Advertisement

autonom
Home Finanţare Leasing operaţional Leasing operaţional. Soluţia care rezolvă două probleme

Leasing operaţional. Soluţia care rezolvă două probleme

Administrarea şi finanţarea flotelor prin leasing operaţional îşi face tot mai mult loc în planurile de business ale companiilor româneşti, care au ajuns la concluzia că această soluţie rezolvă simultan două probleme-cheie ale unei afaceri : eficientizarea costurilor şi mobilitatea.

În linie cu avansul economiei şi al înmatriculărilor auto, piaţa de leasing operaţional îşi continuă trendul ascendent, rezultatul de la finalul anului trecut indicând o depăşire a nivelului de 55.500 de unităţi în administrare, în creştere cu 13% faţă de 2014. Jucătorii din piaţa de profil spun că acest lucru se datorează, pe de o parte, clienţilor existenţi care, apreciind beneficiile externalizării administrării parcurilor auto, au continuat să apeleze la acest serviciu, iar, pe de alta, firmelor româneşti, inclusiv IMM-uri, care au început să devină conştiente de avantajele leasingul operaţional, ca modalitate de utilizare a autovehiculelor.

PFG mizează pe IMM-uri şi pe finanţarea vehiculelor grele

Pentru directorul Diviziei Fleet Management din cadrul Porsche Finance Group (PFG), Radu Manea, apetitul companiilor cu privire la externalizarea administrării şi deţinerii parcului de maşini este în strânsă legătură cu contextul macroeconomic actual. Acest este de părere că scăderea TVA şi relaxarea fiscală din ultima perioadă le-au oferit managerilor încrederea de care aveau nevoie pentru a face investiţii pe termen mediu şi lung.

radu-manea-floteautoManagerii de companii au început să înţeleagă tot mai bine întregul proces prin care îşi pot reduce costurile de operare şi control, prin externalizare. Astfel, reduc riscurile şi cresc productivitatea afacerii. Deţinerea unei flote auto atrage după sine costuri şi alocare de resurse pentru companii, elemente pe care managerii preferă tot mai mult să le lase în seama unui partener de încredere, cu un nivel înalt de expertiză, care îi ajută să eficientizeze întreaga activitate de administrare”, explică Radu Manea, director Divizie Fleet Management, Porsche Finance Group (PFG).

Potrivit datelor companiei, la finalul anului trecut, divizia de Fleet Management (Porsche Mobility) avea în administrare un număr de 7.310 de maşini, în creştere cu 360 de unităţi faţă de finalul lui 2015. Porsche Mobility este compania din cadrul PFG ce oferă leasing operaţional şi management de flotă pentru maşinile noi şi rulate din cadrul grupului Volkswagen: Volkswagen, Audi, SEAT, Skoda, Volkswagen Autovehicule Comerciale, Porsche şi Das Weltauto.

Deşi admite că piaţa românească de profil nu şi-a atins potenţialul, produsul de leasing operaţional având încă nevoie de timp pentru a fi înţeles şi cunoscut prin prisma beneficiilor sale, Radu Manea are previziuni pozitive pentru acest an, în condiţiile în care apreciază că mentalitatea companiilor începe să se schimbe.

„Mulţi antreprenori şi-au analizat nevoile şi au ajuns la concluzia că eficientizarea costurilor şi mobilitatea sunt două elemente de care nu se pot lipsi. Leasingul operaţional a fost perceput de tot mai mulţi clienţi ca un produs care aduce valoare: este flexibil şi oferă capacitate de răspuns rapid a clientului la priorităţile de business. Se păstrează însă şi mentalitatea tradiţionalistă, care se învârte în jurul ideii de «a fi proprietar». Indiferent de opţiunile clienţilor, autovehiculele au reprezentat în 2015 un segment care a înregistrat creşteri semnificative. Ceea ce s-a schimbat în mentalitatea clienţilor este metoda de luare a deciziilor. În ultimii ani clienţii s-au orientat tot mai mult către cel mai bun raport calitate-preţ, fiabilitate, consum, versatilitate. Astfel, asistăm la un trend ascendent, în care clienţii de autoturisme ştiu din ce în ce mai bine ce îşi doresc”, subliniază Radu Manea.

Acesta consideră că 2015 a fost un an bun după criza din 2008, principalul motor de creştere fiind reprezentat de finanţările pentru autoturisme şi vehicule comerciale grele. În plus, şeful Porsche Mobility anticipează un avans al cererilor de finanţare prin leasing operaţional venite din partea întreprinderilor mici şi mijlocii. „Finanţarea pentru sectorul IMM-urilor rămâne la fel de importantă pentru noi anul acesta, ca şi în 2015, şi ne aşteptăm la o intensificare a solicitărilor venite din partea acestora”, subliniază directorul  Diviziei Fleet Management, PFG.

În acest context, directorul Diviziei Fleet Management PFG spune că proiectele lansate anul trecut vor fi continuate şi în 2016, ca de exemplu cel privind finanţarea vehiculelor grele.

