Advertisement

hibridele plug-in
Home Miscellanea Business Producătorii chinezi se orientează către hibridele plug-in pentru a evita suprataxele vamale din UE

Producătorii chinezi se orientează către hibridele plug-in pentru a evita suprataxele vamale din UE

Producătorii chinezi de vehicule electrice cu baterie încearcă să-și revizuiască strategia de vânzări în Europa pentru a se adapta cât mai bine reglementărilor din UE, potrivit unei analize realizate de Rho Motion, o companie britanică de cercetare a pieței auto.

În octombrie 2024, UE a introdus taxe vamale suplimentare pentru importurile de vehicule electrice cu baterie din China, în urma unei anchete privind subvențiile guvernamentale chineze, care a durat 9 luni, și a unei perioade provizorii de 5 luni. Taxele vamale suplimentare, ce variază de la 7,8% la 35,3%, vor rămâne în vigoare până la finalul mandatului actualului Executiv al UE, adică până în 2029.

Cum s-au schimbat strategiile privind vehiculele electrice?

La momentul începerii anchetei antisubvenții, mașinile electrice cu baterie erau principalul obiectiv al vânzărilor producătorilor auto chinezi în Europa. Doar SAIC era singurul constructor auto din China care vindea volume semnificative de vehicule hibride plug-in.

Deși producătorii chinezi de mașini electrice cu baterie au marje de profit substanțiale pentru vehiculele pe care le fabrică, taxele vamale din UE au erodat acest lucru. Astfel, a devenit doar o chestiune de timp până când aceștia au încercat să își schimbe strategia de vânzări, oferind modele care nu sunt supuse taxelor vamale suplimentare și îmbunătățindu-și astfel marjele în Europa.

Cât poate economisi un producător auto la vânzarea unui hibrid plug-in?

De exemplu, BYD este supus unei taxe vamale suplimentare de 17%, la care se adaugă taxa de bază la importurile în UE de 10%. În Germania, prețul celei mai bine vândute mașini electrice a BYD în UE, Atto 3, este în prezent de 37.990 euro. Având în vedere taxa vamală totală de 27%, constructorul auto chinez plătește 10.257 euro numai sub formă de taxe. Pe de altă parte, cel mai bine vândut hibrid plug-in al său, Seal U, se vinde cu 39.990 euro în Germania, ceea ce înseamnă că producătorul auto chinez plătește 3.999 euro sub formă de taxe. ”După cum se observă, modelele non-BEV oferă acum cele mai mari randamente”, punctează analiștii de la Rho Motion.

Vânzările de hibride plug-in din China le vor depăși pe cele de mașini electrice cu baterie?

Pentru BYD și SAIC, vânzările de hibride plug-in se află pe o traiectorie de depășire a vânzărilor de vehicule electrice cu baterie în acest an. În luna martie, 41% din vânzările de vehicule electrice ale BYD în UE au fost hibride plug-in, în timp ce pentru SAIC, ponderea a fost de 49%.

Pentru Chery, deși are o bază de vânzări mai mică, hibridele plug-in au depășit deja vânzările de mașini electrice pe baterie, ponderea lor ajungînd la 71% în totalul vehiculelor electrice vândute în luna martie.

”În timp ce vânzările continuă să evolueze pe parcursul acestui an, măsura în care producătorii auto chinezi și-au schimbat strategia de vânzări va deveni clară. Deocamdată, lipsa taxelor vamale pentru hibridele plug-in este o oportunitate de care profită mai mulți constructori auto din China”, conchid analiștii Rho Motion.

 

 

Sursa foto: BYD

 

 

CITEȘTE ȘI:

 

Acumulatorul mașinii se descarcă peste noapte? Iată de ce se întâmplă acest lucru

 

Înmatriculările de autoturisme noi au scăzut cu 5,1% în primele 4 luni

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

AutoturismeBusiness

Consiliul Concurenței a efectuat inspecții inopinate la marii importatori auto

Consiliul Concurenței a efectuat inspecții inopinate la sediile a șase importatori auto...

toyota
Analize de piațăBusiness

De ce Toyota rămâne cel mai profitabil producător auto din lume

Profitul net al constructorului auto japonez Toyota în anul fiscal 2024 –...

bosch
BusinessIndustrie auto

Bosch se bazează pe punctele sale forte în calitate de lider tehnologic

Grupul Bosch își continuă ambițioasa strategie pentru 2030, de a-și consolida poziția...

emisiile
Industrie autoJuridic

Emisiile de CO2: PE accelerează votul privind măsurile de flexibilitate pentru producătorii auto

Deputații europeni au convenit să utilizeze procedura de urgență pentru modificarea standardelor...