de produsul de sale leaseback? Aţi avut solicitări în acest an?

Această variantă de finanţare este mai puţin cunoscută de companiile din România şi în acelaşi timp, mai puţin căutată. Nu avem foarte multe cereri de acest tip.

Se poate vorbi acum, la sfârşitul anului 2015, despre leasingul operaţional cu servicii de administrare incluse drept un produs matur? Sau este încă prea devreme?

Este prematur să numim astfel leasingul operaţional cu servicii de administrare incluse. Piaţa de leasing operaţional din România este încă o piaţă tânără. Cu siguranţă acest lucru este o provocare, însă considerăm acest aspect drept o oportunitate de creştere şi dezvoltare. Iar această atitudine ne-a ajutat să ne păstrăm poziţia de top pe piaţă. Putem spune că importanţa serviciilor de administrare a început să fie percepută de către clienţi ca fiind din ce în ce mai importantă, iar acest lucru poate fi cuantificat în timp.

Porsche Mobility este un partener de încredere pentru clienţii care îşi doresc o flotă sustenabilă, pe o piaţă competitivă, prin intermediul produsului de leasing operaţional şi al serviciilor de flotă pe care le oferă pentru maşinile din cadrul grupului Volkswagen.

Piaţa de leasing operaţional înregistrează ritmuri de creştere anuale de două cifre. Care este mix-ul de elemente care stă la baza acestui rezultat?

Piaţa de leasing operaţional este în strânsă legătură cu dinamica economiei, din acest motiv nu există o reţetă sau un mix perfect care stă la baza acestui rezultat. Într-adevăr, sunt mulţi factori care contribuie la trendul ascendent. Baza de clienţi reprezintă un potenţial motor de creştere, însă şi mai importante sunt serviciile oferite clienţilor şi investiţia constantă în îmbunătăţirea acestora. Dezvoltarea produselor şi serviciilor pe care le oferim clienţilor este una dintre priorităţile noastre. Aici nu este vorba doar despre lansarea unor noi produse, ci şi despre identificarea zonelor care necesită îmbunătăţiri, precum şi nivelul de calitate a serviciilor post-vânzare. Totodată, satisfacţia clienţilor noştri este una dintre priorităţile strategice ale companiei noastre, iar creşterea acesteia reprezintă un obiectiv pe termen lung pentru noi. Odată cu trecerea timpului, companiile conştientizează tot mai mult nevoia unui partener de încredere pe termen lung, iar Porsche Finance Group încurajează acest parteneriat.

Dacă cineva pronunţă numele Posche Mobility, la ce ar trebui să se gândească în primul rând şi în primul rând?

Porsche Mobility înseamnă în primul rând mobilitate. Iar mobilitatea este esenţială în orice business, mai ales în cele ale căror activitate depinde de flota auto. Porsche Mobility, prin intermediul produsului de leasing operaţional şi al serviciilor de management de flotă pe care le oferă pentru maşinile din cadrul grupului Volkswagen, este un partener de încredere pentru clienţii care îşi doresc o flotă sustenabilă din punct de vedere al costurilor, pe o piaţă din ce în ce mai competitivă.

Ceea ce ne diferenţiază, ca parte a Porsche Finance Group, este faptul că, în materie de finanţare şi asigurări, suntem singura companie din România care oferă un pachet complet de produse şi servicii de finanţare şi de asigurare auto: clienţii pot alege orice tip de finanţare pentru flota lor, servicii de administrare fără finanţare sau ambele, inclusiv asigurare, în pachetul cel mai flexibil de pe piaţă. Conceptul nostru one-stop-shop, prin care oferim pachetul complet direct în showroom, vine ca o continuare a diversităţii produselor şi serviciilor, dar este şi un instrument care facilitează procesul de achiziţie şi se bucură de o mare apreciere.

Cum credeţi că va evolua piaţa anul viitor? Îşi va menţine acest ritm de creştere de 2 cifre sau va apărea un efect de bază care va încetini acest avans?

Schimbările care vor avea loc în România în următoarea perioadă, în contextul situaţiei actuale, lasă locul unor predicţii pur orientative privind evoluţia pieţei de anul viitor. Cu toate acestea, având în vedere că trendul este unul pozitiv şi că rezultatele companiei evoluează în acelaşi sens, ne aşteptăm ca şi anul viitor să existe o creştere a pieţei, chiar dacă ritmul va fi, poate, unul mai lent.

Porsche Finance Group a aniversat 16 ani de prezenţă pe piaţa din România, iar în toţi aceşti ani, compania s-a adaptat la situaţii extrem de complexe şi diverse, a crescut şi a evoluat odată cu economia locală şi cu piaţa. Aşadar, ne aşteptăm ca Porsche Mobility, ca parte a Porsche Finance Group, să facă faţă cu brio tuturor provocărilor viitoare şi să contribuie la creşterea sectorului de business din România.

Porsche Mobility este un partener de încredere pentru clienţii care îşi doresc o flotă sustenabilă, pe o piaţă competitivă, prin intermediul produsului de leasing operaţional şi al serviciilor de flotă pe care le oferă pentru maşinile din cadrul grupului Volkswagen.

Porsche Mobility este o companie din cadrul Porsche Finance Group ce oferă leasing operaţional şi management de flotă pentru maşinile noi şi rulate din cadrul grupului Volkswagen: Volkswagen, Audi, SEAT, Skoda, Volkswagen Autovehicule Comerciale, Porsche şi Das Weltauto www.managementdeflote.ro

 

(Articol publicat în revista FloteAuto, decembrie 2015-ianuarie 2016)

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

ALD Automotive
InterviuriLeasing operaţional

Cum va dezvolta Ayvens piața de leasing operațional din România

Interviu cu Shane Dowling, Country Managing Director Ayvens în România

Moov Leasing
Leasing operaţional

Moov Leasing își majorează capitalul social și ajunge la o evaluare de 50 mil. euro

Moov Leasing,companie de leasing operațional care se concentrează pe nevoile clienților individuali...

Ayvens
Leasing operaţional

ALD Automotive | LeasePlan își continuă activitatea sub noul nume Ayvens

ALD Automotive | LeasePlan lansează în România noul său brand global de...

Hidroelectrica
Leasing operaţional

Flotă de 42 de vehicule cu emisii scăzute pentru Hidroelectrica

Hidroelectrica a lansat licitația pentru contractarea în leasing operațional a unui număr...