Advertisement

vehiculele electrice cu baterie
Home Piaţa auto Flotă verde Previziunile privind vehiculele electrice cu baterie s-au dovedit prea optimiste

Previziunile privind vehiculele electrice cu baterie s-au dovedit prea optimiste

Industria auto intră într-o perioadă de stagnare a volumelor de producție, conform celui mai recent studiu realizat de Lazard/Roland Berger. Lipsa creșterii, incertitudinile geopolitice, intensificarea concurenței și presiunile asupra costurilor legate de noile tehnologii duc la o transformare a modelelor de afaceri.

Previziunile anterioare privind vehiculele electrice cu baterie (BEV) s-au dovedit prea optimiste, notează analiștii Lazard/Roland Berger. Volumele reale sunt mai mici decât se așteptau. Drept urmare, se estimează acum că, până în 2030, cota de piață a vehiculelor electrice cu baterie va ajunge la 41%, o scădere de 12 puncte procentuale față de prognoza din decembrie 2023.

Eliminarea subvențiilor și a facilităților fiscale, în special în Uniunea Europeană, precum și preocupările pieței cu privire la eliminarea treptată a vehiculelor termice și tranziția la vehicule electrice cu baterie, au dus la o încetinire, explică aceștia.

Producția BEV încetinește în Europa, China și Statele Unite

Previziunile pe termen scurt privind producția de vehicule electrice cu baterii până în 2025 indică o încetinire în toate regiunile majore, cu o scădere de la 4,2 milioane la 2,9 milioane de unități în UE, de la 11,5 milioane la 10,5 milioane de unități în China și de la 3,1 milioane la 1,8 milioane de unități în Statele Unite.

Proiecțiile pe termen mediu pentru 2030 dezvăluie ajustări similare în scădere, indicând volume mai mici decât cele estimate inițial în toate regiunile. „Acest lucru încurajează producătorii să se concentreze mai mult pe optimizarea costurilor vehiculelor electrice cu baterii”, se mai arată în studiul Lazard/Roland Berger

Producție mai mică în comparație cu motoarele cu combustie

Adoptarea mai lentă decât se aștepta a vehiculelor alimentate cu baterii duce inevitabil la volume de producție mai mici în comparație cu modelele tradiționale cu combustie, limitând economiile de scară necesare pentru profitabilitate.

De exemplu, un Volkswagen Golf VII cu motor cu combustie a atins un vârf de producție de 1,06 milioane de unități, în timp ce pentru modelul comparabil alimentat cu baterii, Volkswagen ID.3, a fost produse doar 355.000 de unități. Această limitare a volumului se aplică și segmentului premium, unde scăderea volumelor de producție a vehiculelor electrice cu baterii duce la o pondere mai mare a costurilor fixe per vehicul, crescând, de asemenea, presiunea asupra profitabilității.

Costuri directe semnificativ mai mari

În plus, costurile directe ale vehiculelor electrice cu baterii sunt semnificativ mai mari decât cele ale modelelor cu combustie, notează studiul. De exemplu, costul unui grup motopropulsor pentru o mașină cu combustie din segmentul C (compact) este de 4.700 euro, comparativ cu 11.400 euro pentru un vehicul echivalent alimentat cu baterii.

 

Sursa foto: Volkswagen AG

 

 

 

 

CITEȘTE ȘI:

 

Performanță și siguranță la drum: importanța alegerii unor cauciucuri potrivite

 

Tendințele sezoniere de pe piața auto second-hand

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Best Electric Car 2025 Romania

Articole similare

Best Electric Car 2025
Flotă verde

Best Electric Car 2025. Cele mai bune mașini electrice pot fi văzute și votate la București Mall

Unul dintre evenimentele de referință ale industriei auto din România, Best Electric...

AutoturismeFlotă verdePiaţa auto

BYD a intrat oficial pe piața din România

BYD își face debutul în România cu patru modele. Până la sfârșitul...

bosch
BusinessIndustrie auto

Bosch se bazează pe punctele sale forte în calitate de lider tehnologic

Grupul Bosch își continuă ambițioasa strategie pentru 2030, de a-și consolida poziția...

încărcarea
Flotă verde

Primul hub de mare putere din România pentru încărcarea autovehiculelor electrice

Joi a fost deschis primul hub de mare putere din România pentru...