Deputații europeni au convenit să utilizeze procedura de urgență pentru modificarea standardelor de performanță privind emisiile de CO2 pentru autoturisme și utilitare noi. Astfel, Parlamentul European (PE) va vota joi, 8 mai, propunerea care va permite producătorilor auto să calculeze media performanței lor pe o perioadă de trei ani și nu doar pentru fiecare an.
Normele actuale stabilesc obiective anuale, care acoperă perioade de cinci ani, pentru reducerea emisiilor medii de CO2 provenite de la autoturismele și autoutilitarele noi din UE. Începând cu 2025, un obiectiv anual de reducere a emisiilor de CO2 de 15% față de valorile din 2021 va fi aplicat pentru perioada 2025-2029.
Modificarea propusă ar oferi producătorilor posibilitatea de a-și respecta obligațiile pentru anii 2025, 2026 și 2027, prin calcularea mediei performanțelor lor privind emisiile de CO2 pe parcursul perioadei de trei ani, decât pentru fiecare an individual. Această abordare le-ar permite să echilibreze orice emisii anuale excedentare în anul (anii) următor(i).
Propunerea face parte din planul de acțiune industrială al Comisiei pentru sectorul auto european, anunțat la 5 martie 2025. Aceasta a urmat dialogului strategic privind viitorul industriei auto lansat de președinta Comisiei, Ursula von der Leyen, la 30 ianuarie 2025, care a implicat o consultare publică deschisă și discuții cu reprezentanții industriei, pentru a aborda cele mai presante provocări cu care se confruntă sectorul.
CITEȘTE ȘI:
Producătorii chinezi se orientează către hibridele plug-in pentru a evita taxele vamale din UE
Acumulatorul mașinii se descarcă peste noapte? Iată de ce se întâmplă acest lucru
Comentați?