Advertisement

Business Lease
Home Finanţare Leasing operaţional Strategia de creștere a Business Lease este pe axată pe diversificarea și adaptarea continuă a serviciilor

Strategia de creștere a Business Lease este pe axată pe diversificarea și adaptarea continuă a serviciilor

–  Interviu cu Oana Iancu, director comercial Business Lease Romania

Pentru 2024, Business Lease pregătește noi Cum a evoluat activitatea Business Lease în 2023 și, ca tendință, cum anticipați evoluția din acest an?

În 2023, Business Lease a înregistrat o creștere a cifrei de afaceri și a profitabilității, atingând obiectivele propuse într-un mediu economic volatil. Am înregistrat o creștere susținută a clienților pe segmentul de leasing operațional, iar flota noastră a crescut cu 10% față de anul anterior, ceea ce a depășit estimările noastre inițiale. Acest succes se datorează în mare parte strategiilor eficiente de atragere a noi clienți și menținere a celor existenți. Pentru 2024, anticipăm continuarea acestei evoluții pozitive, sprijinite de noi inițiative și produse de mobilitate adaptate nevoilor pieței.

Care sunt, în acest moment, sectoarele din economie care generează cele mai multe parteneriate cu Business Lease? Puteți da câteva exemple?

Parteneriatele noastre sunt extinse în mai multe sectoare ale economiei, cu un accent deosebit pe domeniile care necesită soluții flexibile și sustenabile de mobilitate. Printre acestea, sectorul IT și cel de consultanță se disting prin dinamismul lor și nevoia de soluții de mobilitate adaptative, în timp ce industria farmaceutică și cea de construcții valorizează aspectele de durabilitate și eficiență pe care le oferim. Recent, am înregistrat un interes crescut și achiziții importante din partea sectoarelor de energie și tutun, ceea ce ne arată că strategia noastră axată pe diversificarea și adaptarea continuă a serviciilor noastre pentru a îndeplini nevoile specifice ale fiecărui sector este eficientă.

Business Lease a realizat un studiu comprehensiv privind Politica de flote a companiilor din România. Care a fost scopul acestui demers?

Scopul principal al studiului realizat de Business Lease a fost de a înțelege dinamica și provocările cu care se confruntă companiile din România în gestionarea flotelor auto, în contextul schimbărilor din industria automotive și al incertitudinilor economice recente. Am urmărit să identificăm tendințele cheie și parametrii care influențează deciziile de flotă, inclusiv impactul pandemiei și criza de resurse umane asupra costurilor și eficienței administrării flotelor. Suplimentar am vrut să vedem dacă în companii există o practică în adoptarea politicilor de flote și dacă acestea sunt respectate, precum și să identificăm soluțiile inovatoare adoptate de organizații pentru a răspunde provocărilor mediului economic în prezent.

Care ar fi cele mai importante concluzii ale acestui sondaj?

Concluziile studiului Business Lease despre politica de flote în companiile din România evidențiază câteva aspecte critice.

Ne bucură să vedem că tot mai mult companiile optează pentru leasing operațional. Aproximativ 61% dintre companiile participante la studiu preferă leasingul operațional ca metodă de achiziție a autovehiculelor, datorită predictibilității financiare și flexibilității pe care le oferă. În procesul de achiziție, rata lunară rămâne principalul criteriu pentru 60% dintre acestea, reflectând o concentrare pe gestionarea eficientă a costurilor pe termen scurt și mediu. Studiul a relevat, totodată, faptul că mai mult de jumătate dintre business-uri dețin patru sau mai multe mărci în flota lor, ceea ce indică o adaptare la diversele nevoi ale utilizatorilor.

Există, la nivelul companiilor, o preocupare constantă pentru optimizarea gestionării vehiculelor în concordanță cu schimbările tehnologice și cerințele de sustenabilitate, iar 54% dintre firmele chestionate au actualizat recent politicile de flotă.

Am sondat, totodată, preocuparea companiilor pentru implicarea utilizatorilor, și aproximativ 45% dintre companii permit utilizatorilor să aleagă dintr-o listă restrânsă de modele preconfigurate, fapt care indică o abordare echilibrată între flexibilitate și controlul gestionării flotelor.

Aceste rezultate subliniază o mișcare strategică în industria flotelor, cu o concentrare pe eficiență, sustenabilitate și adaptabilitate în fața unui mediu economic și tehnologic în continuă schimbare.

Cum privesc companiile participante la studiu decizia de înverzire a flotei?

