Leasing operaţional. Finanțarea și administrarea flotele auto în vremuri de pandemie

Confruntate cu epidemia de coronavirus ca şi restul economiei, companiile de leasing operaţional s-au adaptat noilor vremuri, în contextul în care nevoia de flote şi de mobilitate continuă să existe. În plus, schimbările produse în această perioadă plină de incertitudini au pregătit terenul pentru multe oportunităţi, în special pentru firmele client din sectoarele de comerţ electronic, curierat şi catering.
E-Distribuţie Muntenia

Pandemia de coronavirus a adus pentru mediul de business o serie de situaţii neprevăzute, a căror gestionare nu a avut decât o singură soluţie: adaptarea rapidă. Noua normalitate a pus la încercare capacitatea companiilor de a-şi desfăşura activităţile fără ca angajaţii să călătorească, fără întâlniri în persoană ori alte modalităţi de lucru ce păreau indispensabile şi le-a impus să se adapteze pentru a avea o productivitate comparabilă sau chiar mai mare.

Fără să facă excepţie, şi companiile de leasing operaţional au trebuit să se adapteze la această nouă normalitate. Cum au făcut-o?

Flexibilitatea, puntea de legătură cu firmele-client

Pentru directorul general al ALD Automotive, Shane Dowling, răspunsul nu este atât de diferit faţă de ceea ce se făcea deja înainte, însă sănătatea şi siguranţa angajaţilor, clienţilor şi partenerilor au fost prioritizate, iar operaţiunile au devenit mai flexibile.

shane-dowling-ald-floteauto

„Viaţa merge înainte şi multe companii, care au fost obligate să-şi continue activitatea implementând lucrul de acasă pentru angajaţi din motive de siguranţă, îşi fac acum planuri pentru a se întoarce în siguranţă la birou. Un nou model de business înseamnă noi soluţii de mobilitate, mai ales acum, când distanţarea socială şi temerile legate de răspândirea virusului în spaţiile închise din mijloacele de transport în comun par să conducă la o utilizare mai mare a maşinilor pentru diferite nevoi de deplasare. Prin urmare, noi, ca furnizori de servicii de mobilitate, căutăm alături de clienţii noştri soluţii pentru a le fi alături în această perioadă. Flexibilitatea a devenit puntea dintre noi şi ei. Am răspuns rapid la nevoile clienţilor, care fie şi-au extins numărul de angajaţi ce beneficiază de o maşină de companie, fie au ales o soluţie de tranziţie, până la decizia de a semna un contract pe o perioadă mai îndelungată”, a subliniat Shane Dowling.

Acesta precizează că în ultimele luni, gradul de accesare al serviciilor asociate contractelor de leasing s-a menţinut pe un trend normal, cu menţiunea că a fost înregistrat un interes mult peste medie în ceea ce priveşte intervenţiile door-to-door. „Era cumva de aşteptat acest lucru, pentru că utilizatorii au încercat, în special la începutul pandemiei, să limiteze cât de mult cu putinţă contactul cu exteriorul, astfel că au apelat la soluţii ce implică un număr redus de interacţiuni cu alte persoane”, explică directorul general al ALD Automotive.

Astfel, acesta consideră că, din punctul de vedere al mobilităţii, o consecinţă pe termen mediu a pandemiei de coronavirus ar putea fi relansarea principiului one-car-one-driver.

„Înainte de criză, oamenii erau încurajaţi să utilizeze mai mult transportul public şi să aleagă soluţii de tipul shared mobility. Cred că, în viitor, mixul serviciilor de mobilitate va include tot mai multe soluţii strâns legate de transportul individual, deoarece oferă un sentiment de siguranţă în această perioadă incertă. Ne confruntăm cu un nou climat de business, diferit de normalitatea pe care o ştiam cu toţii şi suntem pregătiţi să oferim companiilor soluţii personalizate şi flexibile, chiar şi pe termen scurt”, spune Shane Dowling.