„Continuăm să depunem toate eforturile pentru a livra clienţilor noştri servicii personalizate, adaptate nevoilor lor, cu un focus special pe parte de creştere a confortului şi utilizare pentru aceştia. Totodată, finanţarea vehiculelor grele este importantă pentru noi în 2016. La finalul anului trecut, am lansat proiectul MAN Finance, o iniţiativă ce le oferă clienţilor opţiuni complete de finanţare şi asigurare a camioanelor MAN. Acesta este un parteneriat cu MHS Truck & Bus, se adresează tuturor clienţilor existenţi sau potenţiali de camioane MAN şi vizează atât clienţii de flotă, cât şi zona de retail. Cu privire la obiectivele şi oportunităţile pentru anul acesta, mizăm pe o creştere pentru produsele financiare centrate pe utilizarea vehiculelor şi asigurarea mobilităţii pentru clienţi, produse cu valoare reziduală reală, mai degrabă decât pentru produsele axate pe asigurarea proprietăţii”, conchide şeful Porsche Mobility.

Business Lease se pregăteşte de extindere    

Cu o flotă la finalul anului trecut de peste 3.200 de vehicule, din care aproximativ 1.000 contractate prin leasing operaţional, compania Business Lease ţinteşte o creştere de 15% în 2016 pentru portofoliul de leasing operaţional.

Philip-Aarsman-floteautoÎn acest an dorim să ajungem, în afară de Bucureşti, şi în alte oraşe mari din România cu propunerea Better CARE şi să fim aproape de IMM-uri prin abordarea noastră de vânzare consultativă  – consultative selling. Pentru a atinge ţinta de creştere şi pentru a ne mări acoperirea la nivel naţional, am intrat acum în procesul de extindere a reţelei de parteneri preferaţi”, arată Philip Aarsman, managing director Business Lease România, companie olandeză care a intrat pe piaţa locală în decembrie 2014, prin preluarea Fleet Management Services.

De altfel, Business Lease se află în perioada de prelansare a CARE Online, platforma online care va digitaliza o mare parte a proceselor de business şi va fi utilizată atât de către managerii de flote, cât şi de şoferi. „Principalul obiectiv al acestui instrument este optimizarea utilizării autovehiculelor de flotă şi reducerea pe total a costurilor şi a daunelor”, explică Philip Aarsman.

Tot în acest context al noutăţilor, acesta spune că, pentru a măsura eficienţa eforturilor în relaţia cu clienţii, a fost lansat primul Studiu de Satisfacţie al Clienţilor de pe plan local şi primul Studiu de Satisfacţie al Şoferilor/Utilizatorilor. Cel din urmă este legat de momentele de interacţiune cu şoferul, în care compania colectează informaţii şi reacţii din partea lor în diferite etape, precum livrarea maşinii, schimbul sezonier al anvelopelor, reparaţia unor daune etc.

În ceea ce priveşte preferinţele clienţilor în materie de branduri şi mărci auto, şeful Business Lease România arată că, în 2015, a avut loc o schimbare de clasament, comparativ cu anul anterior. Dacă în 2014, Top 5 cuprindea Hyundai, Dacia, Volkswagen, Ford şi Skoda, anul trecut, clasamentul era alcătuit din Ford, Dacia, Hyundai, Skoda, Volkswagen.

„Totodată, din ce în ce mai multe LCV-uri sunt contractate de către clienţii noştri prin leasing operaţional, iar legat de perioada de finanţare avem de a face cu o creştere a duratei medii a unui contract de la 43 la 45 de luni”, precizează Philip Aarsman.

În plus, acesta subliniază că atât consumul de combustibil, cât şi emisiile de CO2 devin criterii din ce în ce mai importante în procesul de alegere al autovehiculelor la majoritatea clienţilor companiei pe care o conduce.

„Prin urmare, vom lansa o etichetă de emisii de poluare, similara etichetei utilizate în domeniul electronicelor, pentru a ne ajuta clienţii să aleagă cele mai eficiente autovehicule din punct de vedere al consumului de combustibil”, explică managing directorul Business Lease România.

 

(Articol publicat in revista Flote Auto, aprilie 2016)

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

ayvens
Leasing operaţional

Ayvens intră în parteneriat cu BYD pentru a livra vehicule electrice în Europa

Ayvens (ALD Automotive – LeasePlan) a semnat un memorandum de înțelegere cu...

arval
Leasing operaţional

Observatorul Arval pentru Mobilitate 2024: 9 din 10 manageri spun că flotele lor vor crește sau vor rămâne stabile în următorii 3 ani

Majoritatea companiilor românești rămân încrezătoare în viitorul flotelor lor, 88% anticipând stabilitate...

Hidroelectrica
Leasing operaţional

Mega-flotă de 212 autovehicule în leasing operațional pentru Hidroelectrica. Cât va costa

Compania Hidroelectrica SA va închiria un număr de minim 212 autovehicule în...