Electrificarea flotelor în România este privită de majoritatea companiilor ca o decizie locală, independentă de influențele vest-europene. Conform studiului, firmele recunosc costurile reduse de utilizare ca fiind principalul avantaj al vehiculelor electrice, cu toate că se confruntă cu provocări precum autonomia limitată, lipsa suficientelor opțiuni de încărcare și costurile inițiale ridicate ale achiziției. Acest mix de percepții reflectă o abordare pragmatică și adaptată la realitățile locale în adoptarea mobilității electrice.

În contextul Planului Național Integrat în Domeniul Energiei și Schimbărilor Climatice, care estimează că până în 2050, majoritatea autoturismelor vor fi electrice sau alimentate cu hidrogen, companiile își asumă un rol activ în atingerea acestor obiective. Business Lease își sprijină clienții în acest proces de tranziție prin integrarea treptată a vehiculelor electrice în flota sa, anticipând o creștere a acesteia și o adaptare continuă la cererea de vehicule electrice.

În acest efort de înverzire, companiile sunt, de asemenea, conștiente de nevoia de a echilibra beneficiile aduse de vehiculele electrice cu provocările lor specifice. Sondajul arată că, în timp ce o treime din companii văd electrificarea flotei ca parte a politicii lor interne de mediu, social și guvernanță (ESG), pentru alții, imaginea companiei și costurile reduse de consum sunt motivații importante. Totuși, aspectele legate de autonomie, opțiunile de încărcare și costuri rămân obstacole semnificative în adopția pe scară largă a acestor vehicule.

Astfel, în timp ce tendința de electrificare a flotelor este clară și încurajată de politicile naționale și de inițiativele corporative, decizia de adopție rămâne complexă, fiind influențată de factori economici, tehnologici și de infrastructură. Business Lease încurajează și sprijină companiile în acest demers, oferind soluții adaptate pentru a depăși aceste bariere și pentru a face tranziția către o flotă mai verde cât mai fluidă și eficientă.

Ce înseamnă ”mobilitate sustenabilă” pentru dvs. și cum se reflectă acest lucru în activitatea Business Lease?

Pentru Business Lease, mobilitatea sustenabilă înseamnă dezvoltarea și implementarea de soluții care reduc impactul negativ asupra mediului, promovând în același timp eficiența și inovația. Aceasta se reflectă în programele noastre, cum ar fi programul „Go Better”, care integrează practici ecologice în toate aspectele operațiunilor noastre, și în angajamentul nostru pentru o flotă curată și modernă, cu emisii reduse.

Prin programul „Go Better”, Business Lease s-a angajat să-și sprijine clienții în reducerea și compensarea amprentei de carbon a parcului auto. Practic, cum funcționează acest program?

Programul „Go Better” se concentrează pe măsurarea și neutralizarea emisiilor de CO2 generate de flota noastră și de activitățile clienților noștri. Prin acest program, oferim soluții personalizate care includ evaluări ale amprentei de carbon, recomandări pentru optimizarea utilizării vehiculelor și implementarea de vehicule ecologice. Astfel, contribuim activ la reducerea impactului ecologic al activităților de mobilitate.

 

 

(Articol publicat în revista Flote Auto, mai 2024)

 

 

CITEȘTE ȘI:

 

Bosch a înregistrat, anul trecut, o performanță stabilă în România în ciuda incertitudinilor pieței

 

Volkswagen își va îndrepta atenția către hibridele plug-in, deoarece „electricele pe baterie se plafonează”

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

arval
Leasing operaţional

Observatorul Arval pentru Mobilitate 2024: 9 din 10 manageri spun că flotele lor vor crește sau vor rămâne stabile în următorii 3 ani

Majoritatea companiilor românești rămân încrezătoare în viitorul flotelor lor, 88% anticipând stabilitate...

Hidroelectrica
Leasing operaţional

Mega-flotă de 212 autovehicule în leasing operațional pentru Hidroelectrica. Cât va costa

Compania Hidroelectrica SA va închiria un număr de minim 212 autovehicule în...

Romgaz
Leasing operaţional

Romgaz contractează o flotă de 30 de utilitare 4×4 în leasing operațional

Societatea Națională de Gaze Naturale Romgaz intenționează să contracteze un număr de...

tesla
Leasing operaţional

Reducerea prețurilor la mașinile Tesla a afectat valorile de revânzare ale flotelor companiilor de leasing

Tesla ia măsuri pentru a calma unele companii europene de leasing operațional,...