De altfel, în opinia directorului general al ALD Automotive, pandemia a schimbat o parte din comportamentul oamenilor la nivel individual: a apărut o aversiune faţă de transportul public şi serviciile shared mobility, se lucrează mai mult de acasă şi se observă o creştere a vânzărilor online şi a livrărilor la domiciliu. Ca atare, acesta consideră că, pentru industria de leasing operaţional, schimbările au pregătit terenul pentru multe oportunităţi, în special pentru clienţii din sectoarele de comerţ electronic, curierat şi servicii de livrare de mâncare.

„Prin urmare, 2020 ar putea fi denumit ca anul noii normalităţi, la care ne adaptăm cu toţii în fiecare zi. Incertitudinea va rămâne, de asemenea, o constantă a următoarelor luni, dar semnalele din piaţă sunt, totuşi, pozitive, chiar dacă trebuie să fim pregătiţi pentru perioade mai dificile în cazul anumitor industrii. În acelaşi timp suntem şi optimişti, pentru că business-urile care se bazează pe maşini vor fi în căutarea unor soluţii de leasing operaţional deoarece, astfel, nu îşi blochează lichidităţile. Mobilitatea va continua să existe, indiferent de scenariul în care ne vom afla, aşa că vom continua să depunem toate eforturile pentru a le furniza clienţilor cele mai bune soluţii adaptate specificului şi nevoilor acestora”, a conchis directorul general al ALD Automotive, Shane Dowling.

Soluția de leasing operaţional, un produs perfect adaptat acestei perioade

În opinia lui Radu Manea, Head of Fleet Management în cadrul Porsche Finance Group (PFG), pandemia a afectat toate segmentele economiei, indiferent de industrie, însă cel mai puternic efect resimţit a fost acela al reducerii achiziţiilor şi al amânării deciziilor de cumpărare, „ceea ce este până la urmă, un efect de aşteptat într-o astfel de situaţie”.

Cu toate acestea, directorul de fleet management al PFG consideră că leasingul operaţional este un produs perfect adaptat acestei perioade şi caracteristicilor ei, atât pentru clienţi companii, cât şi pentru persoane fizice.

sharetooAşa cum ştiţi, noi adresăm produsul nu doar companiilor, ci şi segmentului retail, inclusiv persoanelor fizice, începând din octombrie anul trecut. Considerăm produsul unul optim pentru a răspunde nevoii de mobilitate a clienţilor, o nevoie care nu dispare odată cu pandemia, însă îşi modifică structura – oamenii tind spre soluţii de transport mai sigure, doresc să poată utiliza o maşina fără a investi consistent într-o achiziţie la momentul actual. Pentru toţi aceştia, produsul de leasing operaţional este soluţia – oferă acces rapid la maşina nouă dorită, chiar cu avans 0, dacă bonitatea clientului o permite, fără a implica blocarea lichidităţilor pentru achiziţia maşinii. Clientul decide pe ce perioadă utilizează maşina, iar la final o returnează, fără grija revânzării. Este o soluţie flexibilă şi personalizată de mobilitate, pe care ne bucurăm să o oferim tuturor clienţilor”, explică Radu Manea.

De altfel, acesta consideră că, în actuala situaţie, tot mai mulţi clienţi care poate înainte ar fi privit mult mai reticent un produs financiar ce propune utilizarea maşinii în detrimentul proprietăţii, vor fi mai interesaţi şi deschişi în a-l accesa.

Pentru Radu Manea, pandemia nu reduce nevoia de flexibilitate şi de mobilitate. Ba dimpotrivă, crează oportunităţi pentru finanţările în leasing operaţional. „Putem asista la o trecere accelerată dinspre proprietate spre utilizare. Poate mai mult decât până acum, nu doar companiile, ci şi persoanele fizice vor prefera să plătească exact ceea ce utilizează, fără a mai purta grija revalorificării maşinii achiziţionate”, conchide acesta.

(Articol publicat în revista Flote Auto, septembrie 2020)

 

CITEȘTE ȘI:

Topul celor mai căutate vehicule comerciale rulate din România

Sectoarele de autostradă care vor fi finalizate până la sfârșitul anului însumează 44 km

Când devine economică achiziţionarea unui vehicul electric

 

 

Adaugati comentariu